فرق شیشه سکوریت با شیشه معمولی چیست

یکی از سوال‌هایی که هنگام خرید شیشه‌های سکوریت مطرح می‌شود این است که شیشه سکوریت چگونه ساخته شده و طی چه فرایندی مقاوم می‌شوند؟ شیشه‌های امنیتی که به شیشه‌های سکوریت معروفند، جایگزین مناسبی برای شیشه‌های معمولی هستند؛ به گونه‌ای که در برابر ضربه کاملا مقاوم بوده و خیلی دیر شکسته می‌شوند. این شیشه‌ها به قدری در برابر ضربه مقاوم هستند که حتی برخی گلوله‌های پرقدرت نیز امکان نفوذ به آن‌ها را ندارند. البته، این نوع از شیشه‌ها از نظر ماهیت و شیوه ساخت کاملا با نمونه‌های ضد گلوله فرق داشته و تنها برخی از نمونه‌های آن توانایی جلوگیری از نفوذ گلوله را دارند. پس، هیچگاه نباید این شیشه‌ها را با شیشه‌ ضد گلوله اشتباه گرفت.

مدل های مختلف شیشه های سکوریت

مدل های مختلف شیشه های سکوریت

شیشه‌های سکوریت در دو مدل اصلی تولید شده و هر کدام کارایی خاص خود را دارند:

  • شیشه‌های حرارت دیده: اصلی‌ترین مزیت این نوع شیشه امنیت فوق‌العاده آن‌ در زمان شکسته شدن است؛ به طوری که هنگام شکسته شدن هرگز به اطراف پرت نمی‌شود. در واقغ تبدیل به تکه‌های بسیار ریز و مربعی شکل شده و هیچ آسیبی به افراد نمی‌رساند. از این شیشه‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مناطق زلزله ‌خیز، خودروها و غیره استفاده می‌شود. البته، در کنار مزایای فوق دارای یک عیب بزرگ است و آن هم این که در مواقعی به سادگی شکسته می‌شود.
  • شیشه‌های لمینتی: شیشه‌ لمینتی در واقع توسط یک لایه پلاستیکی بادوام به نام‌های پولیوینیل و PVB ساخته می‌شوند. این لایه در بین دو قاب شیشه‌ای قرار گرفته و با شیشه‌ها چفت می‌شود؛ به گونه‌ای که مقاومت آن را در برابر ضربه و شکستگی به طور به طرز عجیبی بالا می‌برد. یکی از فاکتورهای مهم این مدل از شیشه امکان اضافه کردن لایه‌های بیشتر و PVB است؛ به طوری که با رساندن ضخامت آن به 5 سانتی‌متر می‌توان شیشه را به مرز استانداردهای شیشه‌های ضدگلوله نزدیک کرد.

تفاوت شیشه سکوریت با معمولی

تفاوت شیشه‌های سکوریت با شیشه‌های معمولی در چیست

شیشه‌های سکوریت از بسیاری جهات با مدل‌های معمولی فرق دارد. این تفاوت به قدری بالاست که هیچگاه نمی‌توان آن‌ها را با شیشه‌های معمولی حتی مقایسه کرد. اما، برای آشنایی بیشتر با شیشه‌های سکوریت بهتر است تفاوت‌های آن با نمونه‌های معمولی را بیان کنیم:

  • استحکام و امنیت: مهمترین و اصلی‌ترین فرق شیشه‌های سکوریت با شیشه‌های معمولی میزان استحکام و مقاومت آن‌ها در برابر انواع ضربه است. طبق بررسی‌های به عمل آمده مقاومت شیشه‌های سکوریت در برابر ضربه 4 برابر بیشتر از نمونه‌های معمولی است. دلیل این امر هم ضخامت یکسان شیشه‌های سکوریت است. همچنین، مقاومت شیشه‌های سکوریت در برابر گرما و حرارت نیز تقریبا 3 برابر نمونه‌ای معمولی است.
  • قابلیت برش در شیشه‌های معمولی: شاید یکی از برتری‌های شیشه‌های معمولی نسبت به شیشه‌های سکوریت امکان برش راحت شیشه‌های معمولی باشد. این شیشه‌ها در ابعاد و اندازه‌های دلخواه قابل برش هستند؛ در حالی که این امر برای شیشه‌های سکوریت فراهم نبوده و امکان برش مجدد آن‌ها وجود ندارد.
  • الگوی شکسته شدن شیشه‌های سکوریت: از دیگر تفاوت‌های شیشه‌های سکوریت با نمونه‌های معمولی در نحوه شکسته شدن آن‌هاست؛ به گونه‌ای که هنگام شکسته شدن شیشه‌های سکوریت، شیشه‌ها به شکل ذرات ریز و غیر برنده تبدیل می‌شوند. این در حالی است که الگوی شکسته شدن شیشه‌های معمولی کاملا فرق داشته و آن‌ها به شکل‌های مختلف شکسته می‌شوند؛ تا جایی که در برخی از مواقع به شکل تکه‌های بزرگ و در برخی مواقع به شکل ذرات ریز در می‌آیند.
  • تفاوت در وزن: وزن این شیشه‌ها با یکدیگر کاملا متفاوت است. شیشه‌های سکوریت نسبتا سبک تر بوده و ضخامت آن‌ها به صورت استاندارد و یکنواخت است. در واقع این نوع از شیشه با عملیات ویژه‌ای ساخته شده و مقاومت بالایی در برابر انواع ضربه دارند. این در حالی است که شیشه‌های معمولی بسیار شکننده و سنگین بوده و از امینت پایینی برخوردارند.
  • تفاوت در قیمت شیشه: بدیهی است که شیشه‌های سکوریت به دلیل فرایند ساخت ویژه از قیمت نسبتا بالاتری برخوردارند. قیمت شیشه‌های سکوریت بستگی به ضخامت، وزن و میزان مقاومت آن در برابر ضربه دارد. هر چه ضخامت و یکنواختی آن‌های بیشتر باشد در قیمت آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

تفاوت شیشه‌های سکوریت با شیشه‌های معمولی در چیست

شیشه‌های سکوریت نمونه مقاوم شده شیشه‌های معمولی بوده و طی فرایند ویژه‌ای ساخته می‌شوند. این نوع شیشه‌ها در برابر انواع ضربه بسیار مقاوم بوده و هرگز به راحتی شکسته نمی‌شوند.

توصیه می‌شود هنگام خرید انواع شیشه با کارشناسان باتجربه مشورت کنید تا بهترین نوع آن‌ را به شما معرفی کنند. مشاورین مجرب ساز و کار آماده ارائه خدمات مشاوره ای در خصوص قیمت شیشه سکوریت به شما عزیزان می باشند.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول فرق شیشه سکوریت با شیشه معمولی چیست؟

شیشه سکوریت با شیشه معمولی چه تفاوتی دارد؟

تولید شیشه معمولی فرایند ساده ای دارد و به همین دلیل مقاومت بسیار کمی دارد و با یک ضربه عادی شکسته می شود. اما شیشه سکوریت پس از طی فرآیند اولیه، در کوره با دمای بسیار بالا قرار می گیرد و پس از آنکه داغ شد، خیلی سریع سرد می شود و از این رو در برابر ضربه مقاوم است. 

شیشه سکوریت همچون شیشه معمولی برنده است؟

از مزیت های شیشه سکوریت این است که در برابر شکستن بسیار مقاوم است و در صورتی که شکسته شود، پخش نمی شود و درجای خود به تکه های ریز تبدیل می شود. لبه های آن نیز برنده نیست و به کسی آسیبی نمی رساند.