شیشه دو جداره برای پنجره اهنی

از نظر معماری پایدار و مفاهیم زیست محیطی، یکی از راهکارهای اصلی برای کاهش استفاده از انرژی، استفاده از شیشه دوجداره در پنجره ها و بازشوها است. در شرایط معمول مقدار زیادی از انرژی از طریق گوشه های پنجره ها و درها هدر می رود، از این رو به این نقطه ها، پل های حرارتی در ساختمان گفته می شود. برای همین لازم است که شما در ساختمان های خود، از شیشه دوجداره و پنجره های دوجداره استفاده کنید. برآورد شده است که میزان مصرف انرژی با استفاده از شیشه های دوجداره به میزان هفتاد درصد کاهش پیدا می کند، پس شما می توانید برای صرفه جویی در انرژی، برای پنجره های آهنی خود شیشه های دوجداره به کار ببرید. این در واقع یک راه برای عایق کردن جداره های بیرونی ساختمان است. اهمیت این مسئله به حدی زیاد است که نباید آن را پشت گوش انداخت، تنها زمانی متوجه اهمیت زیاد شیشه دوجداره خواهید شد که ببینید فیش های پرداختی انرژی شما بسیار کم شود، آنگاه شاید به معجزه ی پنجره و شیشه دوجداره ایمان بیاورید.

شیشه دو جداره برای پنجره اهنی

عایق بندی پنجره های آهنی

بسیاری از افراد برای جبران مصرف های انرژی زیاد، در صدد این هستند که شیشه های تک جداره را با شیشه های دوجداره جایگزین کنند. برای نصب شیشه های دوجداره برای پنجره آهنی باید به نکاتی که در ادامه گفته می شود، دقت داشته باشید. شیشه دوجداره هم عایق خوبی برای حرارت و هم عایق مناسبی برای صدا می باشد. این را شنیده اید که پنجره های آهنی مانند ریل قطار هستند؟ در گذشته برای اینکه ببینند آیا قطار نزدیک است یا خیر، گوش خود را بر روی ریل های قطار می گذاشتند. چرا که فلزات بسیار در انتقال دادن صدا قوی هستند. برای همین امروزه استفاده از پنجره های آهنی در محدودیت قرار دارد و بیشتر از دیگر انواع پنجره های آلومینیومی و یو پی وی سی استفاده می شود. اما پنجره های آهنی زیبایی و شکوه خاص خود را دارند. برای همین راه های عایق کردن پنجره آهنی با شیشه ی دوجداره را برایتان توضیح خواهیم داد.

شیشه دو جداره برای پنجره اهنی

روش های عایق کردن پنجره آهنی

ایراد بزرگ پنجره های آهنی این است که نمی توانند مانع ورود صدا و سرما به داخل شوند. برای همین باید شیشه های تک جداره ی آنها را بردارید و به جای آن شیشه دوجداره نصب کنید. در شیشه دوجداره دو لایه شیشه با فضای مابین آنها که معمولا با گاز خنثی آرگون پر شده است، قرار دارد. این دو شیشه در یک قاب سه جزئی قرار گرفته است. این قاب در واقع برای این است که فضاهای خالی میان فریم آهنی و شیشه ها پر شود. از طرفی این قاب سبب می شود که یک متعادل سازی در انتقال انرژی از آهن به شیشه اتفاق بیفتد، از طرف دیگر باز هم درزهای زیاد در پنجره های و درهای آهنی وجود دارد که از آنها حرارت و گرد و غبار زیادی عبور می کند. برای این کار بعد از نصب شیشه های دوجداره می توانید با لاستیک مخصوص از جنس EPDM که ضخامت های مختلفی دارد به درزگیری بپردازید. با این دو کار به راحتی می توانید پنجره آهنی را عایق بندی کنید و آنها را به بازشوهای ایمن و مناسب برای فضاهای داخلی تبدیل کنید.

شیشه دو جداره برای پنجره اهنی

مشخصات شیشه دوجداره

در کل شیشه ی دوجداره از سه قسمت تشکیل می شود، که شامل دو عدد شیشه ی تک جداره و یک اسپیسر حرارتی می باشد. البته شیشه های چندجداره نیز بسته به سفارش مشتری موجود می باشند. نکته ی مهمی که در مورد شیشه های دوجداره وجود دارد، فاصله ی میان دو عدد شیشه است. بسته به هدف های مختلف این فاصله فرق دارد، برای مثال اگر می خواهید عایق حرارتی ایجاد کنید، بهتر است که ضخامت شیشه ها را کم در نظر بگیرید و اسپیسرهای بیشتری را به کار ببرید؛ اگر می خواهید نقش عایق صوتی داشته باشد، بهتر است فاصله ی دو شیشه زیاد باشد و ضخامت شیشه بیشتر باشد. چرا که صوت وقتی به شیشه های ضخیم می خورد بیشتر می شکند و از آن رد نمی شود. اما اگر می خواهید نقش هر دو عایق را داشته باشد، پیشنهاد ما این است که از ضخامت های 4 و 6 میلیمتری با فاصله ی 8 میلیمتر استفاده کنید. یعنی در کل به ضخامتی معادل 18 میلیمتر برسید.
تا دیر نشده نسبت به خرید و یا عایق سازی پنجره های آهنی خود با شیشه دوجداره اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید