پنجره دو جداره آلومینیومی بهتر است یا upvc؟

پنجره دو جداره آلومینیومی بهتر است یا upvc؟ برای پاسخ به این پرسش باید پنجره‌های دو جداره را با هم مقایسه کرده و مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنیم. قطعاً می‌دانید که آلومینیوم رسانای خوبی برای گرما است به این معنی که گرما را از خود به راحتی عبور می‌دهد. در ساخت بسیاری از وسایل گرما زا، از آلومینیوم استفاده می‌شود تا حرارت المنت یا بخار آب به خوبی به محیط بیرون منتقل گردد. حالا اگر در ساخت پنجره‌ها هم از فلز آلومینیوم استفاده کنیم در زمستان گرمای موجود در خانه را به بیرون انتقال داده می‌شود و در تابستان گرمای خارج به داخل خانه هدایت می‌گردد. با این حال قیمت فلز آلومینیوم گران نیست و استفاده از آن در ساخت و ساز مقرون به صرف است برای همین بسیاری از کارخانه‌ها یا کارگاه‌ها با افزودن ماده‌ای به نام ترمال بریک مشکل رسانا بودن فلز آلومینیوم را حل می‌کردند و به این ترتیب این فلز برای ساخت درب و پنجره مناسب می‌شد. در این میان یک مشکل بوجود می‌آمد و آن هم اینکه ماده ترمال بریک گران قیمت است و به این ترتیب با استفاده از آن در پنجره‌های آلومینیومی عملاً قیمت آن‌ها افزایش پیدا می‌کرد و دیگر نمی‌توان به مزیت ارزان‌قیمت بودن آلومینیوم اعتنا کرد. از طرفی upvc بدون اضافه کردن هیچ ماده دیگری، عایقی قدرتمند در برابر حرارت می‌باشد. برای مثال می‌توانید امتحان کنید و ببینید که قاب‌های پنجره‌های upvc در فصل زمستان در داخل گرم هستند و این گرمای محیط را به بیرون انتقال نمی‌دهند.

پنجره دو جداره آلومینیومی بهتر است یا upvc؟

مقایسه پنجره دو جداره آلومینیوم و upvc

تا این قسمت از مطلب به پرسش ابتدایی که پنجره دو جداره آلومینیومی بهتر است یا upvc، تا حدودی پاسخ دادیم و متوجه شدیم که upvc عایق مناسبی برای گرما است در حالیکه آلومینیوم به دلیل رسانا بودن، گرما را انتقال می‌دهد و در فصل زمستان گرمای داخل خانه را به بیرون هدایت کرده و در تابستان به شکل بر عکس عمل می‌کند. در ادامه موارد دیگری را برای مقایسه بررسی می‌کنیم. با در و پنجره آلومینیوم اختصاصی می توانید در وب سایت آریا سازوکار آشنا شوید.

تأثیرات upvc‌ و آلومینیوم بر محیط زیست

امروزه در اکثر صنایع تولیدی، نکته‌ای در نظر گرفته می‌شود که برای تولید محصولات نهایی، بسیار حائز اهمیت است. این نکته مربوط به محیط زیست می‌شود. هر محصولی که در کارخانه تولید می‌شود بایستی در مسیر تولید، مواد مضری به طبیعت وارد نکند همچنین محصولی که در نهایت تولید می‌شود نیز بایستی دوستدار طبیعت یا اصطلاحاً سبز باشد. بسیاری از افراد آلومینیوم را یک فلز دوستدار طبیعت می‌دانند و تصور می‌کنند استفاده از آلومینیوم در تولید درب و پنجره می‌تواند توجیه مناسبی چه از نظر اقتصادی و چه از نظر محیط زیست داشته داشته باشد. اگر فلز آلومینیومی که در تولید درب و پنجره استفاده می‌شد به صورت خام و خالص بود، می‌توانستیم تا حدی به این مورد بی ضرر بودن آن برای طبیعت امیدوار بمانیم ولی واقعیت این است که برای تولید درب و پنجره‌های آلومینیومی، نمی‌توان از آلومینیوم خالص استفاده کرد و حتماً باید این فلز در کارخانه فرآوری بشود. برای آماده کردن آلومینیوم جهت تولید درب و پنجره مواد مختلفی مانند اکرلیک‌ها و پلی استر‌ها به آن اضافه می‌شود. شاید در جریان باشید که هر دوی این مواد تأثیر بسیار بدی بر محیط زیست دارند و استفاده از آن در کارخانه، آلودگی زیست محیطی فراوانی را ایجاد می‌کند. در حالیکه upvc این مشکلات را به همراه ندارد و دوستدار طبیعت است. بنابراین در مورد مقایسه هم متوجه شدیم که پاسخ پرسش پنجره دو جدار آلومینیوم بهتر است یا upvc، کدام گزینه خواهد بود.

تأثیرات upvc‌ و آلومینیوم به محیط زیست

در پاراگراف قبلی توضیح دادیم که چرا آلومینیوم به کار رفته در درب و پنجره می‌تواند به محیط زیست صدمه بزند و آلاینده‌هایی را به آن وارد کند. به تمام مواردی که در این باره گفتیم یک مورد دیگر از هم می‌توانیم اضافه کنیم و آن هم اینکه، کارگرانی که در محیط کارخانه مشغول به تولید آلومینیوم مناسب برای درب و پنجره هستند، در معرض ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان قرار می‌گیرند. حال آنکه upvc هیچ کدام از این مشکلات را به همراه ندارد. البته در نظر داشته باشید که که حتی upvc هم محصولی است که در کارخانه تولید می‌گردد پس تا حدی بخار آب وارد جو زمین می‌کند. پس تولید upvc صدمه چندانی به زمین وارد نکرده و مواد سمی و آلاینده‌های خطرناک را به طبیعت وارد نمی‌نماید. همچنین upvc وقتی مستعمل شد و از چرخه مصرف خارج گردید، قابل بازیافت است، پس هیچ ماده‌ای به هدر نرفته و یا در طبیعت رها نمی‌شود.

مقاومت upvc و آلومینیوم در برابر اشتعال

هم پنجره‌های آلومینیوم و هم پنجره‌های upvc در مقابل اشتعال تا حد کمی مقاوم هستند ولی پنجره‌های upvc بعد از سوختن از خود مواد سمی ساطع نمی‌کنند در حالیکه ماده ترمال بریک که در پنجره های آلومینیوم به کار رفته است در هنگام اشتعال از خود گاز سمی ساطع می‌کنند. هر دو نوع پنجره upvc و آلومینیوم باعث افزایش اشتعال و آتش سوزی نمی‌شوند.

زیبایی upvc و آلومینیوم

از نظر زیبایی، رنگ اصلی که پنجره‌های upvc با آن‌ها شناخته می‌شوند رنگ سفید است ولی انواع رنگ‌ها و طرح‌ها برای پنجره‌های upvc تولید می‌شوند که این رنگ‌ها نوعی پروفیل هستند. رنگ پنجره‌های upvc در مقابل گذر زمان، باران، نور خورشید و... تغییر پیدا نمی‌کند و تا سال‌ها ثابت می‌ماند. در مقابل برای رنگ‌آمیزی پنجره‌های آلومینیوم از رنگ‌های کوره‌ای استفاده می‌شود. رنگ‌های کوره‌ای ظاهر زیبایی دارند ولی در برابر باران‌های اسیدی ترک می‌خورند و همچنین اشعه نور خورشید به مرور زمان رنگ آن‌ها را تیره می‌کند. حتی گاهی اگر پنجره‌های آلومینیوم در آب و هوایی سخت‌تر قرار داشته باشند این رنگ‌های کوره‌ای ترک خورده و می‌ریزند.

زیبایی upvc و آلومینیوم

آیا upvc و آلومینیوم عایق صوتی هستند؟

یکی از دلایلی که از پنجره‌های دو جداره در ساختمان‌ها استفاده می‌شود این است که آلودگی‌های صوتی وارد ساختمان نشوند. پنجره‌های دو جداره upvc عایق بسیار خوبی برای صوت هستند و چنانچه از این نوع پنجره‌ها در ساختمان استفاده شده باشد، متوجه می‌شوید که هیچ صدایی از محیط خارج به داخل نفوذ نمی‌کند. در مقابل، پنجره‌های آلومینیومی قابلیت عایق صوتی را ندارند و حتی پنجره‌های دو جداره آلومینیوم نمی‌توانند مانع ورود سر و صدا به داخل ساختمان شوند.

نکته مهمی دیگری که باید برای پاسخ به پرسش پنجره دو جداره آلومینیوم بهتر است یا upvc، در نظر بگیریم این است که هزینه تمام شده برای تهیه و نصب پنجره‌های upvc نسبت به مزایایی که این نوع پنجره دارند، بسیار مقرون به صرفه است در حالیکه پنجره‌های آلومینیوم با وجود معایب بسیاری که دارند، گران نیز می‌باشند.

پنجره دو جداره آلومینیومی بهتر است یا upvc

پنجره دو جداره آلومینیومی بهتر است یا upvc ؟ در این مطلب از سایت سازوکار بیان شد که برخلاف  پنجره دو جداره آلومینیومی، پنجره upvc  مشکل گرم شدن را ندارد. هم چنین عایث صدا و گراست. تولید آن مخاطره آمیز نبوده و در تولید آن کمتر آلودگی ایجاد می گردد . از نظر محیط زیست بهتر است. هم چنین دیدیم که اینپنجره ها قابل بازیافت هستند.  پنجره upvc ارزانتر از پنجره آۀومینیومی هستند و در ساخت ساختمان مقرون به صرفه تر است. در سایت فروشگاهی سازوکار، انواع پنجره های upvc در ابعاد و ضخامتهای مختلف به فروش می رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره های این سایت تماس حاصل فرمایید. گروه ساز و کار پیشرو در ارائه ملزومات ساختمانی، در و پنجره و .. در ایران می باشد. درب های آلومینیومی آریا سازوکار چون درب آلومینیومی سرویس بهداشتی، درب آلومینیومی کشویی و... نیز با بهترین متریال و قیمت مناسب عرضه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با آریا سازوکار تماس بگیرید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید