بزرگترین ابعاد شیشه دوجداره

شیشه های دوجداره را می توان نسل جدیدی از پرمصرف ترین انواع شیشه ساختمانی دانست. شیشه های دوجداره علاوه بر زیبایی، امنیت ساختمان ها را هم تأمین می کنند. این نوع از شیشه ها انواع متفاوتی دارند که هر کدام با توجه به مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.
یکی از موارد مهم در ساخت و نصب شیشه های دو جداره اندازه و ابعاد آن است.
یکی از سوال هایی که قبل از خرید شیشه های دو جداره پیش می آید این است که آیا می توان شیشه های دو جداره را در هر سایزی تهیه کرد و این که بزرگترین ابعاد یک شیشه دوجداره چقدر است؟
برای پاسخ به این سوالات لازم است ابتدا به طرح چند موضوع متفاوت پیرامون شیشه های دوجداره بپردازیم.

اندازه استاندارد شیشه های دو جداره

هنگام ساختن هر بنا، لازم است اصول ساختمان سازی طبق قوانین رعایت شود. نظارت بر اجرای این اصول توسط کارشناسان در هنگام ساخت و سازباعث می شود تا سازندگان از قوانین تخطی نکنند. طبق قوانین و مقررات نظام مهندسی کشور که با نظارت مستقیم وزارت مسکن و شهر سازی اجرا می شوند، ابعاد پنجره های هر ساختمان با توجه به نوع آن اعم از تجاری، اداری، مسکونی و ... تعیین کننده‌ی ابعاد شیشه دوجداره برای آن پنجره ها است.
به طور مثال برای پنجره های دوجداره یو پی وی سی اتاق، مناسب ترین عرض ۸۰ تا ۱۵۰ سانتی متر است.

سازندگان شیشه های دو جداره با توجه به ابعاد استاندارد پنجره و آگاهی از این ابعادُ به صورت پیش فرض اقدام به تولید شیشه با اندازه های استاندارد می‌کنند.

ابعاد استاندارد شیشه دوجداره و تأثیر آن در نصب

به طور کل استاندارد بودن اندازه شیشه دوجداره مزایای زیادی را به همراه دارد. برای مثال:

  • سهولت در نصب
  • سهولت در باز و بسته شدن پنجره های دوجداره
  • دوام و عمر بالاتر شیشه دو جداره
  • کاهش هزینه ( شیشه هایی که برای پنجره های استاندارد تولید می شوند، هزینه ساخت و نصب کمتری دارند
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • مقاومت بیشتر در برابر بلایای طبیعی
  • و ...

با این حال و با اینکه درب ها و پنجره هایی که به شیشه دو جداره نیاز دارند طبق قوانین و استانداردهای لازم ساخته می شوند، گاهی به دلیل طراحی خاص چارچوب در و پنجره و یا ساخت ساختمان هایی با شرایط خاص ممکن است به شیشه های دو جداره با اندازه هایی بزرگ تر و یا کوچک تر از حد معمول نیاز داشته باشیم. در چنین مواردی می توان شیشه و ابعاد مورد نظر را به طور اختصاصی سفارش داد و آن را نصب کرد.

بزرگ ترین اسایز شیشه دوجداره

بزرگترین سایز شیشه دوجداره

احتمالاً بزرگ ترین شیشه های دوجداره برای درب و پنجره های فولوکس واگنی به کار می روند. درب هایی که به این صورت ساخته می شوند در بهینه سازی فضا نقش بسیار مهمی دارند.
این نوع خاص از درب و پنجره به علت اندازه بزرگ قالبشان، به بزرگترین ابعاد شیشه دوجداره نیاز دارند.
اندازه های بزرگ تر شیشه های دو جداره برای اتاق، استخر های سرپوشیده و فضاهای خاص با توجه به نیاز مشتری قابل سفارش و نصب است.

اگر شما هم به فکر سفارش شیشه های دوجداره هستید می توانید به روزترین قیمت انواع این شیشه ها را در صفحه لیست قیمت شیشه دوجداره ببینید یا با کارشناسان ما در تماس باشید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید