بهترین مارک پنجره دوجداره upvc

یکی از سوالاتی که ذهن خریداران را هنگام تهیه پنجره دوجداره upvc مشغول می‌کند، میزان کیفیت این نوع از پنجره‌ها است. پاسخ به این سوال بستگی به موقعیت پنجره دارد. به عنوان مثال اگر نوع پنجره کشویی باشد، فاکتورهای خرید نیز بسته به آن تغییر می‌کنند؛ به طوری که باید فاکتورهای مد نظر را متناسب با شرایط آشپزخانه و ابعاد آن در نظر گرفت. اما، به طور کلی مهمترین مولفه در تعیین کیفیت پنجره بستگی به محل نصب و اندازه محل نصب دارد.

راهنمای خرید بهترین مارک پنجره دو جداره upvc

متاسفانه نوسانات بازار موجب شده است تا بسیاری از افراد قیمت را به کیفیت ترجیح دهند؛ امری که می‌تواند در دراز مدت آن‌ها را از کرده خود پشیمان کند. چراکه پنجره‌های دوجداره بی کیفیت در دراز مدت کارایی خود را از دست داده و دیگر فرقی با نمونه‌های ساده نمی‌کنند. از این رو، باید مجددا آن‌ها را با نمونه‌های بهتر جایگزین کرد. بنابراین برای جلوگیری از صرف هزینه‌های اضافی بهتر است به چند فاکتور مهم در هنگام خرید پنجره دوجداره توجه کرد.

  • نوع پروفیل: یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب پنجره دوجداره باکیفیت، نوع پروفیل آن است. بیشترین پروفیل‌های تولیدی در کشور مربوط به شرکت‌های وین‌تک و ویستا است که هر کدام مدل‌های مخصوص خود را تولید می‌کنند. در واقع برند پروفیل مهم نیست، بلکه چیزی که اهمیت دارد ضخامت دیواره پروفیل است که نباید کمتر از 3 میلی متر باشد. توجه داشته باشید که اغلب فروشندگان پنجره‌های دوجداره قیمت محصولات خود را بر اساس نوع برند پروفیل تعیین می‌کنند.
  • تقویت کننده گالوانیزه: پنجره‌های دوجداره توسط تقویت کننده‌های گالوانیزه مستحکم می‌شوند. این تقویت کننده‌ها درون پروفیل قرار گرفته و ضخامتی 1.5 میلی متری دارند. این تقویت‌ کننده‌ها بر اساس ابعاد محفظه درون پروفیل قرار می‌گیرند. البته، ضخامت تقویت کننده‌ها بستگی به ابعاد پنجره دارد که در موارد مختلف متغیر است. استفاده از گالوانیزه موجب می‌شود تا پنجره در برابر ضربه و نفوذ رطوبت مقاوم شود.
  • یراق آلات و اتصالات فلزی: یراق آلات و اتصالات فلزی جزو مهمترین فاکتورهای مهم در تولید پنجره‌های دوجداره هستند. این اتصالات در برندها و کیفیت‌های مختلفی تولید شده و در قیمت نهایی پنجره‌های دوجداره تاثیر مستقیم می‌گذارند. جنس یراق آلات پنجره‌های دوجداره در کشور معمولا از ترکیه و آلمان وارد می‌شوند. از این رو، کیفیت آن‌ها بسیار عالی بوده و از این بابت جای هیچ گونه نگرانی نیست.
  • توجه به جنس شیشه دو جداره: شیشه‌های دو جداره طی فرایند خاصی تولید و عایق بندی می‌شوند؛ به گونه‌ای که در بین آن‌ها یک فضای خالی ایجاد شده و درون آن گازهای مخصوصی ریخته می‌شود. جنس این گاز از آرگون بوده و وجود آن استحکام شیشه‌ها را افزایش می‌دهد.

راهنمای خرید بهترین مارک پنجره دو جداره upvc

چگونگی تشخیص گاز آرگون در فاصله بین شیشه دوجداره

برای تشخیص وجود گاز آرگون می‌توان به سوپاپ‌های ورود و خروج گاز آرگون توجه کرد. این سوپاپ‌ها بر روی اسپیسر آلومینیومی شیشه قرار داشته و در صورت نبود می‌توان حدس زد که شیشه فاقد گاز آرگون است.

روش بعدی برای تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه‌های دوجداره توجه به میزان اختلاف دمای داخل و خارج شیشه است. وجود گاز آرگون مانع انتقال حرارت از شیشه‌ها می‌شود. از این رو، دمای شیشه‌هایی که در معرض هوای آزاد قرار دارند باید سرد و دمای شیشه‌های داخلی باید برابر دمای محیط داخل باشند. در غیر این صورت هیچ گاز آرگونی در بین فضای داخلی شیشه‌های دوجداره وجود ندارند. جهت دریافت مشاوره و همچنین مشاهده لیست قیمت شیشه دوجداره به صفحه مربوطه مراجع و یا با مشاره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید