شیشه میرال چیست

شیشه میرال در واقع همان شیشه سکوریت (شیشه نشکن) است که دارای مقاومت بالایی می باشد و از بهترین متریال و طی فرآیندهای حرارتی خاصی به وجود می آید. این شیشه را با توجه به نام اولین کارخانه تولید شیشه سکوریت نام گذاری کرده اند.
کارخانه های تولید کننده، این شیشه ها را در ابعاد و اندازه های گوناگونی ساخته و به بازار عرضه می کنند. شکل این شیشه ها می تواند به صورت مربع، مستطیل و ... باشد.
ممکن است برخی افراد شیشه میرال را با شیشه لمینت یکی بدانند. اما این دو در ساختار خود با یکدیگر تفاوت هایی دارند. در ساختار شیشه لمینت از یک لایه کامپوزیت استفاده می شود تا نسبت به ضربه و گلوله مقاوم شود.

ویژگی های شیشه میرال؟

برای تولید شیشه میرال از شیشه های معمولی استفاده می شود. با به اجرا درآوردن عملیات های خاصی روی این شیشه ها کاری می کنند تا مقاومت شیشه در برابر ضربه و حرارت زیاد شود.
شیشه میرال به سادگی شکسته نمی شود و زمانی هم که بشکند به مکعب های ریزی با لبه های صیقلی تبدیل خواهد شد که خطری برای افراد نداشته و برنده نخواهد بود. از این رو شیشه میرال امنیت بالایی دارد.
شیشه های میرال به دلیل خصوصیاتی که دارند می توانند سالیان سال مورد استفاده قرار بگیرند از این رو طول عمر مفید بالایی دارند پس مقرون به صرفه نیز هستند که این موضوع برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است.

ویژگی های شیشه میرال

تفاوت شیشه میرال و معمولی در چیست؟

تفاوت اصلی که شیشه های میرال با شیشه معمولی دارند در نحوه گرم کردن و همینطور چگونگی سرد شدن این شیشه ها است که سبب ایجاد مقاومت در آن می شود. در واقع شیشه معمولی را تا دمای 700 درجه سانتی گراد گرم می کنند به گونه ای که مواد اولیه کامل ذوب شوند. سپس با یک شوک دمایی بالا آن را سرد می کنند. این کار به بالا رفتن مقاومت شیشه کمک می کند و همچنین سبب تحمل فشار و وزن زیاد نیز می شود.

شیشه میرال چه کاربردهایی دارد؟

بیشترین کاربرد این شیشه در ویترین و درب مغازه ها است که خود دارای انواع گوناگونی است. از این شیشه می توان برای فروشگاه ها، بانک ها، لوازم خانگی و ... نیز استفاده کرد.
به طور کلی از شیشه های میرال می توان در صنایع مختلفی استفاده کرد. مثلاً:

  • صنعت ماشین سازی
  • صنعت ساخت و ساز
  • ساخت انواع لوازم گرمایشی مانند اجاق گاز، بخاری و ...

این شیشه ها دارای زیبایی و شفافیت خاصی هستند که موجب افزایش زیبایی محیط می شوند. از این رو امروزه در معماری های مدرن کاربرد بسیاری دارند.
از طرفی به دلیل استحکام بالای این شیشه ها، می توان از آن ها در نمای پاساژهای اداری-تجاری نیز استفاده کرد.

انواع شیشه های میرال
  • برنز
  • سندبلاست
  • رنگی
  • حکاکی شده
  • ساتینا
  • اسپایدر

کلام آخر:
شیشه های میرال پس از تولید قابلیت برش ندارند به همین منظور برای نصب آن ها باید از متخصصین نصب شیشه کمک خواست تا با ابزار آلات مخصوص و دانش لازم این کار را انجام دهند.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید