با مدرنیزه شدن شهرها و افزایش آلودگی و سروصدا، دیگر زمانه پنجره های قدیمی رو به پایان است و روز به‌ روز پنجره های قدیمی جای خود را به پنجره های دوجداره و پروفیل upvc می دهند. یکی از مشکلات عمده در اوایل استفاده از این پنجره ها این است که برچسب روی آن ممکن است کاملاً کنده نشود و ایجاد مشکل کند. در این مقاله به بررسی روش های کندن چسب پنجره دو جداره می پردازیم.

پنجره دو جداره و برچسب محافظ آن

استفاده از پنجره های دو جداره مزیت های بسیاری دارد که باعث می شود امروزه صاحبان ملک و ساختمان سازان گرایش گسترده ای برای استفاده از این نوع پنجره در منازل و دفاتر کاری داشته باشند. ازجمله این مزایا کاهش آلودگی صوتی و آلودگی هوا، عایق حرارتی، مقاومت بالا در برابر باران شدید، رطوبت بالا و طوفان، اشتعال زا نبودن و غیره است. در هنگام تولید، انبارداری، حمل و نقل و فروش پنجره های دو جداره یا پروفیل upvc، برای جلوگیری از آسیب اشعه ماورا بنفش خورشید یا همان (اشعه UV)، جلوگیری از خش خوردگی، خراشیدگی و جلوگیری از تأثیرات مخرب مواد شیمیایی و غیره، روی سطوح این پنجره های دو جداره را لایه ای از چسب محافظ می چسبانند. این برچسب از مواد دوستدار محیط ‌زیست ساخته شده است که بعد از مدتی طی گذر زمان تجزیه می شود و به محیط ‌زیست باز می گردد. ولی اگر ظرف مدت یک الی دو ماه بعد از نصب از روی پنجره کنده نشود با تجزیه شدن خود باعث آسیب رساندن به خود پنجره دو جداره می شود و باعث تغییر رنگ آن می شود. همینطور اگر چسب پنجره های دو جداره کنده نشود، باعث عدم زیبایی محیط می گردد. البته باید دقت شود که اگر پروژه هنوز در حال ساخت است و کار ساخت به اتمام نرسیده، این چسب نباید کنده شود چون ممکن است خود بدنه پروفیل آسیب ببیند. کندن چسب پنجره دو جداره به طور کامل، یکی از مسائلی است که اکثر افراد با آن دست به‌ گریبان هستند. در ادامه به روشی برای کندن چسب پنجره دو جداره یا پروفیل upvc اشاره می کنیم.

کندن برچسب های پنجره دو جداره

کندن برچسب های پنجره دو جداره

بعد از اتمام ساخت و ساز و به منظور بهره برداری از پنجره دو جداره اولین کاری که باید بکنید، کندن چسب پنجره دو جداره یا پروفیل upvc است. هرچقدر زودتر اقدام به این کار کنید چسب راحت تر کنده می شود. معمولاً تمام قسمت های چسب از روی بدنه با دست جدا نمی شود، برای جدا کردن و کندن باقی قسمت ها به روش زیر عمل کنید:

چون کیفیت جنس پنجره های دو جداره ساخته شده در هر کارخانه با کارخانه دیگر متفاوت است. بهتر است تکه پارچه تمیزی را با بنزین سوپر آغشته کنید و روی قسمتی از قسمت هایی که برچسب باقی مانده است بکشید، بعد با آب آن ناحیه را پاک کنید. بگذارید چند روز بماند؛ بعد از چند روز اگر تغییر رنگی رخ نداده بود چسب باقی قسمت ها را نیز با این روش بکنید. لازم به ذکر است که اگر بنزین معمولی استفاده کنید، سطح پروفیل پنجره دوجداره سیاه می شود. نوعی برچسب و لیبل نیز که حاوی مشخصات پنجره upvc است روی پنجره های دو جداره زده می شود که از چسبندگی خیلی بالایی برخوردار است و به سختی کنده می شود. برای کندن آن: در ابتدا مقداری شیشه پاک کن روی محل بپاشید تا کاملاً خیس بخورد و بعد با یک کاردک یا هر چیز شبیه آن برچسب را جدا کنید. اگر با این کار کاملاً کنده نشد می توانید پودر صابون را در آب حل کنید و روی برچسب بمالید، بعد از خیس خوردن با کاردک آن را جدا کنید. جهت دریافت هرگونه مشاوره با شماره های مندرج در سایت تماس و همچنین جهت دریافت قیمت روز به صفحه قیمت شیشه دوجداره مراجعه فرمائید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید