بهترین چسب شیشه دوجداره

در تولید و عرضه پنجره های دوجداره، مهمترین موردی که بایستی به آن توجه ویژه ای داشت، استفاده از چسب با کیفیت برای نصب شیشه ها، درزگیری و عایق بندی پنجره است. به کارگیری بهترین چسب شیشه دوجداره باعث می شود تا پنجره به عنوان یک عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی در ساختمان مورد استفاده قرار گیرد. بهترین چسب شیشه دوجداره، چسبی است که در شرایط محیطی مختلف و در دمای متفاوت مقاوم باقی بماند و دچار تغییر حالت نشود. علاوه بر این چسب مورد استفاده برای عایق بندی شیشه دوجداره بایستی قابلیت چسبندگی بالایی داشته باشد و پس از استفاده به راحتی از سطح مورد نظر جدا نشود. چسب های شیشه های دوجداره بایستی انعطاف پذیری مناسبی داشته باشند و همچنین در برابر اشعه های خورشید مانند اشعه uv مقاوم بوده و دچار تغییر حالت نشود و خاصیت خود را از دست ندهد. برای دوجداره کردن شیشه ها باید از چسب های خاص استفاده نمود که در ادامه بررسی دو مدل چسب موجود در بازار می پردازیم.

پلی سولفاید

چسب های پلی سولفاید یکی از انواع چسب های مورد استفاده برای عایق بندی پنجره های دوجداره می باشند که علاوه بر این در کاربری های دیگری مانند آب بندی مخازن و... نیز به کار برده می شوند. این نوع چسب ها در مقابل مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارند و به همین دلیل در موارد متعددی به عنوان درزگیر به کار برده می شوند. بهترین چسب شیشه دوجداره که برای درزگیری نهایی در این پنجره ها از آن استفاده می شود، چسب پلی سولفاید است. این نوع چسب ها توانایی بالایی در حفظ و نگهداری گاز آرگون بین دو جداره پنجره را دارد و خاصیت ارتجاعی و چسبندگی خود را در طول زمان حفظ می کند. علاوه بر این در شرایط آب و هوایی و دماهای مختلف مقاومت مناسبی دارد و کاربرد آن بسیار آسان می باشد. چسب پلی سولفاید در انواع مختلف مانند تک جزئی، دو جزئی، چسب های پوششی و... تولید و عرضه می شود. این نوع چسب ها در برابر آب، روغن ها، حلال های شیمیایی و فرسایش آب و هوا مستحکم می باشند. همچنین در دماهای پایین تا 62- درجه سانتیگراد کارایی داشته اما در دماهای بالا که از 70 تا 94 درجه سانتیگراد می باشد، تغییر حالت داده و شل می شود.

پلی سولفاید - بهترین چسب شیشه دوجداره

پلی اورتان

چسب پلی اورتان از بهترین چسب ها در تولید شیشه دوجداره صنعتی و معمولی می باشد که به صورت تک جزئی و دو جزئی تولید و عرضه می شود. این نوع چسب ها برای انواع سطوح مناسب هستند و شامل موارد مختلفی مانند پودر، مایع، فوم، الاستومر و امولسیون می شوند. از مهمترین ویژگی های چسب های پلی اورتان می توان به عدم تغییر حالت این چسب ها در دماهای بالا اشاره کرد. در واقع این چسب ها در دماهای خیلی بالا ذوب نمی شوند و شکل آن ها تغییر نمی کند. زمان چسبندگی و گیرایش چسب های پلی اورتان نیز مناسب است به این معنا که این چسب ها نه خیلی سریع خشک می شوند و نه مدت زمان گیرایی آن، خیلی زمان می برد بنابراین استفاده از آن بسیار آسان است. کاربرد چسب پلی اورتان برای درزگیری پنجره های دوجداره باعث افزایش بازدهی این پنجره ها و همچنین بالا بردن دوام و کارایی آن می شود. این چسب ها غیر سمی بوده و در مقابل آب و موارد خورنده مقاومت بالایی دارند.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظر شما چیه؟  
چطوری میتونم چسب شیشه پلی یورتان رو از لباسم پاک کنم
به نقل از سید مهدی:
چطوری میتونم چسب شیشه پلی یورتان رو از لباسم پاک کنم

یکی از راه های پاک کردن چسب پلی اورتان از سطوح مختلف استفاده از حلال فوم پلی یورتان می باشد که معمولا به صورت اسپری مایع عرضه می شود با استفاده از این حلال می توان براحتی چسب را از سطوح گوناگون پاک نمود.