تفاوت شیشه سکوریت و دوجداره

در زمان کنونی شیشه کاربرد بسیاری داشته و در صنعت ساختمان سازی از جمله مهم ترین و تاثیرگذارترین المان ها در حفظ انرژی و ایجاد ظاهری زیبا می باشد. صنعت شیشه سازی با پیشرفت علم و تکنولوژی و به وجود آمدن مسایل نوین در صنایع مختلف، همواره در حال تحول بوده و شیشه های متنوعی ساخته و به بازار عرضه شده است. در این مقاله به تفاوت شیشه سکوریت و دوجداره پرداخته می شود. در صورت نیاز به خرید شیشه دو جداره یا شیشه سکوریت و یا اطلاع از قیمت شیشه سکوریت می توانید با کارشناسان سازوکار تماس گرفته و از آن ها راهنمایی لازم را دریافت کنید.  

بررسی شیشه سکوریت و دوجداره

شیشه سکوریت: فرآیند ساخت شیشه سکوریت (معروف به شیشه امن) به این نحو می باشد که طی آن مواد خاصی بر روی شیشه قرار داده و از حرارت برای این کار استفاده می کنند و در حدود 700 درجه سانتی گراد شیشه را گرم کرده، سپس در زمان اندکی هوای سرد به دو سطح آن دمیده شده که این امر باعث افزایش مقاومت و پایداری شیشه می شود. استحکام شیشه سکوریت چندین برابر شیشه معمولی می باشد و در صورت وارد شدن ضربه شدید به شیشه و شکستن آن، ذرات ایجاد شده قابلیت برش کم داشته و از همین لحاظ دارای امنیت بالاتری می باشند. مهم ترین کاربرد شیشه های سکوریت در صنعت خودروسازی می باشد اما در زمان کنونی از این نوع شیشه در موارد مختلفی از جمله لوازم خانگی همانند یخچال، اجاق گاز، و هم چنین در فضاهای مختلف ساختمان ها استفاده می شود. در شکل زیر نمونه ای از یک شیشه سکوریت ارائه شده است که با توجه به مواد استفاده شده می توان انواع و رنگ های مختلفی را ایجاد کرد.

شیشه دوجداره: شیشه دوجداره اخیرا ساخته شده و در زمان کنونی استفاده فراوانی در ساختمان ها دارد. ویژگی مهم این نوع شیشه در مقایسه با سایر شیشه ها قابلیت بالا در حفظ انرژی و عدم انتقال آن در محیط های مختلف می باشد. این نوع شیشه در رنگ های مختلفی ساخته و به بازار عرضه می شود؛ تشکیل شده از دو شیشه می باشد که در چهارچوبی از مواد Upvc (ساخته شده از مواد پلیمری به همراه پایدار کننده از جمله کربنات کلسیم) قرار گرفته و در بین این دو شیشه گازهای خاص (گازهای نجیب از جمله آرگون و دی اکسید کربن) قرار می گیرد که عایق بوده و یک محیط کاملا ایزوله را به وجود می آورند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره را مطالعه فرمائید. نکته مهم در استفاده از شیشه های دو جداره این است که به شرایط محیطی توجه گردد و در شرایط آب و هوایی گرم که تابش شدید نور خورشید وجود دارد از نوع تیره استفاده گردد تا حداقل میزان عبور گرما و تابش را داشته باشد. در شکل زیر نمونه ای از شیشه دو جداره ارائه شده است. 

تفاوت میان شیشه سکوریت و دو جداره

در جدول زیر دو نوع شیشه سکوریت و دو جداره با هم مقایسه شده اند، توجه داشته باشید که مقایسه زیر با در نظر گرفتن کلی قیمت شیشه انجام شده است:

تفاوت میان شیشه سکوریت و دو جداره

 

شیشه ها استفاده فراوانی دارند و هر نوع از آنها ویژگی های متنوعی را شامل می شوند، نکته مهم در کاربرد آنها شرایط محیطی و آب و هوایی و هدف از استفاده آنها می باشد که براساس این پارامترها باید شیشه مناسب را انتخاب کرد، برای مثال در جایی که حفظ انرژی اهمیت دارد می توان از نوع دو جداره استفاده کرد تا هدر رفت انرژی کمتری داشته باشیم و در جایی که امکان وارد شدن ضربه می باشد بهتر است از نوع سکوریت استفاده کرد زیرا داری مقاومت بالاتری می باشد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید