تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره

شاید برای کسانی که قصد تهیه پنجره های نسل جدید را دارند مسئله این باشد که از میان پنجره های دو و سه جداره کدام را انتخاب کنند. این دو نوع پنجره چه مزیت و برتری هایی نسبت به هم دارند؟ کدامیک انتخاب مناسب تری است؟
برای پاسخ به این سوال می توان به بررسی ویژگی ها و خصوصیات پنجره های دو و یه جداره پرداخت تا بتوان تفاوت میان آن ها را متوجه شد و انتخاب درست تری داشت.

تعریف پنجره دوجداره و سه جداره

در میان پنجره های upvc می توان به دو نوع پرکاربرد دو و سه جداره اشاره کرد. پنجره های سه جداره بیشتر مصارف صنعتی دارند اما نمی توان از موارد مصرف ساختمانی و اداری آن ها نیز چشم پوشی کرد.

 پنجره های دو جداره دارای دو جدار شیشه و یک اسپیسر می باشند. این در حالی است که پنجره های سه جداره دارای شیشه سه جداره یا سه لایه و دو اسپیسر هستند و بین لایه های آن با گاز آرگون پر شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله تولید کننده شیشه اسپیسر دوجداره را مطالعه فرمائید.

تعریف پنجره دوجداره و سه جداره

پنجره دوجداره بهتر است یا سه جداره؟

برای پاسخ به این سوال کافی است ویژگی های این دو نوع پنجره را مقایسه کنیم. از جمله ویژگی های منحصر به فرد پنجره های دو و سه جداره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش نویز های بیرونی
    ضخامت شیشه ها و چند لایه بودن پنجره ها نقش بسزایی در کمتر شدن صدای محیط دارند. با توجه به این که پنجره های سه جداره ضخامت و لایه های بیشتری دارند، نسبت به پنجره های دو جداره قدرت بیشتری در کاهش صداهای محیط دارند.
  • عایق گرما
    به دلیل لایه های بیشتر در پنجره سه جداره به نسبت دو جداره این نوع از پنجره می تواند مانع از هدر رفتن انرژی و حرارت شود. به طور میانگین پنجره های سه جداره می توانند تا 25 درصد بیشتر از پنجره های دو جداره از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنند.
    پنجره های سه جداره با دو ویژگی R و U شناخته می شوند. هر چه عامل U در یک پنجره سه جداره پایین تر باشد توانایی پنجره برای نگه داشتن گرمای درون ساختمان بیشتر است. این در حالی است که عامل R توانایی پنجره در برابر انتقال گرما را نشان می دهد.
  • هزینه
    در رابطه با هزینه خرید، نصب و تعمیر می توان پنجره های سه جداره را پر هزینه تر دانست. البته این هزینه ها با توجه به کاربرد و مقاومت بالایی که دارند توجیه پذیر است.
    ما توصیه می کنیم که برای ساختمان های معمولی و فضاهایی که پنجره های دو جداره پاسخگو هستند از نصب پنجره های سه جداره پرهیز شود.
  • نصب
    نصب پنجره های سه جداره به نسبت پنجره های دوجداره مشکل تر است و به زمان بیشتری نیاز دارد. یکی از دلایل این امر سنگینی و وزن بیشتر پنجره های سه جداره نسبت به دوجداره است. چارچوب های پهن تر پنجره سه جداره نصب آن ها را زمانبرتر می کند.
  • کاربرد
    در مورد کاربرد نمی توان پنجره های دو یا سه جداره را نسبت به یکدیگر برتری داد. پنجره های سه جداره اغلب در مصارف صنعتی و در شرایط خاص اقلیمی مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که پنجره های دو جداره برای استفاده در انواع ساختمان مناسب هستند. جهت استعلام قیمت به صفحه قیمت شیشه دوجداره مراجعه فرمائید.
نظرات خود را با ما در میان بگذارید