بهترین چسب برای چسباندن شیشه

در مواقع مختلفی ممکن است نیاز به چسباندن شیشه ها داشته باشیم. دلایل گوناگونی مثل نصب شیشه ساختمانی و یا چسباندن شیشه های شکسته ممکن است دلیل این کار باشد. در این مقاله به بررسی بهترین چسب برای چسباندن شیشه می پردازیم.

چسب شیشه سکوریت

اگر شیشه شما دچار شکستگی شد، بهترین راه برای ترمیم آن استفاده از چسب شیشه سکوریت است. تعمیر شیشه های شکسته می تواند یک چالش باشد. برخورد با سطوح صاف و لبه های تیز می تواند به ما آسیب وارد کند. بیشتر چسب های رایجی که در خانه یا کارگاه خود پیدا می کنید برای کار با شیشه مناسب نیستند. برای چسباندن بیشتر سطوح شیشه ای، به چسب مخصوص شیشه همچون چسب شیشه سکوریت نیاز دارید. تعویض شیشه می تواند مشکل باشد، اما لازم نیست. چند اقدام ساده می تواند تفاوت را ایجاد کند و همچنین این آماده سازی می تواند از آسیب بیشتر جلوگیری کند. اگر می خواهید بهترین نتیجه را بگیرید، بهتر است اقداماتی را پیش از شروع چسب زدن انجام دهید. ابزار و چسب مناسب را انتخاب کنید، همچنین تمام سطوح شیشه را می بایست به طور دقیق تمیز کرد تا هنگام چسب زدن گرد و غبار برای شما مزاحمت ایجاد نکنند. همراه با چسب شیشه ای که با دقت انتخاب کرده اید، برای تمیز کردن تمام سطوح به آب و صابون نیاز دارید. همچنین داشتن یک تیغ یا ابزاری مشابه برای از بین بردن چسب اضافی مفید است. اکنون تکه ها را به طور دقیق و درست روبروی همدیگر نگه دارید و کار خود را آغاز کنید. مقداری از چسب را به یکی از تکه های شکسته شده بزنید و اکنون دو قسمت را به یکدیگر بچسبانید و چند دقیقه ای آن را نگه دارید تا چسب شیشه سکوریت کار خود را انجام دهد و شیشه شکسته شده را ترمیم و مجددا سرپا کند. چسب شیشه سکوریت قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارد و هنگامی که از آن استفاده می کنید دیگر جدا نمی شود.

چسب شیشه سکوریت

انواع چسب برای چسباندن شیشه

  • چسب اپوکسی: چسباندن شیشه به دلیل یک دستی که دارد کاری سخت و دشوار است چسب های اپوکسی شفاف کیفیت خوبی دارند و برای چسباندن و شکستگی شیشه ها بسیار مناسب است اما نکته ای که در خرید این نوع چسب باید به آن دقت کنید داشتن عبارت کاملا شفاف است که روی بسته بندی درج شده زیرا در غیر این صورت پس از خشک شدن رنگ آن به زردی می زند.
  • چسب آکواریوم: این چسب برای موارد بسیاری از جمله شیشه مورد استفاده است و بیشتر برای قسمت های آب بندی کاربرد دارد، این چسب در دو نوع معمولی و ضد باکتری تولید می شود که نوع ضد باکتری آن رنگی سیاه دارد اما دارای طول عمر بیشتری است، یکی از ویژگی های خوب این چسب تنوع رنگی آن می باشد که در رنگ های سفید، شفاف و رنگی موجود است.
  • چسب یو وی: این چسب یکی از بهترین چسب ها برای چسباندن شیشه به شیشه است که برای خشک شدن باید آن را در معرض اشعه فرابنفش یا یو وی قرار دهید، برای چسباندن شیشه با استفاده از این چسب ابتدا باید سطحی که می خواهید بچسبانید را کاملا پاک کرده و خشک نماید، محل چسب را مشخص کرده و علامت بزنید زیرا پس از خشک شدن چسب به راحتی جدا نمی شود و برای نرم شدن آن باید حداقل تا 140 درجه سانتی گراد گرم شود، سپس به سطح چسب زده و به محل دیگر فشار دهید و لامپ یو وی را مقابل آن قرار داده و به مدت 3-5 دقیقه زمان دهید تا خشک شود.
  • چسب قطره ای: یکی از چسب های همه کاره که تنوع بالایی در بازار دارند و نمونه های خارجی و داخلی آن ها موجود هستند، این چسب ها اغلب مواقع به صورت دو یا سه گرمی هستند و بیشتر برای چسباندن وسایلی که حجم کمی دارند، بسیار مناسب می باشند، بی رنگی این چسب یکی از بهترین مزیت های آن است که کاربرد آن را برای چسباندن شیشه بیشتر می کند.
  • چسب دو قلو: از قدیمی ترین چسب ها که مدل های جدیدی از آن تولید شده که به راحتی انواع وسایل، فلزی، شیشه ای و ... را بهم می چسباند، چسب دو قلو در دو نوع رنگی و شفاف موجود هستند که مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد از این رو کاربرد بالایی می تواند داشته باشد.

انواع چسب برای چسباندن شیشه

بهترین چسب برای چسباندن شیشه به فلز

چسب لیزر یک چسب سریع است که برای چسباندن شیشه و فلز بسیار مناسب است، چسب لیزر شفاف و کم بو می باشد و توسط نور فرابنفش خشک می شود، وقتی این چسب خشک می شود در برابر آب، نور و حرارت مقاومت دارد. طریقه مصرف این چسب به این گونه است که ابتدا سطح مورد نظر را از هرگونه کثیفی پاک می کنید سپس تمام سطح را با چسب می پوشانید، سپس با استفاده از نور لیزر که در فاصله نزدیک حدود 1سانتی متر قرار دارد به مدت 3 تا 10 ثانیه سطح آغشته به چسب را خشک کنید (زمان لازم برای خشک شدن چسب در هر سانتی متر مربع 3-10 ثانیه است).

نظرات خود را با ما در میان بگذارید