دوجداره كردن شيشه

در ساختمان سازی برخی افراد طبق اصول مهندسی به صورت سلیقه ای عمل می کنند، به این معنی که رعایت اصول اولیه صورت می گیرد اما در این میان نیز سلیقه دخالت دارد و شاید در نگاه اول تاثیر آن چنانی بر ساختمان نداشته باشد، اما برخی دیگر کاملا اصول مهندسی ساختمان را از همه جوانب در نظر می گیرند و به هیچ عنوان سلیقه را در این موضوع دخالت نمی دهند. یکی از این موارد استفاده از پنجره هایی با شیشه تک جداره و یا دو جداره کردن شیشه است. البته دو جداره کردن شیشه های تک جداره امروزه با پیشرفت تکنولوژی امکان پذیر شده است و می توان این کار را طبق مراحل مهندسی شده انجام داد. شما عزیزان می توانید برای تهیه شیشه دوجداره در انواع و ابعاد مختلف به سایت ساز و کار مراجعه نمایید. شیشه دوجداره بدون گاز را به عنوان یکی از انواع شیشه دوجداره در صفحه ای با همین عنوان در بخش مقالات بررسی کرده ایم.

فرآیند دو جداره کردن شیشه

دو جداره کردن شیشه مسلما مزایا و معایبی به دنبال دارد. از نظر فنی و مهندسی می توان شیشه پنجره های تک جداره را تعویض کرد و در این راستا باید تمامی نکات فنی و مهندسی را مد نظر قرار داد. اما ممکن است برخی افراد این عملیات را بیهوده بدانند و اقدام به تعویض کلی پنجره های فلزی یا آلومینیومی با پنجره های UPVC کنند. ساختار شیشه و پنجره دو جداره با ساختار انواع تک جداره کاملا متفاوت است و می توان گفت در پنجره های دو جداره اصول مهندسی و بهینه سازی برای عملکرد بهتر پنجره ها انجام می شود که از نظر اقتصادی هم مسلما متحمل هزینه بیشتری است. اما در نظر داشته باشید که با استفاده از پنجره های دو جداره به مرور زمان این هزینه ها به شما برگشت خواهد داده شد، زیرا با استفاده از پنجره های دو جداره در مصرف انرژی بهینه سازی می شود و در فصول سرد سال، گرما و انرژی به بیرون منتقل نمی شود و نیاز به استفاده بیشتر وسایل گرمایشی در مکان مورد نظر نیست. از طرفی در فصول گرم سال با استفاده از پنجره های دو جداره گرمای بیرون به داخل منزل یا محل کار نفوذ نمی کند و می توان هوای داخل را متعادل نگه داشت. اما اگر تصمیم به دو جداره کردن شیشه های تک جداره پنجره های منازل یا محل کار خود دارید بهتر است که به شرکت های معتبر در این زمینه مراجعه کنید و با اخذ اطلاعات کافی این کار را انجام دهید. شرکت ساز و کار با تجربه ای ارزنده در این زمینه از ابتدا تا انتهای فرآیند دوجداره کردن شیشه ها همراه شما خواهد بود. برای آشنایی با مراحل دو جداره کردن شیشه های تک جداره و البته مزایا و معایبی که دو جداره کردن شیشه دارد می توانید تا پایان این مقاله از ساز و کار همراه ما باشید. پارتیشن شیشه ای تک جداره یکی از پر کاربرد ترین پارتیشن شیشه ای های موجود در ساز و کار است.

فرآیند دو جداره کردن شیشه

مراحل دو جداره کردن شیشه تک جداره

همانطور که در پاراگراف قبل نیز اشاره شد اگر شما بخواهید پنجره های محل کار یا منازل مسکونی خود را تبدیل به دو جداره کنید، مسلما این فرآیند نیاز به مراحل مهندسی و اصولی دارد که باید حتما در این راستا تمامی نکات مد نظر را رعایت کرد. برای دو جداره کردن شیشه های تک جداره نیاز است که شیشه تک جداره برداشته شود و طبق اصول فنی، شیشه های دو جداره جایگزین آن ها شوند. یکی از مواردی که بسیار دیده می شود این است که این مورد بیشتر برای پنجره های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا در ساخت اولیه این پنجره ها عمدتا از شیشه های تک جداره استفاده می کنند. فرآیند دو جداره کردن برای این پنجره ها به این صورت است که دو شیشه در مجاورت همدیگر در یک قاب سه جزئی قرار گرفته اند که این قاب فضاهای خالی میان فریم های آهن یا آلومینیومی پنجره و شیشه ها را پر می کنند. در پنجره یا در های فلزی ممکن است درز هایی وجود داشته باشد که برای تکمیل عایق بندی می تواند از نوار درزگیری به نام نوار EPDM لاستیکی استفاده کنید که می تواند از عبور گرد و غبار جلوگیری کند. نوار لاستیکی EPDM به تنهایی نیز استفاده می شود و می تواند برای جلوگیری از عبور سرما نیز مفید باشد. نکته ی قابل توجهی که در این زمینه و استفاده از شیشه های دو جداره به جای تک جداره وجود دارد این است که اگر شما می خواهید برای منزل یا محل کار خود نصب پنجره دو جداره و یا تعویض تک جداره به دو جداره انجام دهید، کارایی مد نظر شما چیست؟ آیا می خواهید که این عایق صدا باشد؟ یا اینکه عایق انرژی؟ یا می خواهید که عایق هر دو باشد. در این مورد بهتر است بدانید که شیشه دو جداره از سه قسمت اصلی تشکیلی شده است که شامل دو عدد شیشه و فضای داخلی یا اصطلاحا اسپیسر است، که اگر می خواهید از شیشه دو جداره به عنوان عایق انرژی استفاده کنید بهتر است که شیشه ها ضخامت کمتری داشته باشند اما فاصله ی آن ها از هم بیشتر باشد از طرفی اگر پنجره دو جداره را برای عایق صدا استفاده می کنید باید ضخامت آن ها بیشتر باشد و اسپیسر بین آن ها کمتر در نظر گرفته شود. برای این که در هر دو مورد عایق باشد ضخامت میانگین در نظر بگیرید و ضخامت کلی بین 18 تا 20 میلی متر پیشنهاد می شود. برای آشنایی با نحوه تشخیص شیشه دوجداره می توانید به بخش مقالات شیشه دوجداره در سایت ساز و کار مراجعه کنید.

مراحل دو جداره کردن شیشه تک جداره  

معایب دو جداره کردن شیشه تک جداره

همانطور که در اول مقاله نیز به آن اشاره شد دو جداره کردن شیشه کاری هست که معایبی به دنبال دارد و ممکن است نتیجه دلخواه شما پس از این فرآیند نیز حاصل نشود. به علت طراحی اولیه پنجره ها که برای شیشه های تک جداره مناسب هستند باید در نظر داشته باشید که ممکن است شیشه های دو جداره به خوبی روی پنجره های قدیمی اصطلاحا جا نخورند و کارایی و عملکرد لازم و کافی را نداشته باشند. در نتیجه می توان گفت عایق بودن این پنجره ها نسبی است و کارایی یک پنجره upvc را ندارد. از نظر دیگر این موضوع هزینه های لازم به خود را می طلبد که اگر برای شما مقدور باشد به صورت کامل پنجره را تعویض کنید از نظر بهینه سازی بسیار به صرفه است. از طرفی در نظر داشته باشید اگر پنجره ای که می خواهید عملیات دو جداره کردن بر روی آن انجام دهید جنس آن آهنی باشد گرما و سرما می تواند از آهن به نسبت منتقل شود که می توان گفت عایق بندی در این مورد به صورت صد درصدی نیست. از طرفی تعویض شیشه ها نمی تواند درز ها را پوشش دهد و مانع از ورود گرد و غبار به داخل منزل یا مکان مورد نظر شود در نتیجه این مورد را هم می توان از معایب این فرآیند مطرح کرد. انواع شیشه از نظر ضخامت و ضریب انتقال حرارتی را در جدول زیر بررسی نموده ایم. در مقاله تفاوت شیشه سکوریت و دوجداره  در بخش مقالات سازوکار به بررسی دقیق ویژگی ها و ساختار هر دو نوع شیشه پرداخته ایم و تفاوت این ششه ها را مورد بررسی قرار داده ایم، برای ارتقا اطلاعات خود در این زمینه به مقاله مذکور مراجعه نمایید.

معایب دو جداره کردن شیشه تک جداره  

نظرات خود را با ما در میان بگذارید