نحوه اندازه گیری شیشه پنجره

شیشه علاوه بر این که یکی از مصالحی است که برای زیبایی ساختمان ها به کار می رود، می تواند نقش بسزایی در امنیت و عایق بودن ساختمان ایجاد کند. شیشه ها بر روی درب و پنجره ها نصب می شوند. انتخاب نوع درب و پنجره و شیشه های متناسب با آن ها یکی از موارد مهم در یک ساختمان می باشد. شیشه ساختمانی را می توان یکی از مواردی دانست که با استفاده از آن می توان نور طبیعی ساختمان را تنظیم نمود. در ساخت هر ساختمانی اعم از مسکونی، اداری و حتی تجاری برش و نصب شیشه از موارد مهم می باشند که باید آن ها را رعایت کرد. برای برش، اندازه گیری و نصب شیشه ها باید به مواردی دقت نمود.

نحوه محاسبه ابعاد پنجره

شیشه های هر ساختمان در مرحله نهایی و بعد از نصب قاب های درب و پنجره انجام پذیر است. در این موارد باید به مقدار نور شخصی که هر ساختمان دارد، دقت شود. می توان بخش اندازه گیری یک ساختمان را از جمله مهم ترین بخش های مورد نظر آن دانست. مراحل بعد از اندازه گیری مانند نصب می تواند از اندازه گیری درست و اصولی تاثیر پذیر باشد.
اگر شما به سفارش پنجره های ‌یو پی وی سی اقدام نمایید برای تهیه شیشه های آن ها باید از یک متد صحیح و اصولی بهره بگیرید. به طور معمول اندازه گیری شیشه دو جداره برای پنجره ها توسط افراد آموزش دیده و ماهر اندازه گرفته می شود تا عملیات نصب بدون هیچ مشکلی انجام شود.

نحوه محاسبه ابعاد پنجره

اندازه گیری شیشه پنجره

  • اندازه گیری عرض پنجره: برای هر قابی از پنجره مورد نظر باید از چند المان مورد نظر اندازه گیری شوند. این المان شامل طول، عرض و ارتفاع می باشند. معمولا این مل توسط متر های مخصوصی که بر حسب سانتی متر می باشند اندازه گیری می شوند.
  • اندازه گیری ارتفاع پنجره: هر قاب از پنجره دارای ارتفاعی می باشد که باید آن را به طور صحیح و دقیق اندازه گیری نمود. اگر قاب مورد نظر بزرگ می باشد سعی کنید عمل ارتفاع گیری را در سه نقطه مختلف انجام دهید تا از یکسان بودن اندازه آن در همه نقاط اطمینان حاصل کنید.
  • اندازه گیری ضخامت: ضخامت شیشه ها را با استفاده از نوع پنجره مورد استفاه یا سلیقه مشتری انتخاب می کنند. برای قاب های ظریف انتخاب شیشه های ضخیم مناسبت نخواهد داشت. افراد ماهر در این زمینه می توانند به انتخاب نوع شیشه و ضخامت آن کمک کنند.

به طورمعمول پنجره هایی که در ساختمان های مختلف تعبیه می شوند دارای چندین نقش می باشند که زیبایی از جمله آن هاست. به منظور پوشش نوردهی مناسب یک ساختمان پنجره ها باید از اندازه هایی استاندارد برخوردار باشد. این اندازه ها با توجه به مختصات هر ساختمان متفاوت می باشند و دستگاه نظارت مربوطه بر اندازه آن ها نظارت خواهد داشت. در هر صورت اندازه گیری پنجره ها در ساختمان و در مرحله دوم اندازه گیری شیشه برای درب ها و پنجره ها بهتر است توسط نصاب هایی که به این کار مهارت کامل دارندانجام شود.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظر شما چیه؟  
40×20 سه عدد
35×50 چهار عدد
اینو از چه روشی تبدیل به متر مربع میکنند
منظورم این بود که چگونه از سانتیمتر به متر تبديل می‌کنند
بعنوان مثال دریچه اتاقی 40×20 سه عدد و 50×40 هم دو عدد اینو چگونه به متراج تبدیل میکنند
با سلام و عرض ادب. یک متر مربع مساحتی معادل مربعی با طول ضلع یک متر است و نماد آن m2 است. به عنوان مثال برای دریچه اتاق به ضلع 20 سانتیمتر در 40 سانتیمتر، ابتدا ابعاد را به متر تبدیل میکنیم (اعداد به سانتیمتر را تقسیم بر عدد 100 میکنیم) که معادل 0.2 و 0.4 متر میشود سپس جهت محاسبه مترمربع که همان مساحت (حاصل ضرب طول در عرض) دریچه می باشد 0.2 را در 0.4 ضرب کرده که معادل 0.08 مترمربع مساحت دریچه اتاق میشود. حالا شما دریچه دوم را به همین ترتیب محاسبه و حاصل را کامنت کنید.