تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره

استفاده از پنجره های دو یا سه جداره یکی از راه حل های کاربردی برای خلاص شدن از شر صداهای محیطی و همچنین بهینه سازی مصرف انرژی است. با استفاده پنجره های مناسب دو و یا سه جداره می توان از آلودگی، سر و صدا، گرما و سرما و .. مصون ماند.
امروزه و با پیشرفت تکنولوژی کمتر ساختمانی را می توان یافت که ساختی جدید داشته باشد ولی در آن از پنجره های دو یا سه جداره استفاده نشده باشد.

ویژگی های پنجره های دو و سه جداره

پنجره های دو یا سه جداره، دارای دو یا سه لایه شیشه می باشند. شیشه هایی که برای استفاده در این نوع پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرند استحکام و مقاومت بالایی دارند و ضخامت آن ها با توجه به نوع شیشه متفاوت است.
بین لایه های شیشه ای این نوع از شیشه ها را با استفاده از گاز آرگون پر می کنند و نصب این جداره ها به یکدیگر توسط یراق آلات، پروفیل و ... صورت می گیرد تا علاوه بر بالا رفتن استحکام و امنیت، به داشتن محیطی آرام و سالم کمک کند.
درب ها و شیشه های معمولی با مقاومت پایین در برابر ورود گرد و غبار و آلودگی به ساختمان ها نمی توانند به عنوان یک سد دفاعی قوی عمل کنند. در مقابل پنجره های دو و سه جداره می توانند تا حد زیادی مانع از ورود گرد و غبار و آلودگی به درون ساختمان شوند.
عایق بودن صدا و حرارت از دیگر ویژگی های پنجره های دو و سه جداره است به نحوی که می توانند باعث بهینه سازی مصرف انرژی شوند و هزینه های مربوط به آن را کاهش دهند.

ویژگی های پنجره های دو و سه جداره

آیا تبدیل پنجره های دو جداره به سه جداره امکان پذیر است؟

شاید این پرسش برای بسیاری پیش بیاید که آیا می توان برای بالا بردن سطح امنیت و عایق کردن بهتر ساختمان، پنجره های دوجداره را به نسل جدیدتر یعنی پنجره های سه جداره تبدیل کرد؟ در پاسخ باید گفت: خیر!
در صورت نیاز به ارتقاء پنجره های دو جداره به سه جداره، بهترین تصمیم اقدام به تعویض پنجره ها به صورت کلی است.

چرا نمی توان پنجره دوجداره را به سه جداره ارتقا داد؟

پروفیل هایی که برای ساخت هر پنجره مورد استفاده قرار می گیرند با دیگری متفاوت هستند. با توجه به نوع پنجره های مورد استفاده، ضخامت شیشه ها، تعداد آن ها و حتی جرم شیشه به کار رفته شده هم متفاوت خواهد بود.
پروفیلی که برای پنجره دو جداره مورد استفاده قرار گرفته است ممکن است قادر به تحمل یک جداره شیشه دیگر نباشد. از طرفی برش های که در پنجره دو جداره اعمال شده است امکان اضافه کردن یک جداره شیشه دیگر را نخواهد داد چرا که فقط برای دو لایه شیشه طراحی شده است.
استفاده از یراق آلات پنجره های دو جداره نیز برای پنجره های سه جداره مناسب نیست و در کل ارتقاء شیشه دو جداره به سه جداره میسر نخواهد بود. در صورت لزوم می توان شیشه های پنجره های دو جداره را با انواع بهتر و با کیفیت تری که در بازار وجود دارند جایگزین کرد.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظر شما چیه؟  
با سلام وسال نو آیا میشه پنجره های قدیمی آلمینیومی را به سه جداره تبدیل کرد یا نه یکی هم تفاوت دو جداره با سه جداره چه فرقی داره هم قیمت را بفرمایید هم کیفیتش را اگه میشه یه شماره واتس آپ بفرمایید قیمت ها استعلام شود ممنون
با سلام و عرض تبریک سال نو. بله امکانش وجود دارد ولی از چند جهت باید مورد بررسی بگیرد مثل تعداد پنجره ها، ابعاد، مقرون به صرفه بودن و ... . پنجره سه جداره نسبت به پنجره دو جداره بسته به ساختار شیشه میتواند عایق صوت و دمای بهتری باشد و هم چنین قیمت بالاتری نسبت به دو جداره دارد. لذا پیشنهاد می کنم یا به شماره تلفن 09900625979 در واتساپ یا شماره تلفن 03191010110 تماس حاصل نمایید و در این زمینه از کارشناسان فروش مشاوره بگیرید. با تشکر