هزینه خط تولید شیشه سکوریت

خط تولید شیشه سکوریت سرمایه زیاد با خواب زیاد می‌طلبد. به طوری که برآوردها نشان می‌دهد سرمایه‌‌ای در حدود ۲۰ میلیارد تومان برای راه اندازی این خط تولید نیاز دارید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مهم‌ترین نکاتی که در راه اندازی این خط تولید نیاز دارید آشنا کنیم. اگر به دنبال یک شیشه ایمن و قوی هستید، بهتر است شیشه سکوریت بخرید. این شیشه‌ها بیش از ۷ برابر مقاوم‌تر از شیشه‌های معمولی هستند. دلیل این مقاومت بیشتر نیز به روند تولید و تجهیزات مورد استفاده در تولید این شیشه‌ها باز می‌گردد. تاثیر خط تولید روی محصول نهایی آن قدر زیاد است که شیشه‌های سکوریت را هنگام شکستن به شیشه‌های پودری تبدیل می‌کند. این در حالی است که اگر شیشه معمولی بشکند، به حالت شمشیری در می‌آید، از سوی دیگر تحمل دمای این شیشه‌ها بسیار بالااست، از این رو بسیاری تمایل به خرید این نوع شیشه‌ها دارند. اگر شما هم می‌خواهید یکی از این تولید کنندگان باشید، تا انتهای این مقاله با ما همراه بمانید. ریل شیشه سکوریت و شیشه سکوریت مات را می توانید با بهترین جنس و متریال از ساز و کار خریداری کنید. 

هزینه خط تولید شیشه سکوریت

خط تولید شیشه سکوریت شامل چه مواردی می‌شوند

کوره نشکن اتوماتیک یکی از لوازمی است که درخط تولید شیشه به آن نیاز پیدا خواهید کرد. این کوره در دو نوع عمودی و افقی در بازار وجود دارد، اما به یاد داشته باشید که نوع افقی آن را خریداری کنید، چرا که نوع عمودی منسوخ شده و کاربری بسیار کمتری دارد. برش زن اتوماتیک شیشه وظیفه بریدن شیشه‌های سکوریت و جدا کردن قسمت‌های اضافی را بر عهده دارد. اگر به دنبال شیشه‌هایی مستحکم هستید، فراموش نکنید که باید ابعاد شیشه‌ها دقیق و لبه‌های آن‌ها سنباده خورده باشد. این کار بر عهده دستگاهی به نام برش زن اتوماتیک شیشه سکوریت است. اگر به شیشه‌های ماشین دقت کرده باشید، می‌بینید شیشه‌ها کمی انحنا دارند. ایجاد این انحنا وظیفه دستگاه خم شیشه است. خم کردن شیشه مزایای بسیاری به آن می‌بخشد. از جمله این مزایا می‌توان به ذخیره انرژی بهتر، عایق بهتر، افزایش میزان تحمل فشار شیشه و… اشاره کرد. کوره خم یکی دیگر از دستگاه‌هایی است که در خط تولید شیشه سکوریت به آن نیاز دارید. این کوره به دنبال پودری کردن شیشه پس از شکسته شدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیاموند یا همان لول شیشه دستگاهی است که لبه‌های شیشه‌ها را امن می‌کند. لبه‌های تیز شیشه با استفاده از این دستگاه سنباده خورده و امن می‌شوند. آخرین دستگاه موردنیاز در خط تولید شیشه سکوریت، دستگاه برش نوری است. این دستگاه نیز به منظور برش دقیق‌تر و اندازه‌تر شیشه‌ها به کار گرفته می‌شود. شیشه سکوریت برای تراس از مناسب ترین شیشه ها است و ایمنی بسیار بالایی دارد.

خط تولید شیشه سکوریت شامل چه مواردی می‌شوند

هزینه خط تولید شیشه سکوریت چقدر است

اگر به دنبال یک خط تولید به روز و مجهز هستید، باید چند میلیاردی هزینه کنید، از این رو سرمایه گذاران زیادی حاظر به انتخاب این محصول نیستند. اما تولید کنندگان قدیمی کماکان با جدیت اقدام به تولید این محصول می‌کنند. همین امر ورود شما به این بازار را مشکل می‌کند. در ابتدای کار سرمایه‌‌ای در حدود ۲۰ میلیارد برآورد شده است. اما این‌ها را نگفتیم که شما را از سرمایه گذاری روی این صنعت پشیمان کنیم، پیش از ورود به هر صنعتی لازم است اطلاعاتی درباره هزینه‌ها و میزان خواب سرمایه داشته باشید. قیمت شیشه سکوریت آذرجام که از باکیفیت ترین شیشه ها است، در سایت سازوکار بسیار مقرون به صرفه است.

هزینه خط تولید شیشه سکوریت چقدر است

چه کشورهایی خط تولید شیشه سکوریت دارند

کشورهای مختلفی در سراسر دنیا هستند که این خط تولید را دارند و حتی اقدام به صادرات آن می‌کنند، با این حال ایران تنها دارند خط تولید شیشه سکوریت در منطقه است. همین مورد ما را مستعد صادرات شیشه‌های خود به کشورهای همسایه می‌کند. کشورهایی که خود نیز تمایل بسیار زیادی به دریافت محصولات ایرانی نشان داده اند. مراکز تولید شیشه سکوریت بسیاری نیز در ایران و جهان فعالیت می‌کنند، اما ایران یکی از بهترین کشور هایی است که بهترین خط تولید شیشه سکوریت را دارد.

چه کشورهایی خط تولید شیشه سکوریت دارند

خط تولید شیشه سکوریت از کجا می‌آید

لوازم و تجهیزاتی که در خط تولید شیشه سکوریت مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولاً یا در کشور خودمان تولید می‌شوند و یا از کشورهایی همچون چین و آلمان وارد ایران می‌شوند. با این حال مواد اولیه تولید این محصول کاملاً ایرانی است، چنان که ایرانیان از اولین تولید کنندگان شیشه در دنیا بوده اند. حال که با خط تولید شیشه آشنا شدید، ما در ادامه مطلب درباره چگونگی تولید شیشه سکوریت در خط تولید آن صحیبت می کنیم.

خط تولید شیشه سکوریت از کجا می آید

در خط تولید شیشه سیلیس یا کوارتز اولین ماده‌‌ای است که برای تولید شیشه به آن نیاز دارید. البته لازم به ذکر است که پیش از تولید شیشه سکوریت، باید شیشه معمولی تولید کنید. سپس شیشه را در معرض عملیات سکوریت شدن قرار دهید. ترکیب سیلیس بسته به شیشه‌‌ای است که به آن نیاز دارید. اگر کمی آهن در کوارتز خود اضافه کنید، شیشه‌های سبز‌تر خواهید داشت. اگر خلوص سیلیس بالا باشد، شیشه شما شفاف‌تر و بی‌رنگ‌تر خواهد بود. به همین شکل مواد دیگری نیز هستند که می‌توانند در این روند مورد استفاده قرار بگیرند. سدیم کربنات و اکسید کلسیم دو ماده دیگری هستند که باید به سیلیس اضافه شوند. این دو ماده به منظور تعمین دمای موردنیاز شیشه به آن اضافه می‌شوند، همچنین می‌توانند مقاومت شیشه را افزایش دهند. سدیم کربنات همچنین سطح شیشه را صیغلی می‌کرده به آب اجازه روان شدن می‌دهد. در مرحله بعدی اکسید منیزیم یا آلومینیوم اضافه می‌کنند. مقدار این ترکیبات نباید بیش از ۲۶ تا ۳۰ درصد باشد. مرحله بعد نوبت به کوره می‌رسد. موادی که تا به اینجا با یکدیگر ترکیب کرده‌‌اید را درون کوره می‌ریزیم تا به درجه حرارت ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ درجه سانتی گراد برسد. این کار برای شکل دهی و قالب گیری شیشه ضروری است. در این مرحله ممکن است حباب‌ها و ناخالصی‌هایی درون شیشه مشاهده کنید. برای از بین بردن این ناخالصی‌ها می‌توان از سولفات سدیم، کلرید سدیم و اکسید آنتیموان استفاده کرد. در مرحله بعد باید شیشه را به آرامی خنک کنید. برای این کار روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که میزان شکنندگی شیشه را مشخص می‌کنند. به طور کلی در همه روش‌ها شیشه باید به آرامی سرد شود تا از ایجاد هر گونه نقطه استرسی در آن جلوگیری به عمل آید. نقاط استرسی می‌توانند شیشه را شکننده کنند. تا اینجا شیشه معمولی شما تولید و آماده استفاده است، اما اگر تمام این مراحل را با استفاده از دستگاه‌هایی که درون مقاله ذکر کردیم ادامه دهید، شیشه سکوریت با کیفیت بالا خواهید داشت. شیشه‌های سکوریت امروزه جای خود را در بازار منطقه پیدا کرده اند. چرا شما از جمله افرادی نباشید که از این بازار نان سر سفره مردم می‌برید؟ راه اندازی خط تولید شیشه سکوریت درست است که سرمایه بالایی می‌طلبد اما مشتریان خود را دارد. در این راستا می‌توانید با کارشناسان سازو کار در ارتباط باشید و از آن ها کمک بگیرید. اگر قصد خرید شیشه سکوریت را دارید، در سایت آریاسازوکار چگونگی محاسبه قیمت شیشه سکوریت قرار داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش سازوکار در ارتباط باشید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول هزینه خط تولید شیشه سکوریت

با چه سرمایه ای می توان خط تولید شیشه سکوریت را راه اندازی کرد؟

میزان سرمایه ای که برای راه اندازی خط تولید شیشه نیاز است بستگی به عوامل مختلفی چون نوع ماشین آلات، ظرفیت کارگاه مد نظر، هدف از حجم تولید سالانه، بودجه کنار گذاشته برای خرید مواد اولیه و عوامل بسیاری دیگر دارد.

آیا راه اندازی خط تولید شیشه سکوریت دارای توجیه اقتصادی است؟

این محصول دور نمای خوبی از نظر تامین بازار داخلی و همچنین صادرات دارد، به همین خاطر راه اندازی چنین خط تولیدی توجیه اقتصادی دارد.

آیا با هزینه اندک نیز می توان خط تولید شیشه سکوریت را راه اندازی کرد؟

برای راه اندازی خط تولید شیشه سکوریت بهتر است حداقل سرمایه موردنیاز را داشت تا کمتر با مشکلات مالی مواجه شد.