معایب پنجره دوجداره کشویی

این روزها میزان استفاده از پنجره‌های دو جداره و سه جداره بسیار زیاد شده و همین امر لزوم توجه به مزایا و معایب آن‌ها را ضروری کرده است. این پنجره‌ها در انواع مختلفی نظیر کشویی، ثابت، ریلی و غیره تولید می‌شوند و هر کدام کاربردهای مختص به خود را دارند. دلیل محبوبیت پنجره‌های دوجداره مقاومت آن‌ها در برابر انواع ضربه و انتقال صداست. البته، این دو مورد تنها بخشی از مزایای پنجره‌های دو جداره بوده و این نوع از پنجره‌ها دارای ویژگی‌های فراوانی دیگری نیز هستند. هدف اصلی این مطلب بررسی تخصصی پنجره‌های کشویی دو جداره بوده و فعلا در خصوص سایر پنجره‌ها صحبتی نمی‌شود. پنجره‌های کشویی دو جداره در دو مدل تک ریل و دو ریل ساخته می‌شوند. در نمونه‌های کشویی تک لنگه همانطور که از نامش پیداست، لنگه‌ها تنها از یک سمت (چپ یا راست) باز و بسته می‌شوند؛ در حالی که در پنجره‌های کشویی دو ریل امکان باز و بسته کردن لنگه‌ها از دو طرف فراهم است.

بررسی پنجره های دو جداره کشویی

در اینحا به بررسی برخی از مزایا و معایب این نوع از پنجره ها می پردازیم: 

مزایای پنجره دو جداره کشویی

این پنجره‌ها در مدل‌ها و ابعاد مختلفی تولید شده و بسته به شرایط محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر کدام از این مدل‌ها دارای مزایای منحصربفردی هستند؛ اما، مزایای اصلی که در تمامی مدل‌های کشویی موجود است به شرح زیر می‌باشند:

  • دارای عایق بندی مناسب جهت جلوگیری از انتقل صدا و حرارت
  • امکان باز و بسته شدن راحت
  • قابل نصب در تمامی محیط‌ها با تمامی شرایط
  • جلوگیری از ورود گرد و خاک به محیط داخلی
  • امکان نصب انواع پرده و کرکره بر روی آن

بررسی پنجره کشویی دوجداره

معایب پنجره کشویی دو جداره

همانطور که می‌دانید هیچ چیزی در این کره خاکی بی عیب نیست و تمامی اشیاء و کالاها حداقل یک نقطه ضعف دارند. پنجره‌های کشویی دو جداره نیز از این قاعده مستثنی نبوده و علی رغم داشتن مزایای فراوان، عیب‌هایی هم دارند. از مهمترین معایب این مدل از پنجره‌های دو جداره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. این پنجره به دلیل آن که به صورت ریلی باز و بسته می‌شود، از چفت و بست کمتری برخوردار است؛ به گونه‌ای که از لحاظ عایق بندی ضعیف‌تر از پنجره‌های دیگر است. همین امر موجب شده است تا امکان استفاده از این پنجره‌ها در مناطق آلوده شهر وجود نداشته باشد. از دیگر معایب پنجره‌های کشویی دو جداره می‌توان به محدودیت عرض بازشو آن‌ها اشاره کرد؛ به گونه‌ای که حداکثر ابعاد آن‌ها در عرض 4 متر می‌باشد. همچنین در فصول تابستان امکان باز شدن این پنجره‌ها وجود ندارد! چراکه امکان نصب توری در آن‌ها وجود نداشته و همین امر راه را برای ورود حشرات موذی به محیط باز می‌کند. 

این پنجره‌ها به دلیل قابلیت حرکت ریلی خود نمی‌توانند در ابعاد بیش از 2 متر مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین، وجود پروفیل زیاد موجب شده است تا وزن آن‌ها نسبت به سایر پنجره‌های دو جداره بیشتر باشد. یکی دیگر از عیب‌های بزرگ پنجره‌های کشوی عدم دسترسی به درزهای آن برای پاکسازی شیشه‌ها است. در واقع به دلیل اینکه پنجره‌ها به صورت ریلی باز و بسته می‌شوند، لنگه‌ها بر روی هم قرار گرفته و همین امر امکان تمیز کردن بخش‌هایی از پنجره را از بین می‌برد.

محاسبه آنلاین قیمت پنجره‌های کشوی دو جداره بستگی به ابعاد و نوع لنگه‌ها دارد؛ به گونه‌ای که اگر ریل‌ها به صورت تک لنگه باشند، قیمت پنجره‌ها ارزان تر می‌باشد. اما، اگر ریل‌ها به صورت دو لنگه باشند، قیمت آن‌ها دستخوش تغییرات خواهد شد. همچنین میزان عایق بندی و وزن پنجره‌های کشویی نیز در قیمت نهایی آن‌ها تاثیرگذار است.هر چه وزن پنجره‌ها بیشتر باشد امکان حمل آن‌ها سخت تر است. همین امر می‌توان در قیمت این مدل از پنجره تاثیر مثبت یا منفی بگذارد. همچنین نوع گالوانیزه و میزان گاز آرگون موجود در فضای خالی بین شیشه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. متاسفانه، برخی از شرکت‌ها به دلیل تحریم‌ها گاز کمتری در فضای خالی بین دو شیشه قرار می‌دهند که این امر هم از نظر اخلاقی و هم از نظر استاندارد هرگز قابل قبول نیست. تنها مزیت ویژه‌ پنجره‌های دو جداره در واقع وجود گاز آرگون است. در غیر این صورت پنجره‌های دو جداره هیچ فرقی با مدل‌های معمولی ندارند. 

به یاد داشته باشید که در هنگام خرید با کارشناسان باتجربه مشورت کنید تا آن‌ها مناسبترین پنجره را نسبت به بودجه و شرایط شما، به شما معرفی کنند. مشاورین ساز وکار با افتخار، آماده ارائه خدمات مشاوره ای به شما عزیزان هستند.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید