نحوه نصب درب و پنجره

برای نصب انواع درب و پنجره حتما باید از نیروی کار آموزش دیده و ماهر استفاده کرد زیرا این کار به سادگی انجام نخواهد گرفت. انواع درب ها برای استفاده در ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند اما درب و پنجره های یو پی وی سی و آلومینیومی به دلیل خصوصیات و مزایایی که دارند دارای بیشترین میزان تقاضا می باشند. پنجره های ذکر شده با در نظر گرفتن انواع سبک معماری و طراحی ساختمان و هم چنین سلیقه مشتری توانسته اند محصولات خود را در بهترین شکل ممکن و با کیفیت مطلوب به بازار عرضه کنند. درب و پنجره آلومینیومی به لحاظ دوام و دارا بودن عمر بالا به عنوان بهترین نمونه های درب و پنجره مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر شکل ظاهری و کیفیت درب و پنجره ها نحوه نصب آن ها نیز می تواند تاثیر بسزایی در دوام و ماندگاری و هم چنین زیبایی آن ها داشته باشد. برای تهیه انواع درب و پنجره می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی سازوکار اقدام نمایید.

چگونگی نصب درب و پنجره

در هنگام نصب پروفیل هایی که برای ساب فریم نصب می شوند باید نصب بدون عیب و ماهرانه نصب شود تا پروفیل دچار شکم زدگی نشود. اگر شکم زدگی به وجود آید نصب درب با مشکل مواجه خواهد شد. بعد از این مراحل درب ها را بر روی کلاف ها می توان پیچ کرد و درز ها را با استفاده از مواد مناسب آب بندی کرد.
در نصب پنجره ها نیز کلافه های فلزی یا چوبی کارآیی دارند . در نصب پنجره نیز می توان مشابه نصب درب ها عمل کرد. به دلیل اینکه پنجره ها نسبت به درب ها دارای وزن کمتری می باشند پروفیل های استفاده شده برای این موارد می توانند ضعیف تر انتخاب شوند هرچند اگر پروفیل انتخابی بسیار ضعیف انتخاب شود ممکن است مشکلاتی مانند قائم نبودن زوایا را در بر داشته باشد و عملیات نصب را با مشکل مواجه کند.
در عمل نصب درب و پنجره اندازه گیری های لازم باید بسیار دقیق و حساب شده باشند. در هنگام نصب درب و پنجره دهانه هایی که درب و پنجره بر روی آن ها نصب می شوند را کاملا تمیز کنید. قاب های درب و پنجره را در هنگام نصب باید جوری در محل قرار داد که کاملا تراز باشد. بعد از تراز شدن می توان درب و پنجره را در مکان های مشخص پیچ کرد.

چگونگی نصب درب و پنجره

نکات مهم در هنگام نصب درب و پنجره

در هنگام ساخت ساختمان و بسیار قبل تر از نصب درب و یا پنجره سطوحی که قرار است محل نصب درب پنجره باشد باید کلاف چینی شوند. بسته به نوع چارچوب می توان کلاف مورد را در محل نصب کرد. استفاده از ساب فریم نیز می تواند در این مرحله بسیار مورد توجه باشد. ساب فریم نوعی فرایم آهنی می باشد که یک قاب برای نصب پنجره را ایجاد می کند. در نصب انواع درب و پنجره وسایل و ابزار آلاتی وجود دارند که به نصب و اندازه گیری بهتر کمک خواهند کرد. این ابزار شامل مته و دریل، چکش، گونیا، تراز و شاقول، متر، عینک های ایمنی و ... می باشند. در هنگام انتخاب درب و پنجره حتما به این نکته دقت داشته باشدی که پنجره یا درب انتخابی تحمل وزن محتمل در مکان مورد نظر را داشته باشد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید