سوپاپ شیشه دوجداره

شیشه های دو جداره با ضخامت های متفاوت می توانند به عنوان عایق حرارت و سرما مورد استفاده قرار بگیرند. سوپاپ شیشه دو جداره یکی از اجزایی است که در پنجره های دوجداره کاربردی اساسی دارد. این وسیله در اسپیسر جایگذاری می شود. اسپیسر یک فضای خالی بین دو شیشه است که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

ویژگی سوپاپ شیشه دو جداره

شیشه های دو جداره امروزه در دنیای ساختمان سازی و آپارتمان سازی بسیار کاربرد دارند و در موارد مختلفی از آن ها استفاده می شود. این شیشه ها انواع مختلفی دارند و هر کدام با توجه به تقاضای مشتری و بازار تولید می شوند که می توان به انواع شیشه دو جداره ساده، شیشه سکوریت، شیشه لمینت و ... اشاره کرد. ضخامت شیشه های دوجداره تاثیر مستقیمی بر میزان عایق سرما و گرما بودن آن دارد.

گفته می شود که اگر فضای بین دو شیشه با اکسیژن پر شود، عایق حرارتی و صوتی خوبی نمی باشد و عملکرد مورد انتظار از این پنجره های دو جداره اجرایی نمی شود. برای تزریق گاز یا تخلیه آن از طریق سوپاپ شیشه دو جداره توسط یک اپراتور فنی اقدام کنید تا نتیجه ی مطلوب حاصل شود.

ویژگی سوپاپ شیشه دو جداره

کارکرد سوپاپ شیشه دو جداره

همانطور که اشاره شد سوپاپ شیشه دو جداره یکی از تجهیزاتی است که در ساخت انواع جدیدترین پنجره های دو جداره به کار می رود و عملیات تزریق و تخلیه گاز به اسپیسر بین دو شیشه دو جداره از این طریق انجام می شود. قابل ذکر است که این گاز های فضای بین دو شیشه طبق استاندارد های مشخص شده باید مدتی یک بار به منظور عملکرد بهتر پنجره ها تعویض شوند.

هر اسپیسر پنجره شامل دو سوپاپ شیشه دو جداره است که از طریق یکی از این سوپاپ ها تزریق گاز صورت می گیرد و از طریق دیگری اکسیژن داخل شیشه ها تخلیه می شود. بعد عملیات تزریق و تخلیه این سوپاپ ها با چسب محکم شده و اجازه خروج گاز تخلیه شده را نمی دهند. استفاده از این سوپاپ ها نیز باید طبق استاندارد های تعیین شده از طریق مراکز مربوطه باشد و در این مورد تزریق گاز آرگون توصیه می شود، زیرا می تواند به خوبی عایق حرارتی و صوتی باشد.

سوپاپ شیشه دو جداره در صورتی که گاز بین اسپیسر دو شیشه بالا رود به صورت خودکار، تخلیه گازرا انجام می دهد. زیرا اگر میزان گاز بالا رود فشار وارده به شیشه ها افزایش پیدا می کند و می تواند سبب ترکیدن و شکستگی شیشه شود در نتیجه سوپاپ شیشه دو جداره در اینجا نقش تنظیم گاز داخل فضا را نیز بر عهده دارد.
قابل ذکر است که در مناطقی که ارتفاع ساختمان و بنا از سطح دریا بسیار بالا باشد از سوپاپ های تنظیم فشار هوا استفاده می کنند که این سوپاپ ها می توانند ایمنی شیشه دو جداره را تا حد زیادی حفظ کنند و از ایجاد مشکلات جانبی جلوگیری به عمل بیاید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید