نحوه دراوردن شیشه پنجره دو جداره

شیشه‌ دو جداره همانطور که از نامش پیداست، دارای دو شیشه مجزا در کنار هم است. البته، مدل‌های 3 الی 4 جداره نیز وجود دارد که برای شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی مناسب هستند. در بین این شیشه‌ها یک فضای خالی وجود دارد که توسط هوا و گاز آرگون پر شده است. معمولاً خرید این شیشه‌ها بسیار جذاب است اما نحوه دراوردن شیشه پنجره دو جداره در هنگام شکستن کمی سخت است که برخی را از خرید آن منصرف می‌کند. اما بهتر است به جای منصرف شدن از خرید این پنجره‌های بی‌نظیر، نحوه تعویض آن را یاد بگیرید تا از داشتن آن لذت ببرید.

نحوه دراوردن شیشه پنجره دو جداره

نحوه دراوردن شیشه پنجره دو جداره

اگر به خوبی این مطلب را بخوانید، برای نصب پنجره‌های دوجداره خود دیگر نیازی به خبر کردن نصاب نخواهید داشت. برای انجام این‌کار ابتدا زوارها را با یک شیء نوک‌تیز مانند کارتک یا چاقو خارج کنید، سپس زوارها را فشار داده تا از پروفیل خارج شوند. برای این‌که شیشه ناگهان بر سر شما نیفتد، ابتدا زوارها عمودی و سپس زوارهای افقی را خارج کنید. اکنون با چند ضربه شیشه دوجداره را آزاد و از قاب پنجره خارج کنید. شیشه‌های نو را بر روی پروفیل قرار داده و زوارها را مجددا جایگزین کنید.

نحوه دراوردن شیشه پنجره دو جداره

نحوه جا انداختن شیشه دوجداره

بعد از درآوردن شیشه دوجداره در مرحله بعد زیرشیشه ها را بر روی پروفیل مرتب می کنیم و طبق تصاویری که در زیر مشاهده می کنید شیشه جدید را در داخل چارچوب قرار داده و سپس زوارها را بر سر جای مشخص خود جا گذاری می کنیم. سپس باید با چکشی غیر فلزی بر روی زوار ضربه بزنید تا با کمترین آسیب ممکن به زوار شیشه را در سر جای خود قرار دهیم. همچنین برای جا زدن زوارهای عمودی لازم است تا در ابتدا سر و ته زوار را قرار داده و سپس قسمت میانی و وسط آن را جا می زنیم.

طریقه درآوردن پنجره دوجداره ریلی

نحوه درآوردن شیشه پنجره دو جداره ریلی بسیار ساده است. نحوه مکانزیم این شیشه‌ها به گونه‌ای است که لت (لنگه) متحرک پنجره بر روی تعدای چرخ قرار دارد و روی آن حرکت می‌کند. برای خارج کردن آن تنها کافیست پرده‌ها را کنار بزنید و با بلند کردن شیشه آن را از پروفیل پنجره درآورید. ابتدا کمی ریل‌ها را روغن‌کاری کنید تا روان شوند. سپس، شیشه را تا جایی بالا بکشید که چرخ‌های قسمت انتهایی آن از شیار قاب پنجره خارج شوند. اکنون شیشه را به سمتی که چرخ‌ها خارج شده‌اند هل دهید تا کاملا از پروفیل خارج شوند.

نحوه دراوردن شیشه پنجره دو جداره

نحوه درآوردن پنجره کشویی

اکنون که با نحوه دراوردن شیشه پنجره دو جداره ریلی آشنا شدید، بهتر است با نحوه تعویض مدل‌های کشویی نیز آشنا شوید. برای تمیز کردن یا تعویض پنجره‌های کشویی باید آن‌ها را از جای دربیاوریم تا به جاهای خارج از دسترس آن، دسترسی پیدا کنیم. البته این کار کمی سخت است و نیاز به کمی حوصله دارد. ابتدا نگاهی به پنجره بیاندازید تا دکمه‌ها یا شاسی‌هایی که برای جلوگیری از افتادن آن تعبیه شده‌اند را شناسایی کنید، سپس پیچ‌هایی که در چهارگوش قاب پنجره قرار دارند را شل کنید.
اکنون به دنبال یک قطعه لاستیکی (لنگه) در چارچوب فریم کشویی باشید. این لنگه در محل تلاقی شیشه‌ها (جایی که پانل‌های کشویی و ثابت هنگام بسته شدن بایکدیگر هم‌پوشانی دارند) قرار دارد. سپس، پیچ گردگیر را در قسمت بالایی لنگه بازشو آزاد و از آن جدا کنید. حالا، لنگه را بالا کشیده و آن را از روی ریل بیرون بیاورید.

نحوه دراوردن شیشه پنجره دو جداره

تعویض شیشه پنجره معمولی

همانطور که دیدید نحوه دراوردن شیشه پنجره دو جداره آنقدرها هم سخت نبود. اما تعویض شیشه‌های معمولی نیز اصول خاص خودشان را دارند که بهتر است با آن‌ها نیز آشنا شوید. برای این‌کار ابتدا باید نوع فریم آن را تشخیص داد. کافیست پیچ‌هایی که در چهارگوش قاب پنجره وجود دارند را باز کرده و با کمی ضربه به شیشه آن را از جای خود آزاد کرد. اکنون شیشه جدید را درون فریم گذاشته و پیچ‌های شل‌شده را سفت کنید. به همین راحتی!

نحوه دراوردن شیشه پنجره دو جداره

عوامل موثر در قیمت شیشه‌های دوجداره

اکنون که نحوه دراوردن شیشه پنجره دو جداره را آموختید، باید از قیمت شیشه نیز مطلع شوید تا در هنگام خرید، با دیدی باز وارد فروشگاه شوید. به دلیل نوسانات قیمت شیشه نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت؛ اما عوامل زیادی در تعین قیمت آن موثرند که مهمترین آن‌ها عبارتند از ضخامت شیشه، کیفیت شیشه، میزان گاز آرگون تزریق شده در شیشه، اسپیسر، نوع چسب و غیره که همگی دارای انواع مختلفی هستند. در وب سایت گروه صنعتی سازوکار می توانید با اطمینان، بهترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت تهیه کنید.
شیشه‌های دوجداره توانسته‌اند انقلابی بزرگ در صنعت ساختمان‌سازی به پا کنند. تا قبل از تولید این نوع شیشه‌ها انرژی زیادی در خانه هدر می‌رفت که با جایگزین شدن شیشه‌های دوجداره، این میزان به نصف تبدیل شد. نصب شیشه‌های دوجداره کمی سخت است که با کمی حوصله می‌توان آن را ظرف چند دقیقه یاد گرفت، بنابراین بهتر است قبل از خرید این پنجره‌ها با نحوه تعویض آن آشنا شوید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول درباره نحوه دراوردن شیشه پنجره دو جداره

تعویض شیشه پنجره معمولی چگونه است؟

برای این‌کار ابتدا باید نوع فریم آن را تشخیص داد. کافیست پیچ‌هایی که در چهارگوش قاب پنجره وجود دارند را باز کرده و با کمی ضربه به شیشه آن را از جای خود آزاد کرد. اکنون شیشه جدید را درون فریم گذاشته و پیچ‌های شل‌شده را سفت کنید. به همین راحتی!

چگونه می توان شیشه و پنجره دوجداره سفارش داد؟

شما می توانید با مراجعه به سایت ساز و کار و تماس با شماره های درج شده در سایت با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید. کارشناسان مجموعه سازو کار پاسخگوی سوالات شما هستند.