برش شیشه سکوریت
برش شیشه سکوریت

برش شیشه سکوریت و استفاده از روش‌های صحیح آن یکی از مهم‌ترین مسائل بعد از تولید این نوع شیشه است. شیشه سکوریت یک محصول بسیار سخت و ایمن می‌باشد، از آن‌جایی که شیشه سکوریت برای ساختن وسایلی مانند درب ورودی ساختمان‌ها استفاده می‌شود که به ایمنی بالا احتیاج دارند. به همین دلیل به صورت شیشه نشکن ساخته می‌شود تا در برابر شوک های مکانیکی و گرما و حرارت مقاومت بالایی داشته باشد. برش شیشه سکوریت بسیار فنی و اصولی باید انجام بگیرد، مقاومت بالا و نشکن بودن این شیشه باعث شده است که برش آن روش‌های خاصی داشته باشد. برش شیشه سکوریت زمانی انجام می‌شود که شیشه هنوز لمینت و سکوریت نشده باشد. بنابراین تغییرات مورد نیاز باید قبل از این که شیشه به صورت کامل تبدیل به شیشه سکوریت شود، صورت گیرد. برای اطلاع از قیمت شیشه سکوریت می توانید به سایت ساز و کار مراجعه کرده و با توجه به آخرین تغییرات قیمت برای خرید شیشه اقدام کنید. سایت سازوکار این بستر را فراهم کرده است که شما بتوانید با مراحل برش شیشه سکوریت آشنا شوید و از راه درست برش آن مطلع شوید. برش شیشه سکوریت به هر نحوی درست نیست و می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای شیشه شما داشته باشد. به همین دلیل بهتر است حتما این کار را به یک متخصص بسپارید یا با او مشورت کنید.

روش برش شیشه سکوریت

پیش از هر چیز باید بدانید که برش شیشه سکوریت امکان پذیر نیست. این نوع شیشه به سختی می‌شکند؛ بنابراین برش آن با استفاده از قدرتمندترین ابزارها نیز ممکن نیست. شیشه سکوریت پیش از این که تبدیل به یک شیشه نشکن شود، معمولی است. بنابراین برش شیشه سکوریت باید در مراحل ابتدایی تولید آن انجام شود. معمولا اندازه‌های استانداردی برای سفارش‌ها وجود دارد که باعث می‌شود شیشه‌ها در ابعاد استاندارد تولید شوند. در ضمن اگر شما نیاز به شیشه سکوریت با ابعاد متفاوتی دارید، می‌توانید به مراکز تولید کننده سفارش دهید تا برش شیشه سکوریت را مطابق با خواست شما انجام دهند. روش های گوناگونی برای برش شیشه سکوریت وجود دارد که از آن ها می توان به برش شیشه سکوریت با روش برش شیشه سکوریت با دستگاه CNC، برش شیشه سکوریت با سنگ فرز و... اشاره کرد.

روش برش شیشه سکوریت

مقدمات برش شیشه سکوریت

رعایت نکات ایمنی و احتیاط برای پیشگیری هنگام مصدومیت شیشه سکوریت ابتدایی‌ترین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید. مهارت در زمینه برش و کار با شیشه نکته دومی است که باید به آن توجه شود. اگر افراد ناشی برای برش شیشه سکوریت یا هر شیشه دیگری اقدام کنند؛ ممکن است شیشه از بین برود.
برای برش شیشه سکوریت شما نیاز به تجهیزات مخصوصی دارید که کار بدون آن‌ها امکان پذیر نیست. اولین دستگاه مورد نیاز برای برش شیشه سکوریت، دستگاه CNC است. این دستگاه می‌تواند شیشه را بسیار با ظرافت، آسان، سریع و به اشکال مختلف برش دهد. برای برش شیشه سکوریت نیز می‌توانید از این دستگاه استفاده کنید. البته باید به این نکته دقت داشته باشید که حتی با وجود دستگاه CNC هم ابتدا باید شیشه برش داده شود و بعد سکوریت شود. امکان ایجاد برش روی شیشه‌های نشکنی چون سکوریت وجود ندارد.

وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای برش شیشه

ابزاری که از سالیان دور برای برش شیشه از آن استفاده می کردند الماس بود. الماس به دلیل ساختار سختی که دارد به راحتی شیشه را برش می‌دهد. امروزه هم با پیشرفت تکنولوژی ابزارهای بزرگی برای برش شیشه اختراع شده است. قطعاتی که برای ساختن این ابزارهای بزرگ و اتوماتیک استفاده می‌شود، متنوع هستند. اما ابزار اصلی این دستگاه‌ها همچنان الماس است.
دستگاهی که برای برش شیشه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، میز برش تمام اتوماتیک و دستگاه CNC است. این دستگاه دارای ساختار بسیار سخت و از جنس فولاد می‌باشد. استفاده از دستگاه CNC برای برش شیشه سکوریت مزایایی چون افزایش دقت، حفظ کیفیت شیشه ضمن برش دادن، امکان برش شیشه در اشکال و اندازه‌های مختلف دارد. ابزارهایی که امروزه برای برش شیشه استفاده می‌شوند بسیار مجهز و از تکنولوژی روز دنیا بهره‌مند هستند. تیم متخصص آریا سازوکار پیشرفته ترین دستگاه و تجهیزات موردنیاز برای برش شیشه سکوریت را در اختیار دارد و با توجه به سلیقه شما و مدلی که در نظر دارید، شیشه سکوریت را برش می دهد و اجرا و نصب آن را برعهده می گیرند. 

وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای برش شیشه

مراحل برش دادن شیشه سکوریت

شیشه‌ای که قرار است به یک شیشه سکوریت تبدیل شود، باید کیفیت بالایی داشته باشد. این شیشه نباید هنگام برش آسیب ببیند. در ادامه مراحلی که برای برش شیشه سکوریت طی می شوند را بیان کرده‌ایم.

  • پاک کردن: ابتدا لازم است شیشه را کاملا تمیز کرد تا دقت کار بالاتر رود و برش‌ها به بهترین نحو انجام شود. همچنین باعث می شود پس از اتمام کار کثیفی بر روی بخش قابل دسترس شیشه شما وجود نداشته باشد.
  • گرم کردن: این کار باعث می‌شود که شیشه کمی منعطف شود و هنگام برش دادن خرد نشود. البته اگر شیشه خیلی کم یا خیلی زیاد گرم شود، آسیب می‌بیند.
  • آماده شدن برای برش: برای برش شیشه سکوریت لازم است آن را روی سطح صاف قرار دهید. این کار احتمال خرد شدن و آسیب دیدن شیشه هنگام برش را کم می‌کند.
  • برش شیشه: این کار با استفاده از دستگاه‌ها و روش‌هایی که در قسمت‌های قبلی گفته شد، صورت می‌گیرد.
  • جدا کردن برش‌ها از یکدیگر: در مرحله قبل برش به صورت مستقیم و در طول یک خط نازک ایجاد می‌شود و روی سطح ادامه پیدا خواهد کرد. در این مرحله باید دو طرف خط برش به سمت پایین فشار داده شوند تا قطعات از یکدیگر جدا شوند. این مرحله بسیار حساس است و لازم است برای انجام آن پوشش مناسبی داشته باشید.
  • صاف کردن لبه‌های شیشه: مرحله آخر برش شیشه صاف کردن لبه‌های آن است. بعد از این مرحله شیشه برای استفاده آماده است.

مراحل برش دادن شیشه سکوریت

برش شیشه سکوریت با واترجت

برش دادن شیشه باید قبل از سکوریت کردن شیشه انجام شود چرا که برش شیشه بعد از سکوریت امکان پذیر نیست و باعث خورد شدن کامل شیشه می شود. قبل از سکوریت کردن شیشه و در اولین مرحله برش انجام می شود. برش شیشه به وسیله دستگاه واترجت یا CNG انجام می شود که این دستگاه با اتصال به پمپ آب فشار قوی کار می کند که به وسیله فشار آب با سرعت بالا شیشه را برش می دهد. از فواید این دستگاه می توان به این گزینه اشاره کرد که برش شیشه با این دستگاه کمک می کند تا لبه های شیشه صیقلی شده و تیز نباشد. از این دستگاه برای براق کردن شیشه ها نیز استفاده می شود. به طور کلی دستگاه واترجت یک فناوری با کیفیت بالا است که می تواند هر نوع شیشه ای را برش دهد، انواع طرح ها را می توان بر روی شیشه ها با این دستگاه پیاده کرد و به طور کلی هر نوع برشی حتی برای ساخت زیورآلات و آینه ها هم  می توان از این دستگاه استفاده کرد. از مزیت های استفاده از برش شیشه با واترجت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چه شیشه نازک باشد که ضخیم با واترجت به بهترین شکل ممکن برش می خورد و هیچ نقصی در ساختار داخلی شیشه اتفاق نمی افتد.
  • از مهمترین مزایای این دستگاه برش شیشه ها به بهترین شکل ممکن و بدون هیچ تغییر شکل سوراخ ها و شکاف ها است.
  • این دستگاه امکان شکل دهی به انواع شیشه ها را دارد.
  • این دستگاه هیچ گونه حرارتی را به همراه ندارد و همین امر باعث می شود تا احتمال ذوب شدن، پارگی و یا تغییر شکل وجود نداشته باشد.
  • عدم وجود گرما و گرد و غبار باعث شده تا این دستگاه سازگار با محیط زیست باشد.
  • در صورتی که پس از برش با این دستگاه لبه های ناصافی نیز ایجاد شود با اصلاحات اندکی برطرف می شود.

برش شیشه سکوریت با واترجت 

برش شیشه سکوریت با سنگ فرز

سنگ فرز ابزاری است که می تواند برای برش کاری، تراش کاری، پولیش کردن و ... استفاده شود. یکی از کاربرد های اساسی سنگ فرز برش شیشه سکوریت است. زاویه چرخ سنگ فرز به گونه ای طراحی شده است تا گوشه های تیز و ... را به گونه ای برش بزنید و ظاهری منحصر به فرد ایجاد کنید. برای برش شیشه سکوریت با سنگ فرز باید به اندازه شیشه توجه شود تا از سنگ فرز مخصوص آن استفاده شود، پس شیشه سکوریت را می توان با سنگ فرز برش داد، ولی باید بدانید که این دستگاه ابزار قدرتمندی است که سرعت چرخش آن تا 8000 دور در دقیقه نیز می رسد. برای برش با سنگ فرز حتما از عینک ایمنی استفاده کنید. در واقع کارکردن و برش شیشه سکوریت با سنگ فرز برای افراد ناآشنا با این دستگاه پیشنهاد نمی شود. بهتر است برش شیشه سکوریت را به افراد کاربلد و متخصص در این زمینه بسپارید. رعایت نکات ایمنی و محافظتی و استفاده از بهترین تجهیزات در تمام مراحل ضروری است. این کار باعث تولید و برش شیشه با بالاترین کیفیت می‌شود. با توجه به اطلاعات ارائه شده می‌توانید دریابید که برش شیشه سکوریت چگونه انجام می‌شود.

شیشه های معمولی خاصیتی دارند که باعث می شود به کمک الماس، سنگ هایی همچون فرز یا هر وسیله دیگری به هر شکلی برش داده شوند و کل شیشه آسیبی نبیند. اما شیشه های سکوریت به این صورت نیستند. اگر بخشی از شیشه سکوریت را به وسیله سنگ فرز برش دهید، سراسر شیشه شکسته و خرد می شود. بنابراین برش شیشه سکوریت با سنگ فرز کار درستی نیست و به شیشه شما آسیب می زند و آن را از بین می برد. البته شیشه سکوریت را می توان از طریق دستگاه های ویژه آن برش داد، اما با سنگ فرز نتیجه دلخواه را نمی بینید. می توانید با کارشناسان مجموعه آریا سازوکار تماس بگیرید و راه حل های مطمئن و درست را از آن ها دریافت کنید.

خدمات برش شیشه سکوریت

برش شیشه سکوریت می بایست پیش از اینکه به شیشه سکوریت تبدیل شود انجام شود زیرا در غیر این صورت ممکن است شیشه سکوریت شکسته شود و به تکه های ریزتر تبدیل شود. درواقع ابتدا می بایست ابعاد و سایز نهایی شیشه سکوریت و اشکال و حفره هایی که لازم است در شیشه سکوریت ایجاد شود مشخص شود و پس از اعمال تغییرات وارد فرایند تبدیل شیشه معمولی به شیشه سکوریت شوید. خدمات برش شیشه سکوریت وب سایت آریا سازوکار شامل همه موارد می شود و می توانید هر نوع خدماتی که در زمینه برش شیشه سکوریت خودتان نیاز دارید را از این تیم بخواهید. خدمات برش شیشه سکوریت سازوکار با حرفه ای ترین ابزارها انجام می شود و دقیقا همان چیزی که می خواهید را به شما تحویل می دهند. ابزارآلات و افراد متخصص این مجموعه باعث می شوند که تمامی خدمات برش به بهترین و تمیزترین شکل انجام شود تا خروجی نهایی کار شما عالی باشد. بعد از آنکه تمامی مراحل سکوریت شدن روی شیشه انجام شد، شیشه سکوریت استحکام بسیار بالایی پیدا می کند طوری که نسبت به سایر شیشه های عادی می تواند در برابر فشار و ضربه مقاومت بیشتری را از خود نشان می دهد. برش شیشه سکوریت به روش های گوناگونی انجام می شود، دستگاه برش لیزری واترجت یکی از دستگاه هایی است که می تواند شیشه سکوریت را برش دهد. دستگاه سی ان سی CNC، الماس شیشه بر، سنگ فرز و... از ابزار آلات دیگری هستند که برای برش شیشه سکوریت از آن ها استفاده می شود. برش شیشه سکوریت به طور دقیق باعث می شود که شیشه شما جلوه زیباتری داشته باشد و بتوانید از هر گونه یراق آلات و فریمی که می خواهید برای نصب و اجرای شیشه تان استفاده کنید و دکوراسیون خود را چند برابر زیباتر کنید. بهتر است هر مدل خدمات برش شیشه سکوریت به دست متخصصان و مجموعه های باتجربه سپرده شود زیرا اگر این کار به درستی انجام نشود، باعث می شود شیشه سکوریت دچار شکستگی شود و خاصیت نشکن بودن خودش را از دست بدهد. شیشه سکوریت اگر به درستی برش خورد، امکان شکستگی در آن پایین می آید و همچنین در برابر فشار و ضربه بسیار مقاومت می کند و سریعا خرد نمی شود.

برش شیشه سکوریت با سنگ فرز

برش شیشه سکوریت توسط تیم فنی آریاساز و کار

معمولا شیشه سکوریت را در اندازه های استاندارد تولید می کنند، ولی اگر نیاز به برش شیشه سکوریت با ابعاد متفاوت را دارید، برش آن را به تیم متخصص و مجرب بسپارید. در واقع برش شیشه سکوریت بعد از تولید کار سختی است که باید به افراد کاربلد سپرده شود. برش شیشه سکوریت نیازمند ابزارآلات پیشرفته و افراد کاربلد است تا با دقت و ظرافت هر چه تمام بتوانند شیشه سکوریت را برش دهند. با توجه به مقاومت بالا در برابر شکشته شدن و فشار که از ویژگی های اصلی شیشه سکوریت است، برش آن کار نسبتا دشواری است. دستگاه برش شیشه سکوریت باید ساختاری محکم و فولادی داشته باشد تا بدون شکستگی و خط و خش روی شیشه بتواند آن را برش دهد. برش شیشه سکوریت با استفاده از ابزارآلات پیشرفته توسط تیم فنی آریاسازوکار انجام می شود. در واقع اگر قصد برش شیشه سکوریت را دارید، می توانید به تیم متخصص و فنی سازوکار اعتماد کنید. تیم فنی و متخصص آریاسازوکار با دستگاه های کاملا مکانیزه و امروزی می توانند شیشه سکوریت شما را برش بزنند. این را درنظر داشته باشید که برش شیشه سکوریت را خودتان انجام ندهید و به افراد کاربلد بسپارید، این کار نیازمند تخصص و دستگاه های ویژه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان آریاسازوکار در ارتباط باشید. کیفیت کار این تیم منحصر به فرد است، اما همواره به وضعیت اقتصادی واقف هستند و هزینه زیادی را بابت کار دریافت نمی کنند. کافی است یک بار امتحان کنید تا متوجه کیفیت بالا و هزینه پایین شوید.

برش شیشه سکوریت در محل

برش شیشه سکوریت می بایست توسط دستگاه های استاندارد و افراد کاربلد انجام شود تا آسیبی نبیند. اگر قصد نصب کردن شیشه سکوریت را دارید، بهتر است آن را به تیمی بسپارید که برش شیشه سکوریت را در محل انجام می دهند و سپس نصب می کنند. شیشه سکوریت از بهتزین شیشه های موجود است و مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه، فشار، حرارت و... دارد. شیشه سکوریت حتی اگر آسیبی هم ببیند و بشکند، خرده های آن پخش نمی شود و زیان بیشتری را به شما وارد نمی کند و در جای خود به تکه های ریزتر تبدیل می شود. برای نصب شیشه سکوریت ابتدا می بایست مکان و محل نصب کردن را مشخص کرده تا کارشناسان مربوطه اندازه گیری های لازم را انجام دهند و ثبت کنند. پس از آن متراژ موردنیاز از شیشه سکوریت را به محل موردنظر انتقال می دهند و به وسیله وسایل مورد نیاز برش شیشه سکوریت را انجام می دهند و نصب آن صورت می گیرد. البته اگر اندازه شیشه سکوریت مورد احتیاج کوچک است و در حد چند سانتی متر است این کار قابل انجام است. در غیر این صورت معمولا شیشه های سکوریت یا همان شیشه های نشکن باید در کارخانه ها برش داده شوند و تحت حرارت های بسیار بالا در کوره های مخصوص به شیشه های سکوریت تبدیل شوند. زیرا شیشه سکوریت مانند سایر شیشه های معمولی نیست که فقط قسمتی از آن بریده شود و کل شیشه تحت تاثیر آن فشار قرار می گیرد. از این طریق بهتر است برش شیشه سکوریت در محل پیش از اینکه به نتیجه نهایی تبدیل شود انجام شود تا بتوانید شیشه معمولی برش داده شده را به شیشه نشکن تبدیل کنید. برش شیشه سکوریت در محل به دلایلی که بیان کردیم هزینه بیشتری خواهد داشت و حمل و نقل آن افزایش می یابد. برای برش شیشه سکوریت در محل ابتدا باید شیشه ها را به خوبی پاک کنید و هر گونه گرد و غباری را از روی آن بزدایید. پس از آن شیشه ها باید در مقابل حرارت قرار بگیرند و برای این کار لازم است که شیشه را درون ظرفی پر از آب قرار دهید و پس از آن ظرف را در کوره بگذارید تا حرارت کارش را بر روی شیشه انجام دهد. دقت داشته باشید که حرارت کوره باید 482 درجه سانتی گراد یا 900 درجه فارنهایت باشد و به مدت سی دقیقه این کار ادامه پیدا می کند. پس از آن می بایست در حدود 2 تا 3 ساعت شیشه ها تحت فرایندی با نام آنیل قرار بگیرند. در این فرایند شیشه خنک می شود و شیشه خاصیت ویژه خودش را به دست می آورد. اکنون شیشه شما آماده برش خوردن و تغییر شکل پیدا کردن است که در هر صورت بهتر است این کار به افرادی سپرده شود که تخصص کامل این کار را دارا هستند. اگر سوالی درباره برش شیشه سکوریت در محل دارید، آن را با کارشناسان آریا ساز و کار به در میان بگذارید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظر شما چیه؟  
شیشه سکوریت هنگام برش زدن آسیب نمیبینه؟
به نقل از مهیار پورحیدری:
شیشه سکوریت هنگام برش زدن آسیب نمیبینه؟

عرض سلام خدمت شما جناب پورحیدری، خیر اگر شیشه کیفیت بالایی داشته باشد و از دستگاه های مناسب و استاندارد استفاده شود، اتقفاقی نمی افتد.
شما برش شیشه سکوریت هم انجام میدین؟؟!
به نقل از میرصادقی:
شما برش شیشه سکوریت هم انجام میدین؟؟!

عرض سلام خدمت شما، لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره برش شیشه سکوریت

آیا می توان شیشه را پس از سکوریت شدن برش داد؟

شیشه سکوریت پیش از این که تبدیل به یک شیشه نشکن شود، معمولی است. بنابراین برش شیشه سکوریت باید در مراحل ابتدایی تولید آن انجام شود. معمولا اندازه‌های استانداردی برای سفارش‌ها وجود دارد که باعث می‌شود شیشه‌ها در ابعاد استاندارد تولید شوند. در ضمن اگر شما نیاز به شیشه سکوریت با ابعاد متفاوتی دارید، می‌توانید به مراکز تولید کننده سفارش دهید تا برش شیشه سکوریت را مطابق با خواست شما انجام دهند. چرا که بعد از سکوریت کرد امکان برش شیشه وجود ندارد. 

شیشه های سکوریت چیست ؟

شیشه های سکوریت در ابتدا همان شیشه های معمولی هستند که با فرآیندی خاص در کوره قرار می گیرند و با فشار قوی سرد می شوند. و مطابق با این عملیات به شیشه ای سخت تبدیل می شوند.