تعویض پنجره های قدیمی بدون تخریب

تعویض پنجره های قدیمی بدون تخریب ممکن است که یکی از دغدغه های افرادی باشد که قصد دارند پنجره های معمولی ساختمان خود را به دو جداره تبدیل کنند، اما امکان تخریب ساختمان را به هر دلیلی ندارد و باید در نظر داشته باشند. اول از همه باید این موضوع را در نظر داشته باشید که نوع پنجره‌ای که شما انتخاب میکنید بسیار مهم است، به این صورت که پنجره های UPVC را می توان به راحتی در حالات مختلف نصب کرد و از سوی دیگر استفاده از این نوع پنجره می تواند مزایای زیادی مانند: "جلوگیری از ورود آلودگی های صوتی و محیطی به داخل ساختمان، حفظ حرارت ساختمان و صرفه جویی در مصرف انرژی " را برای شما به همراه داشته باشد. در ادامه این مطلب از سایت ساز و کار بیشتر در مورد تعویض پنجره های قدیمی بدون تخریب صحبت خواهیم کرد.

نصب پنجره UPVC بدون تخریب

یکی از مزایای اصلی نصب پنجره UPVC این است که شما می توانید آنها را بر روی پنجره های قدیمی مثل نمونه های چوبی، آلومینیومی و آهنی نصب کنید. در ادامه این قسمت سایر مزایای این پنجره ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • ثابت ماندن وضعیت محل سکونت:

زمانی که شما قصد نصب پنجره های UPVC را دارید، بدون هیچ تخریبی این عمل انجام می شود و در نتیجه ساکنین خانه می توانند بدون هیچ مشکلی به زندگی خود ادامه دهند و مشکلاتی مانند بیرون بردن نخاله و... را نداشته باشند. همچنین در فصول سرد این موضوع باعث می شود که حتی در زمان نصب نیز اتلاف انرژی حرارتی به حداقل برسد.

  • زمان نصب کوتاه:

به عنوان مثال در نظر داشته باشید که یک واحد ساختمان معمولی که دارای 8 یا 6 پنجره می باشد، تقریبا به 8 ساعت زمان برای تصویض و نصب پنجره های جدید UPVC نیاز دارد.

  • تعویض پنجره های قدیمی بدون تخریب:

بسیاری از مردم تصور می کنند که وقتی قصد تعویض پنجره های قدیمی ساختمان خود با نمونه های پنجره های مدل های جدیدتر مانند دوجداره UPVC را دارند باید قسمتهای مربوط به پنجره را خراب کنند و سپس درگیر هزینه هایی مانند بنایی، گچ کاری، رنگ آمیزی و... شوند که این موضوع خود به خود فکر تعویض پنجره را از ذهن آنها بیرون میکند. این در صورتی است که نصب پنجره UPVC بدون تخریب بوده و پنجره مدل دو جداره نیاز به هیچ تخریبی نیاز ندارد.

نحوه تعویض پنجره های قدیمی بدون تخریب

نحوه تعویض پنجره های قدیمی بدون تخریب که در این قسمت از مطلب برای شما بازگو میکنیم برای شرایطی قابل استفاده است که شما قصد تعویض پنجره های قدیمی آلومینیومی، آهنی یا چوبی خود با نمونه های جدید دوجداره، مانند UPVC را داشته باشید. نکته مهمی که باید بدانید این است که وقتی شما قصد نصب پنجره جدید بدون تخریب را دارید، قسمتهایی از پنجره های قدیمی که درون دیوار قرار دارند دست نخورده باقی می مانند و شما صرفا قسمتهایی از پنجره قدیمی که برای شما مزاحمت ایجاد میکند را برش میدهید.

  • اقدامات قبل از تعویض پنجره:

اول از همه با دقت لنگه های بازشو را جدا میکنید و شیشه های درون قابهای ثابت و بازشو را خارج میکنید. سپس برای اینکه در زمان نصب راحتتر بتوانید عمل کنید تا فاصله یک متر و نیم از محل تعویض پنجره ها را خالی کرده تا علاوه بر اینکه روند کار بدون هیچ مزاحمتی پیش برود، مطمئن شوید که در زمان برشکاری و بیرون آوردن قسمتهای قدیمی و نصب پنجره جدید سایر وسایلی که مانند پرده، میز ناهارخوری، مبل و... آسیب نمی بینند. همچنین برای سریع تر شدن روند کارها، مسیرهایی که نصاب در آن رفت آمد دارد را تخلیه کنید تا او بتواند به راحتی و با سرعت بیشتری کارها را انجام دهد. در ضمن به دلیل سوراخکاری و برش کاری روی دیوار ممکن است که گرد و خاک روی وسایل نزدیک به محل نصب بنشیند که برای جلوگیری از این موضوع شما می توانید روی وسایل و قسمتهای مورد نظر خود را با پارچه بپوشانید.

  • جداسازی پنجره قدیمی:

اگر دستورالعمل های بالا را انجام داده باشید، در این مرحله فقط یک قاب از پنجره قدیمی باقی مانده است که می توانید ببینید از کجا در دیوار نصب شده اند و دقیقا آن قسمتها را برش دهید تا پنجره به راحتی جدا شود. البته در نظر داشته باشید که در مواردی شما نیاز بر برش کاری هم ندارید و برخی پنجره های UPVC را می توان روی پنجره آهنی قدیمی نصب کرد.

  • جایگذاری پنجره جدید:

در این مرحله با استفاده از پیچ های بلند، پنجره را روی قسمتهای دیوار یا بخش های باقیمانده از قاب پنجره قدیمی نصب میکنیم و سپس با استفاده از فوم و چسب درزهای بوجود آمد را پرمی کنیم. در پایان نیز پنجره را ریگلاژ می کنیم تا مطمئن شویم که درب به درستی باز می شود، دستگیره ها درست کار می کنند و آلودگی صوتی و محیطی کمتری از بیرون به داخل می آید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید