طریقه گاز زدن شیشه دوجداره

گاز زدن شیشه دوجداره در کارخانه و به هنگام ساخت شیشه دوجداره انجام می شود. مهم ترین دلیل دوجداره کردن شیشه، عایق بودن آن در برابر صدا، رطوبت، گرما و سرما است؛ از مهم ترین اجزای موثر در این ویژگی، وجود گاز آرگون در فضای بین دوجداره است. منظور از گاز زدن شیشه دوجداره همان تزریق گاز آرگون به شیشه دوجداره می باشد. البته امروزه تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده است و در برخی از کارخانه های تولید شیشه دوجداره یک اتاق کوچکی وجود دارد که به اتاق خلا معروف است و در اصل هیچ گونه اکسیژنی در آن جا وجود ندارد و این به این معناست که نیازی به تزریق گاز آرگون نیست و در اصل تمامی مراحل ساخت شیشه دوجداره در کارخانه و توسط ماشین های مختلف انجام می شود.

نحوه تزریق گاز شیشه دوجداره

گاز زدن شیشه دوجداره این گونه انجام می شود که بعد از طراحی و برش شیشه دوجداره، دو شیشه ابتدا توسط چسب مخصوصی به نام چسب بوتیل که از بهترین چسب شیشه دوجداره می باشد، به اسپیسرها چسبانده می شوند و از آن جایی که ویژگی بارز شیشه دوجداره داشتن سوراخ هایی در قسمت پایین آن است، اکنون نوبت استفاده از این سوپاپ هاست. سوزن مخصوص تخلیه ی گاز آرگون از سوراخ های سوپاپ وارد شیشه دوجداره می شود و عملیات ورود گاز آرگون به داخل شیشه شروع می شود؛ هم زمان که گاز به داخل شیشه دوجداره تزریق می شود از سوراخ دیگری یا به عبارت ساده تری از سوپاپ دیگری اکسیژن خالی می شود و به این ترتیب فضای مابین دو شیشه با گاز آرگون کاملا پر می شود. این کار توسط دستگاه مخصوصی بدون دخالت دست انجام می شود و فقط کافیست که عدد مقدار گازی را که قرار است تزریق شود را تنظیم کنند.
گاز آرگون بی رنگ و بی بو می باشد و مقدار درصدی که در شیشه دوجداره تزریق می شود به آب و هوای آن منطقه نیز بستگی دارد به عنوان مثال در مناطق گرم و خشک در حدود 8 درصد از گاز تزریق می شود ولی در شهر تهران درصد تزریق گاز آرگون بین 10 تا 15 درصد متغیر است. نحوه برش شیشه سکوریت را نیز می توانید در سایت سازوکار مطالعه کنید. 

نحوه تزریق گاز شیشه دوجداره  

تست گاز شیشه دوجداره

تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره و تست گاز آرگون در شیشه دوجداره بسیار مهم است زیرا در کیفیت و کارایی محصول نقش بسیار مهمی دارد. از راه های تست گاز آرگون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای این که گاز آرگون بهتر نگه داشته شود، شیشه دوجداره با گاز آرگون با استفاده از یک اسپیسر یکنواخت، دور تا دور شیشه ها پوشانده شده است.
  • شیشه دوجداره با گاز آرگون باید دارای این ویژگی باشد؛ سطح بیرونی آن ها سرد و خنک باشد اما سطح درونی آن ها هم دما با محیط داخلی ساختمان و منزل باشد. چنین شیشه دوجداره ای نشان می دهد که اولا در فضای بین دوجداره از گاز آرگون استفاده شده است و ثانیا کیفیت و عملکرد این شیشه بالا و تایید شده است و می تواند عایق خوبی در برابر تغییر دما و صدا و گرد و خاک باشد.
  • اگر دور تا دور اسپیسر را به دقت نگاه کنید شیشه دوجداره با گاز آرگون، دارای سوپاپ هایی است که هنگام تزریق گاز یا همان گاز زدن شیشه دوجداره ایجاد شده اند.
  • یادتان باشد هنگام تست شیشه دوجداره با گاز آرگون ( تست گاز شیشه دوجداره) شیشه ی مورد نظر باید 100 درصد در برابر گرما و سرما و صدا عایق باشد.

اگر به هر دلیلی تاثیر استفاده از گاز آرگون در شیشه دو جداره با اهداف مورد نظر از نصب آن همسان نباشد و شیشه دوجداره با گاز آرگون کارش را به درستی انجام ندهد و یا گاز موجود در آن تخلیه شود، دوباره در شرکت اولیه ساخت آن قابل ترمیم و تعمیر می باشد و دوباره به همان روش نخست با گاز آرگون پر می شود. برای اطلاع از a href="/category/31-شیشه-دو-جداره" title="قی">قیمت روز شی"ه دوجداره به سایت ساز و کار مراجعه نمایید و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه ساز و کار در ارتباط باشید. 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید