نصب شیشه پنجره با چسب

نصب پنجره ها با توجه به نوع جنسی که دارند می تواند متفاوت باشد از این رو ابتدا باید نوع پنجره خود را تعیین کنید، در بیشتر مواقع از چسب برای چسباندن شیشه پنجره های پی وی سی، آلومینیومی و یو پی وی سی استفاده می کنند، در برخی موارد نیز برای آببندی پنجره ها نیز از چسب استفاده می کنند، این چسب ها در دو نوع سیلیکون و ماستیک موجود هستند که نوع سیلیکونی آن کیفیت بالاتر و قیمتی گران تر دارد. برای اطلاع از قیمت روز شیشه ساختمانی در ابعاد مختلف می توانید به فروشگاه اینترنتی سازوکاروین مراجعه نمایید.

چسب برای چسباندن شیشه پنجره 

چسب سیلیکون و پلی اورتان از مواد پلیمری ساخته شده اند که ابتدا از آن ها برای چسباندن دو شیشه به هم استفاده می شد اما امروزه کاربردهای دیگری دارند و برای نصب، آب بندی، درز گیری و ... مورد استفاده قرار می گیرند، این چسب ها در سه رنگ سیاه، سفید و بی رنگ تولید می شوند.
برای نصب شیشه پنجره ابتدا باید شیشه مناسبی انتخاب نمایید سپس آن را به اندازه پنجره برش بزنید، قبل از برداشتن شیشه حتما از دستکش محافظ استفاده کنید، پس از آماده سازی شیشه قاب را باز کنید واشر لاستیکی را تمیز کنید و اطراف آن را آزاد نمایید، شیشه را در مکانی مسطح قرار دهید و لبه های بیرونی آن را به چسب آغشته کرده و لایه پلاستیکی را به آن بچسبانید، دقت کنید که این لایه بدون حباب در تمام قسمت ها محکم چسب شده باشد، پس از اتمام این کارها پنجره را در قاب پنجره جای دهید و با پیچ و پیچ گوشتی آن را محکم ببندید.
برای درزگیری و اسپیسر شیشه های پنجره دو جداره از چسب های ویژه ای استفاده می شود و برای عایق بندی از چسب های پلی فولید استفاده می کنند.

چسب برای چسباندن شیشه پنجره 

نصب شیشه پنجره با چسب آکواریوم

چسب آکواریوم همان چسب سیلیکونی است که کاربرد بسیاری دارد و برای چسباندن قطعات شیشه نیز از آن استفاده می کنند، برای نصب شیشه با چسب آکواریوم اول باید محل قرار گیری شیشه را به خوبی تمیز کنید و هیچگونه اثری از چسب، کثیفی، چربی و ... وجود نداشته باشد، شیشه را در قسمتی که تکیه گاه داشته باشد قرار داده و قسمت هایی که قرار است بچسبانید را تفنگ مخصوص چسب سرتا سر چسب می کنید بهتر است چسب را دقیقا روی لبه نریزید و حدود نیم سانتی متر از لبه کار فاصله داشته باشد سپس شیشه را در محل قرار گیری خود قرار می دهید و محکم فشار داده تا شیشه به محل مورد نظر چسب شود و با تفنگ چسب درزهایی که کمبود چسب دارند را کامل بپوشانید سپس اجازه دهید تا 48 ساعت شیشه بدون حرکت بماند تا کاملا خشک شود، چسب آکواریوم پس از 30 دقیقه کاملا سفت و محکم می شود اما بهتر است 2 روز به آن استراحت دهید تا کاملا حالت اصلی خود را بدست آورد.
چسب های سیلیکونی مقاومت بالایی در برابر رطوبت، اشعه یو وی، شکنندگی و تغییرات جزئی هوا دارند، از دیگر ویژگی های این چسب می توان به قیمت مناسب، استفاده آسان، رنگ های شفاف و انعطاف پذیری اشاره کرد.
قبل از شروع به کار بهتر است فشار و میزان چسب خروجی از تفنگ را روی تیکه ای کاغذ امتحان کنید زیرا چسب باید به صورت روان خارج شود نه قطره ای، همینطور زاویه چسب تا محلی که قرار است چسب کاری شود باید 45 درجه و بالای سطح باشد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید