تفاوت پاراوان و پارتیشن

با شنیدن نام پاراوان و پارتیشن ممکن است سوالات بسیاری به ذهن شما خطور کند. سوالاتی همچون؛ تفاوت پاراوان و پارتیشن چیست؟ آیا می توان این دو را به جای یکدیگر استفاده کرد؟ جنس آنها از چیست؟ و… از جمله سوالات مهمی هستند که به احتمال زیاد به ذهن شما نیز خطور کرده اند. ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم که به صورت مفصل به تمام این سوالات پاسخ بدهیم، و شما را به صورت کامل برای انتخاب بین این دو محصول راهنمایی کنیم.

چگونه پاراوان را با پارتیشن مقایسه کنیم

در جواب این سوال که چگونه پاراوان را با پارتیشن مقایسه کنیم باید نکات و عوامل متعددی را ذکر کرد. به عبارتی فاکتور های متفاوتی همچون ثابت و متحرک بودن، اندازه، جنس و کاربرد این دو محصول در مقایسه نقش دارند. علاوه بر مطالب ذکر شده می توان گزینه های دیگری را نیز به عنوان مقایسه این دو محصول در نظر گرفت. به عنوان مثال جنبه‌ های زیباشناختی این دو می تواند کاملا با یکدیگر متفاوت باشد. اغلب اوقات پاراوان صرفا به منظور زیبایی سازی محیط داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و از جنبه کاربردی بودن خارج می شوند. این در صورتی است که اغلب موارد پارتیشن بندی جنبه کاربردی دارد و جنبه تزیینی آن کمتر است.

همچنین پاراوان و پارتیشن از لحاظ قیمت گذاری نیز با یکدیگر متفاوت هستند. لذا بسته به جنس و متریال مورد استفاده در هر یک از آن ها و همچنین متراژ آن ها ممکن است دارای قیمت های متفاوتی باشند. در هر صورت نکته مهمی که می تواند در بین دو محصول مشترک باشد نصب تخصصی آن و استفاده از متریال و مواد درجه یک در آن است. به عبارتی شما باید از پاراوان و پارتیشن هایی استفاده کنید که قابلیت شستشو و تمیز کاری داشته باشند و دوام عمر آن ها نیز طولانی باشد. اگر هنوز هم نمی دانید که برای محیط داخلی خود نیاز به پاراوان دارید و یا پارتیشن؛ کارشناسان ما در ساز و کار آماده ارائه مشاوره های رایگان به شما هستند تا با خیال راحت مناسب ترین گزینه را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

چگونه پاراوان را با پارتیشن مقایسه کنیم

جدول مقایسه پاراوان و پارتیشن

  پاراوان پارتیشن
ثابت و متحرک بودن

پاراوان نوعی جدا کننده است که به راحتی جابجا می شود. وزن سبک و ارتفاع کم آن باعث می شود تا فرد به راحتی آن را جابجا نماید.

پارتیشن ها جدا کننده های ثابت هستند و با استفاده از اتصالات متعدد به صورت کاملا مستقیم به زمین و سقف فیکس می شوند.
اندازه

پارتیشن و پاراوان از لحاظ اندازه با یکدیگر متفاوت هستند. شاید شما نیز به کرات پارتیشن های شیشه ای و یا چوبی را دیده باشید که تا سقف امتداد می یابند، اما در واقع پاراوان یک اندازه مشخص و معین دارد و نباید از اندازه مشخص خود تجاوز کند. به عبارتی ارتفاع پاراوان باید حدود ۱۸۰ سانتی متر باشد و بلندی و یا به عبارتی ارتفاع آن نباید بیش از این مقدار باشد.

پارتیشن ها را می توان در اندازه های متعدد بسته به نوع استفاده از آن ها و نوع مکان مورد استفاده آن ها بدون هیچ گونه محدودیتی مشاهده نمود.
جنس می توان هم از شیشه و هم از چوب استفاده کرد. اما نوع شیشه و نوع چوب مورد استفاده در این دو محصول باید با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند. به عنوان مثال جنس شیشه و چوب به کار رفته در تولید پاراوان باید از نوع سبک باشند تا به راحتی بتوان آن ها را جابجا کرد. استفاده از چوب و شیشه سنگین برای پارتیشن هیچ گونه محدودیتی ندارد. زیرا این محصول به صورت ثابت هستند و نیازی به حرکت دادن آن ها نیست.
کاربرد صرفا یک محدوده را جدا می کنند و دیگر هیچ نقشی در بهبود گرمایش و سرمایش مکان مورد نظر ایفا نمی کنند. به عبارتی این محصول مکان مورد نظر را از لحاظ سرما، گرما، نور، صوت، آلودگی و... ایزوله نمی کند و هیچ گونه خاصیت عایق کاری ندارد. بنابراین کسانی که به دنبال عایق کردن محیط هستند بهتر است به پارتیشن فکر کنند. اغلب موارد استفاده از پارتیشن به منظور جداسازی فضا در کنار عایق کردن آن است. به عنوان مثال شما اگر قسمت حمام خود را با پارتیشن شیشه ای جدا می کنید قصد عایق کردن آن در برابر نفوذ هوای خنک را دارید. همچنین بسیاری از مواقع پارتیشن بندی قسمت های مختلف یک اداره نیز هم به منظور جداسازی فضای کاربردی، و هم به منظور سهولت گرم و سرد کردن مکان انجام می شود.
نظرات خود را با ما در میان بگذارید