چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم

معمولا، زمانی که پنجره‌ها کثیف به نظر برسند، حالتی بی‌روح به خانه داده و مانع ورود نور خورشید به داخل آن می‌شوند. مخصوصا، در فصل زمستان که نور خورشید کمتر از همیشه است و لکه‌های برف و باران نیز مشکل ورود نور را دو چندان می‌کنند. حالا اگر پنجره‌های ما در طبقه چهارم یا پنجم باشند، چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم؟ این چالشی است که بسیاری از خانم‌ها و آقایان خانه با آن مواجه هستند؛ و به خاطر خطرات زیادی که بالا رفتن از چنین پنجره‌های دارد، قید تمیز کردن آن‌ها را می‌زنند. اما در این مطلب چند راهکار ایده‌آل در اختیار شما می‌گذاریم تا چنین شیشه‌های دور از دسترس را به راحتی تمیز کنید.

روش تمیز کردن شیشه‌های دور از دسترس

شاید در گذشته برای تمیز کردن شیشه‌های دور از دسترس مجبور بودیم افرادی را برای این کار استخدام کنیم. افرادی که مانند صخره‌نوردها از ساختمان آویزان شده و جان خود را به خطر می‌انداختند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهایی برای این کار اختراع شده است.

استفاده از پاک‌کننده پنجره مغناطیسی

پاک‌کننده‌های مغناطیسی دارای امواج مغناطیسی نیستند. آن‌ها را با اواج رادیویی و غیره اشتباه نگیرید. آن‌ها ابزاری هستند که دارای آهنربای بسیار قوی بوده و به شیشه می‌چسبند؛ به گونه‌ای که یک طرف آهنربا به سطح بیرونی شیشه و یک طرف آن در سطح داخلی شیشه نصب می‌شوند. این آهنرباها درون یک پنبه یا ابر قرار داده شده‌اند و هنگام تمیز کردن هیچ آسیبی به شیشه‌ها نمی‌رسانند.

چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم

استفاده از تی‌های دسته‌ بلند U شکل

با استفاده از این تی‌ها دیگر دغدغه این را نخواهیم داشت که چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم. کافیست یک شیشه‌پاکن دسته‌دار (تی) که دارای دسته U شکل باشد را تهیه کنیم. قست ابتدایی دسته دارای یک دستمال و اسفنج پاک‌کننده بوده و دسته آن از داخل در دست ما قرار خواهد داشت. همانطور که در عکس پایین مشاهده می‌کنید، خیلی راحت بدون این که خود را از پنجره بیرون ببریم، می‌توان شیشه‌ها را پاک کرد. بهتر است ابتدا دستمال تی را به مواد شوینده آغشته کنید و پس از شستن شیشه، آن را با یک دستمال خشک کنید تا جای لکه‌ها باقی نماند.

چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم

استفاده از تی‌های اتوماتیک (ربات‌های پاک‌کننده)

ربات پاک‌کننده در سال 2013 در کشور آمریکا اختراع شد. این اختراع باعث شد تا به راحتی بتوان شیشه‌های طبقه صدم را نیز بدون نگرانی تمیز کرد. این دستگاه مجهز به یک موتور پنکه با سرعت بالا و همچنین یک مکش بسیار قوی است؛ به گونه‌ای که با مکیدن شیشه به آن چسبیده و جدا نمی‌شود. سپس، با بالا و پایین رفتن از شیشه اقدام به تمیز کردن آن می‌کند. احتمالاً با خود بپرسید که با این دستگاه، چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم ؟
نحوه استفاده از آن بسیار ساده است. مانند تصویر بالا کافیست غلاف و مهار ایمنی آن را به شیشه نصب کنید تا در صورت سقوط مانع از افتادن آن به زمین شود. هرگز آن را با مواد شوینده خیس نکنید. این دستگاه دارای پدهای مخوصی بوده و باید برای تمیز کردن آن را روی دستگاه نصب کرد. وقتی که پد را روی دستگاه نصب کردید آن را روی قسمت خارجی شیشه قرار داده و دکمه استارت را بزنید. دستگاه کم‌کم به شیشه چسبیده و شما می‌توانید آن را رها کنید. اکنون ربات پاک‌کننده شیشه‌های شما را برق خواهد انداخت.

چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم

استفاده از تی‌های تاشو

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای تمیز کردن شیشه‌های دور از دسترس، استفاده از تی‌های تاشو است. این تی‌ها دارای یک دسته بلند بوده و قسمت پاک‌کننده (اسفنج) آن چند سانتی‌متر از آن جلوتر است. ممکن است از خود بپرسید که با این تی معمولی چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم؟ این تی‌ها هرگز معمولی نبوده و بسیار سبک هستند. همین امر موجب شده است تا قسمت اسفنج آن بر روی شیشه بچسبد و به راحتی بتوان شیشه را تمیز کرد.

چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم
تمیز کردن شیشه‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است، همیشه چالش‌برانگیز بوده است. اما با پیشرفت تکنولوژی و اختراع ابزارهای نوین، این کار بسیار ساده و مقرون ‌به ‌صرفه شده است. کافیست یکی از آن‌ها را تهیه و با استفاده از آن شیشه‌های خود را برق بیاندازیم.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید