جایگزین شیشه سکوریت

شیشه سکوریت چیست و جایگزینی آن به چه صورت انجام می شود؟ زمانی که به فکر جایگزین کردن شیشه سکوریت می افتید بسته به نوع کاربرد و محل استفاده از شیشه، گزینه های مختلفی در لیست قرار خواهند گرفت. در صورتی که برای جایگزینی شیشه سکوریت، گزینه مدنظر شما دقیقا شیشه باشد و محدودیت دیگری نداشته نداشته باشید، می توانید از شیشه لمینت استفاده نمایید. اما اگر دست شما برای انتخاب باز باشد، می توانید به متریالی مثل پلکسی نیز فکر کنید. در ادامه این مقاله از ساز و کار به بررسی این جایگزین ها خواهیم پرداخت.

گزینه های موجود برای جایگزینی شیشه سکوریت

همانطور که می دانید شیشه سکوریت شیشه ای مقاوم در برابر ضربه و فشار می باشد که تکنولوژی خاصی در ساخت آن استفاده شده است. برای تولید شیشه سکوریت، ابتدا شیشه معمولی را در ابعاد مورد نظر برای کاربرد خاص برش داده و سپس شیشه را داخل کوره های خاص نموده و حرارت آن را تا حد مشخصی افزایش می دهند. پس از آن که دمای شیشه به حد مشخصی رسید، آن را به یکباره سرد می کنند. فرایند کاهش سریع دما، باعث می شود تحمل شیشه در برابر فشار و ضربه تا 5 برابر افزایش یابد. با این توضیحات متوجه شدیم که گزینه هایی که برای جایگزینی شیشه های سکوریت انتخاب می کنیم باید دارای مشخصه های چون مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار باشند. شما عزیزان می توانید انواع درب شیشه سکوریت را از ساز وکار سفارش دهید 

گزینه های موجود برای جایگزینی شیشه سکوریت  

استفاده از شیشه لمینت به عنوان جایگزین شیشه سکوریت

شیشه لمینت به دلیل ویژگی های خاص، مقاومت بالا و دوامی که دارد به عنوان شیشه ایمنی در بازار شناخته می شود و در اماکنی چون برج ها و ساختمان های شیشه ای از آن استفاده می شود. شیشه لمینت از شیشه های چند لایه است که از دو یا چند لایه از جنس شیشه و یک لایه از جنس پلاستیک تشکیل شده است . این نوع از شیشه با داشتن شفافیت بالا و تامین امنیت از پرطرفدارترین انواع شیشه در بازار می باشد. یکی از مزیت های شیشه های لمینت که استفاده از ان را فراگیر کرده، وجود لایه پلاستیکی در آن می باشد که در هنگام شکستن شیشه باعث حفظ امنیت افراد در محدوده آن می شود به این صورت که تکه های شیشه شکسته پس از شکستن با چسبیدن به لایه پلاستیکی، یکپارچگی را حفظ کرده و در جای خود باقی می ماند و از بروز تلفات پیشگیری می کند.
در صورت نیاز به خرید شیشه های لمینت و سکوریت می توانید به سایت ساز و کار مراجعه نمایید و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.

استفاده از شیشه لمینت به عنوان جایگزین شیشه سکوریت

استفاده از پلکسی گلاس به عنوان جایگزین شیشه سکوریت

یک دیگر از گزینه هایی که می توان به عنوان جایگزینی برای شیشه سکوریت در نظر گرفت، پلکسی یا اکریلیک می باشد. پلکسی از نظر ماهیت بسیار شبیه شیشه بوده و از مواد شفاف ساخته شده است با این تفاوت که ماده اصلی ساخت پلکسی، پلاستیک می باشد. پلکسی گلاس در برابر حرارت و برودت مقاومت خوبی دارد و می تواند به عنوان جایگزینی برای شیشه عمل کند. شیشه اکریلیک در برابر فشار بالا مقاوم می باشد و برای کاربرد هایی مثل استخرهای شیشه ای، آکواریوم و ... استفاده می شوند. مزایای استفاده از پلکسی گلاس به جای شیشه را می توان به صورت زیر بیان نمود:

  • افزایش میزان نور انتقال داده شده با استفاده از پلکسی گلاس
  • مقاومت بالاتر نسبت به شیشه
  • وزن کمتر پلکسی نسبت به شیشه
  • تنئع بالای رنگ شیشه های اکریلیک
  • پمقوم بودن در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • کار کردن راحت تر با پلکسی نسبت به شیشه

جایگزینی شیشه سکوریت  

از دیگر گزینه هایی که می توان به عنوان جایگزین شیشه سکوریت استفاده نمود، شیشه های معمولی است که البته این جایگزینی با در نظر گرفتن کاربرد شیشه و ویژگی های پروژه قابل انجام خواهد بود. برای دریافت مشاوره در مورد جایگزینی شیشه سکوریت با سایر گزینه های موجود با توجه به خصوصیات پروژه، با مشاورین مجرب ساز و کار در ارتباط باشید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظر شما چیه؟  
سلام. برای میز با ابعاد 1 در 1.4 متر می خوام از شیشه استفاده کنم. شما شیشه سکوریت را پیشنهاد میدید؟ و اگر بله هزینه را می فرمایید
به نقل از اسماعیل کوه کن:
سلام. برای میز با ابعاد 1 در 1.4 متر می خوام از شیشه استفاده کنم. شما شیشه سکوریت را پیشنهاد میدید؟ و اگر بله هزینه را می فرمایید

سلام و عرض ادب
جناب آقای کوهکن عزیز، برای شیشه میز بهترین گزینه را انتخاب نمودید. برای دریافت قیمت با توجه به ابعاد مورد نظر خود با کارشناسان ساز و کار در ارتباط باشید.