ساخت شیشه دوجداره دستی

در این مقاله از ساز و کار می خواهیم توضیحاتی در مورد ساخت شیشه دوجداره دستی بدهیم پس تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

آیا می دانید شیشه های دوجداره چیست؟ امروزه در اکثر ساخت و سازها، شیشه های تک جداره جای خود را به شیشه های دوجداره داده اند. زیرا شیشه دوجداره مزایای زیادی در مقایسه با شیشه تک جداره دارند. شیشه های دوجداره بهترین عایق در برابر سرما، گرما و صدا هستند. بنابراین ساکنین داخل ساختمان در آرامش و سکوت هستند و شلوغی خیابان ها به ندرت به محیط داخل نفوذ می ‌کند. به زبان ساده تر می توان گفت: در فصل گرم سال، سرمای ساختمان و در فصل سرد سال، گرمای ساختمان به بیرون نفوذ نمی کند، در نتیجه در مصرف انرژی بسیار به صرفه و نقش پررنگی دارد.

به علاوه، شیشه دوجداره در مقایسه با شیشه تک جداره دارای امنیت بیشتری است. یعنی موقع ترک برداشتن شیشه، مثل شیشه های دیگر فرو نمی ریزد و ثابت در جای خود می ماند. ویژگی های خاص این محصول باعث شده است تا طرفداران زیادی را به خود جذب کند و امروزه در بازار جزو پرفروش ترین محصولات باشد. شیشه دوجداره به دو روش دستی و صنعتی تولید می شود.

ابزار ساخت شیشه دوجداره دستی

قطعه شیشه گونیا و یک اندازه
ماده رطوبت گیر
چسب درزگیر: برای افزایش طول عمر شیشه، بهتر است از بهترین چسب شیشه دوجداره استفاده شود. 
اسپیسر: اسپیسرها به منظور ایجاد فاصله بین شیشه های دوجداره استفاده می شوند.
گوشه یا گونیا

ساخت شیشه دوجداره دستی

مراحل ساخت شیشه دوجداره دستی

قبل از هر چیزی در فرایند ساخت شیشه دوجداره دستی باید ابعاد و اندازه شیشه مورد نظر تعیین گردد. برای این کار، راحت ترین روش اندازه گیری فریم (UPVC یا آلومینیومی) است. از اولین لبه ی داخلی تا دومین لبه ی داخلی همچنین 3/8 سانتی متر به اندازه ی گرفته شده بیفزایید. به طور مثال، اگر اولین لبه ی داخلی تا دومین لبه ی داخلی ۵۰ سانتی متر باشد، عرض شیشه برابر با 53/8 سانتی متر می‌باشد.

بعد از معلوم شدن ابعاد، شیشه ها به تعداد مورد نیاز سفارش مشتری برش داده می‌شوند. (دستورالعمل های مفیدی برای برش دادن شیشه ها در فرایند ساخت شیشه دوجداره دستی ارائه شده است).

باید اسپیسرها هم به اندازه ی هر شیشه برش داده شوند. برای شیشه های که از گوشه برای تزریق گاز سوراخ شده اند، طول اسپیسری که باید مناسب با اندازه ی شیشه باشد، 2/5 سانتی متر همچنین ۲سانتی متر برای گوشه های معمولی کمتر از طول شیشه باشد.

با ماده ی ضد رطوبت داخل اسپیسرها پر می شود همچنین اتصال طول و عرض اسپیسرها به کمک گوشه ها ممکن می‌شود.

بعد از دوجداره شدن شیشه ها به سطح داخلی آنها، چون امکان دسترسی وجود ندارد، باید شیشه هایی که برش داده شده اند، تمیز و عاری از هر گونه گرد و غبار و لکه باشند. برای این کار می توانید با مواد پاک کننده به صورت دستی یا دستگاه شستشو آن را تمیز کنید.

همچنین در ساخت شیشه دوجداره دستی هنگامی که اسپیسرها آماده شدند، آن ها را بین دو شیشه قرار دهید. استفاده از چسب درزگیر خوب و مناسب شیشه دوجداره، در مراحل درزگیری دو شیشه الزامی است.

در قطر شیشه ها از دو گوشه سوراخ ایجاد شده است که این سوراخ ها برای تزریق گاز است. با دستگاه تزریق گاز، از یک سوراخ گاز آرگون وارد و از سوراخ دیگر هوای داخل شیشه خارج می‌شود. طریقه گاز زدن شیشه دوجداره بسیار مهم است. بعد از انجام مراحل تزریق گاز، درزگیری تکمیل می شود.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید