پارتیشن شیشه ای تلسکوپی

طراحی داخلی فضاهای زندگی و کار امروزه اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. یکی از عناصر مهم در طراحی داخلی، استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای است که می‌تواند فضا را متناسب با نیاز ساکنان تقسیم‌بندی کند. انواع مختلف پارتیشن شیشه‌ای در بازار وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین آنها، پارتیشن شیشه‌ای تلسکوپی است. این نوع پارتیشن به دلیل داشتن ویژگی تلسکوپی، امکان تغییر فضا را به راحتی و بر اساس نیاز فراهم می‌کند. در ادامه، پارتیشن شیشه‌ای تلسکوپی و کاربردهای آن را به طور کامل توضیح داده ایم. امیدواریم با خواندن این متن، در مورد این نوع پارتیشن شیشه‌ای اطلاعات لازم را به دست آورید.

شما عزیزان می توانید برای سفارش و اطلاع از قیمت پارتیشن شیشه ای فریم لس و انواع پارتیشن شیشه ای فریم دار ارزان و با کیفیت، پارتیشن شیشه ای تک جداره و دوجداره با مشاورین سازوکار تماس بگیرید.

پارتیشن شیشه ای تلسکوپی

پارتیشن شیشه ای تلسکوپی چیست

پارتیشن شیشه ای تلسکوپی نوعی از پارتیشن شیشه ای است که از چند لنگه شیشه ای متحرک تشکیل شده است. این لنگه ها در صورت لزوم به راحتی می توانند به صورت کشویی باز شوند. نامگذاری این نوع پارتیشن به دلیل نحوه عملکرد آن است. لنگه ها در زمان جمع شدن به یک سمت حرکت می کنند و بر روی هم قرار می گیرند. این حرکت شبیه به حرکت تلسکوپ است که از همین رو به این نوع پارتیشن، پارتیشن شیشه ای تلسکوپی گفته می شود. تعداد لنگه های پارتیشن شیشه ای تلسکوپی با توجه به فضای مورد نظر متفاوت است. اما غالبا تعداد آنها 3 یا 6 لنگه است. در نوع 3 لنگه، یکی از لنگه ها ثابت است و دو لنگه متحرک به صورت تلسکوپی بر روی آن جمع می شوند. در نوع 6 لنگه، شیوه عملکرد مشابه نوع 3 لنگه است. با این تفاوت که لنگه ها به دو قسمت 3 تایی تقسیم شده و در طرفین یکدیگر قرار می گیرند.

پارتیشن شیشه‌ای تلسکوپی از چند لنگه شیشه‌ای متحرک تشکیل شده است که با قابلیت باز و بسته شدن کشویی، امکان تغییر فضا را فراهم می‌کند. این پارتیشن‌ها را می‌توان به دو شیوه دستی یا اتوماتیک باز و بسته کرد. در نوع دستی، شخص با استفاده از اهرم مجاور لنگه‌ها، آن‌ها را حرکت می‌دهد. در نوع اتوماتیک نیز یک موتور برقی وظیفه باز و بسته کردن لنگه‌ها را برعهده دارد. تفاوت اصلی این نوع پارتیشن با نمونه کشویی آن، تعداد لنگه‌های متحرک در یک جهت است. در پارتیشن تلسکوپی حداقل دو لنگه به یک سمت حرکت می‌کنند در حالی که در نوع کشویی فقط یک لنگه متحرک وجود دارد.

پارتیشن شیشه‌ای تلسکوپی کاربرد فراوانی در مکان‌هایی همچون مراکز تجاری، اداری، بیمارستان‌ها و هتل‌ها دارد. پارتیشن شیشه‌ای اداری نیز از انواع پرکاربرد این نوع پارتیشن است که برای تقسیم‌بندی فضاهای اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پارتیشن شیشه ای تلسکوپی چیست

کاربرد پارتیشن شیشه ای تلسکوپی

پارتیشن شیشه ای تلسکوپی کاربرد زیادی دارد که در ادامه آن ها را شرح می دهیم.

  • انعطاف پذیری :پارتیشن های شیشه ای ثابت، محدودیت جابجایی دارند و باید از محیط به همان شکل استفاده کنیم، اما از مزایای جذاب پارتیشن شیشه ای تلسکوپی می توان به انعطاف پذیری آن اشاره کرد، به طور مثال زمانی که در فضایی نیاز به برگزاری جلسه و یا کلاس آموزشی است می توان فضا را توسط پارتیشن های تلسکوپی محصور کرد و در زمانهای دیگر برای استفاده حداکثری از فضا، پارتیشن ها را جمع کرد.
  • صرفه جویی انرژی: از دیگر کاربردهای مفید این نوع پارتیشن جلوگیری از اتلاف انرژی است. در زمان‌هایی که نیاز به خنک و یا گرم کردن قسمت خاصی از ساختمان داریم دیگر نیازی نیست تمام فضا و محیط را گرم کنیم و با بستن فضا بوسیله پارتیشن شیشه ای تلسکوپی در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.
  • ایجاد محیطی مدرن: پارتیشن های شیشه ای به تنهایی به شیک شدن محیط شرکت و خانه شما کمک می کند و زمانی که توسط نوع تلسکوپی به انعطاف پذیری فضا بیافزاید، محیطی کاملا مدرن و زیبا را دراختیار خواهید داشت. اجرای پارتیشن شیشه ای را بهتر است به تیم های باتجربه و کاربلدی همچون تیم آریا سازوکار بسپارید. 
    استفاده به عنوان درب ورودی: استفاده به عنوان درب ورودی مخصوصا در زمان‌هایی که مسیر ورودی کوچک است و نیاز به باز شدن کامل مسیر باشد، بسیار کاربردی است و عبور جمعیت زیاد و یا اشیای عریض را آسان می کند.
  • ایجاد فضای خصوصی: استفاده از این پارتیشن برای فضاهایی مانند اتاق خواب و یا محل بازی کودکان، این امکان را به شما می دهد که در مواقع مورد نیاز فضا را به محیط پذیرایی اضافه کنید و در زمان‌هایی که نیاز به استفاده خصوصی از فضاها دارید از ویژگی تلسکوپی بودن پارتیشن بهره ببرید.

عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی نوعی از درب های اتوماتیک است که در آن لت های شیشه ای به جای اینکه در خلاف جهت هم حرکت کنند، به یک سمت حرکت می کنند. این نوع درب ها به دلیل بازشوی بیشتر نسبت به درب های کشویی معمولی، در فضاهای کوچک و کم عرض بسیار مناسب هستند.

عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی به شرح زیر است:

  • سنسورهای حرکتی: سنسورهای حرکتی، حضور افراد را در ورودی تشخیص می دهند و درب را به صورت خودکار باز می کنند.
  • موتور: موتور، نیروی لازم برای باز و بسته شدن درب را فراهم می کند.
  • چرخ ها: چرخ ها، حرکت درب را روی ریل ها کنترل می کنند.
  • ریل ها: ریل ها، مسیر حرکت درب را تعیین می کنند.

این نوع درب‌ها مزایای متعددی دارند، از جمله بازشوی بیشتر نسبت به درب‌های کشویی معمولی که امکان عبور و مرور آسان‌تر در فضاهای کم‌عرض را فراهم می‌کند. همچنین این درب‌ها در حالت بسته دید کاملی به فضای درونی ساختمان نمی‌دهند و حریم شخصی را حفظ می‌کنند. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای تلسکوپی دارای سیستم‌های ایمنی هستند که از برخورد درب با افراد جلوگیری می‌کنند.

این درب‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند؛ درب‌های تمام‌بازشو که تمام لت‌ها به یک سمت حرکت می‌کنند، درب‌های نیمه‌بازشو که تنها بخشی از لت‌ها حرکت می‌کنند و درب‌های یک‌طرفه که فقط لت‌های یک سمت باز می‌شوند. این درب‌ها به دلیل مزایایی که دارند، در مکان‌هایی مانند مراکز تجاری، اداری، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و غیره به کار می‌روند.

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با پارتیشن شیشه ای تلسکوپی و کاربردهای آن آشنا کنیم. مشاوران شرکت ساز و کار آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان هستند. لطفا از طریق سایت و یا شماره تلفن های شرکت، با کارشناسان ساز و کار در تماس باشید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید