تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره

تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره به شما کمک می کند تا بتوانید کیفیت و وضعیت شیشه دوجداره مورد نظر خود را بهتر مورد نظارت قرار دهید، چرا که یکی از عوامل مهم برای بالا بردن کارایی شیشه های دو جداره، نوع گازی است که در بین فضای خالی بین شیشه ها استفاده شده است و یکی از گازهایی که با استفاده از آن در شیشه های دو جداره می توان به محصول نهایی با کیفیتی دست پیدا کرد، گاز آرگون است. در ادامه روش های تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره را با هم مورد بررسی قرار می دهیم. این روش ها شامل موارد زیر است:
• وجود اسپیسر یا فاصله دهنده یارچه بین دو شیشه: برای بالا بردن درصد عایقی شیشه دوجداره و نگهداری بهتر گاز آرگون، باید از اسپیسرهای یکپارچه استفاده کرد.
• وجود اختلاف دما بین جداره خارجی و داخلی شیشه: از آنجایی که تزریق کردن گاز آرگون در شیشه های دوجداره باعث میشود که این شیشه ها به صورت عایق حرارتی عمل کنند، باید این موضوع را در نظر داشته باشید اگر گاز آرگون به مقدار کافی در بین شیشه ها تزریق شده باشد، قسمت بیرونی شیشه که در عرض هوای آزاد است باید سرد باشد و از طرفی دمای قسمت داخلی آنها باید با دمای محیط مورد نظر شما یکی باشد. این تست ساده را می توانید با لمس جداره داخلی و خارجی شیشه دوجداره خود انجام دهید.
• اسپیسر آلومنیومی شیشه های دوجداره دارای گاز آرگون، دارای سوپاپ های تزریق گاز است: باید در نظر داشته باشید که در بیشتر موارد اسپیسرهای آلومنیومی و سوپاپ های مورد استفاده برای تزریق گاز دارای قیمت بیشتری از گاز آرگون هستند و بیشترین مورد استفاده از آنها در بازار امروز برای پنجره های UPVC است.

روش تست گاز آرگون شیشه دو جداره

روش تست گاز آرگون شیشه دو جداره

روش تست گاز آرگون شیشه دو جداره برای پنجره های UPVC و سایر تولیداتی که از شیشه های دوجداره استفاده می کنند ممکن است متفاوت باشد. اما یک موضوع اصلی که باید برای همه شیشه های دوجداره در نظر داشته باشید این است که وقتی شما شیشه دوجداره دارای گاز آرگون را تست می کنید باید این محصول از خود 100 درصد عایق در برابر حرارت و صدا داشته باشد. نکته ای در زمینه تست شیشه دوجداره دارای گاز آرگون باید به یاد داشته باشید این که تمام روش های مورد استفاده برای گاز آرگون، همان مواردی هستند که در قسمت بالا برای شما توضیح داده ایم و با طی کردن این مراحل می توانید از سلامت محصول مورد نظر خود اطمینان پیدا کنید.

شیشه دوجداره بدون گاز

شیشه دوجداره بدون گاز به شیشه های دوجداره‌ای گفته می شود که در بین دو شیشه به جای اینکه از گاز مخصوصی استفاده شده باشد، تمامی هوای آن قسمت کشیده شده و به این صورت عمل عایق بودن صدا و حرارت را خلا برای شما انجام می دهد. روش عملکرد این نوع شیشه دوجداره شباهت زیادی به فلاسک هایی که برای گرم یا سرد نگه داشتن آب مورد استفاده قرار می گیرند، دارد. برای تولید این پنجره ها از اسپسرهای آلومینیومی استفاده شده است که دارای سوراخ های ریزی بر روی سطح خود هستند که عمل مکش (وکیوم) هوای بین شیشه را از همین طریق انجام دهند. یکی از مزایای اصلی این محصولات این است که فاصله بین دو شیشه و همچنین ضخامت شیشه های مورد استفاده در آنها کمتر است و به این صورت باید در نظر داشته باشید که مواد اولیه کمتری برای تولید آنها مورد استفاده قرار می گیرند.
عایق بودن این شیشه های دوجداره در برابر حرارت 2 تا 3 برابر بهتر از شیشه های معمولی است و 6 برابر بیشتر از شیشه های معمولی خاصیت عایقی صدا را دارد

نظرات خود را با ما در میان بگذارید