شیشه سکوریت چیست

شاید تا به حال نام شیشه سکوریت را شنیده یا از آن در کاربرد های مختلف استفاده کرده باشید. شاید لازم باشد به طور دقیق بدانیم شیشه سکوریت چیست و چه کاربردی دارد و تفاوت آن با دیگر انواع شیشه چه می باشد. اگر قبلا با نام شیشه سکوریت و یا ویژگی های آن آشنا باشید حتما این موضوع را شنیده اید که شیشه سکوریت پنج تا ده برابر نسبت به شیشه های معمولی مقاوم تر است که این موضوع باعث افزایش ایمنی این نوع از شیشه ها خواهد شد. سکوریت کردن شیشه درواقع نوعی عملیات حرارتی است که بر روی اغلب شیشه ها می تواند انجام شود، از جمله شیشه های رنگی، شیشه چاپدار، شیشه رفلکتیو و... می توانند سکوریت شوند و در برابر ضربه مقاوم شوند. 

شیشه سکوریت چگونه تولید می شود؟

ابتدا اندازه های مختلف برای موارد کاربردی گرفته می شود و شیشه برش داده می شود. مرحله اصلی سکوریت کردن شیشه های برش داده شده یا همان حرارت دیدن آن هاست. بعد از حرارت دیدن به هیچ عنوان شیشه های سکوریت شده را نمی توان برش داد.
اگر در ساخت شیشه سکوریت نقصی وجود داشته باشد؛ ماند وجود حباب در آن ممکن است باعث شکستن آن بشود. بعد از حرارت دیدن و سرد کردن شیشه ها لبه های آن را سوهان می کشند تا تیزی آن از بین برود. بعد از این مراحل شیشه شسته می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای شیشه سکوریت می توان به این موارداشاره نمود:

  • شیشه های سکوریت بعد از شکسته شدن باعث آسیب افراد نخواهند شد.
  • این نوع از شیشه ها دارای مقاومتی چند برابر شیشه های معمولی می باشند.
  • شیشه های سکوریت می توانند عایق مناسبی برای گرما تلقی شوند.
  • کاربرد این نوع از شیشه ها بسیار زیاد است و می توان از آن ها در محیط های مختلف استفاده کرد.

شیشه سکوریت چگونه تولید می شود

تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی

مهم ترین تفاوت شیشه های سکوریت با شیشه های معمولی در پروسه ساخت آن ها می باشد. شیشه های سکوریت در دمای بسیار بالا که تا 700 درجه سانتی گراد بالا می رود حرارت می بینند بعد از این مرحله شیشه ها را از دو جهت سرد می کنند و شیشه دچار شوک خواهد شد. این فرآیند برای بالا رفتن مقاومت و دوام شیشه انجام خواهد شد. تفاوت دیگری که بین شیشه های معمولی و سکوریت وجود دارد این است که شیشه های معمولی در صورت شکستن به قطعات تیز و برنده تکه می شوند که ممکن است باعث آسیب شود. در مورد شیشه های سکوریت، شکستن شیشه باعث می شود که شیشه به ذرات ریز تبدیل می شوند و لبه های آن ها گرد می باشد که ضرری نخواهند داشت. 
شیشه های سکوریت به دلیل اینکه فرایندهای حرارتی روی آنها اعمال می شود، از روش های زیر قابل تشخیص هستند:

  1. اگر از زاویه 5 درجه یا 2 درجه به شیشه و انعکاس آن نگاه کنید، موج هایی با فواصل مشخص از هم را می توانید مشاهده کنید.
  2. به کمک یک عینک پلارید، می توانید دایره های کوپک و بزرگی را مشاهده کنید.
  3. اگر شیشه سکوریت را بشکنید، به تکه های ریز و بدون لبه تیز و برنده تقسیم می شود. 
  4. خراش دادن شیشه سکوریت به وسیله الماس ممکن نیست. 

آن چه در مورد قیمت شیشه های سکوریت قابل توجه است رنج بالای قیمت آن ها است این موضوع باعث می شود هر کسی نتواند از آن ها برای مصارف مورد نظر استفاده کند. البته با توجه به کیفیت و موارد مصرف و کاربرد های متنوعی که شیشه سکوریت دارد اختلاف قیمت شیشه آن با انواع دیگر از شیشه های مشابه منطقی به نظر می رسد.

تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی

مزایای شیشه سکوریت

شیشه سکوریت برتری های زیادی نسبت به شیشه های معمولی دارد. با توجه به اینکه ضخامت هر دو شیشه یکسان است، مقاومت بسیار بالای شیشه سکوریت در برابر هر گونه ضربه، تغییرات دمایی، شوک حرارتی (گرما یا سرمای بیش از حد)، فشار و تکانی مثال زدنی است. درواقع از لحاظ فیزیکی، مقاومت مکانیکی شیشه سکوریت حدود 5 برابر شیشه های معمولی است. همچنین اگر در اثر شدت ضربه بالا شکسته شود، لبه های آن برنده نیست و به تکه های کوچکی تقسیم می شوند با لبه های گرد؛ از این رو به چیزی یا کسی آسیب نمی رسانند. مزایای بی نظیر شیشه سکوریت باعث متمایز شدن این شیشه از سایر شیشه ها می شود و خرید شیشه سکوریت به همه افراد توصیه می شود.

در چه مکان هایی از شیشه سکوریت استفاده می شود؟

عموما شیشه سکوریت برای مکان هایی استفاده می شود که ایمنی، استقامت و مقاومت شیشه از اهمیت بالایی برخوردار است. از این شیشه ها حتی در خودرو سازی نیز استفاده می شود چرا که به دلیل استحکام بالایی که این شیشه ها دارند در هنگام تصادفات بیشترین میزان مقاومت را از خود نشان می دهند. جدای از مقاومت در برابر ضربه یکی از اصلی ترین آسیب هایی که سرنشینان در هنگام تصادفات با آن رو به رو می شوند خورده شیشه هایی است که به سمت چشم و صورت آن ها پرتاب می شود و تیزی لبه های آن ها می تواند بسیار خطرناک باشد. اما خوبی استفاده از شیشه های سکوریت این است که در هنگام تصادف شیشه به یکباره فرو می ریزد و لبه های شیشه ها صیغلی است و میزان آسیب به سرنشینان تا درصد بسیار بالایی کاهش میابد. 
همچنین یکی دیگر از مکان هایی که از این شیشه ها استفاده می شود ساختمان ها است. این شیشه ها به دلیل استحکام بالایی که دارند برای استفاده در تمام نقاط ساختمان بسیار کاربردی و پرطرفدار هستند.
همچنین برای ساختمان های اداری، دفاتر و فروشگاه های پر رفت و آمدی که احتمال وقوع ضرب دیدن این شیشه ها وجود دارد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل وجود برتری های گفته شده نسبت به شیشه های معمولی کاربرد شیشه سکوریت در موارد زیر بسیار رایج شده است:

  • درب شیشه ای ساختمان
  • پارتیشن های اداری، تجاری و یا منازل
  • کف شیشه ای
  • نمای شیشه ای در انواع ساختمان
  • درب های اتوماتیک شیشه ای
  • استفاده به عنوان شیشه ماشین
  • لوازم خانگی به ویژه لوازم آشپزخانه از جمله سینک های شیشه ای، اجاق گاز، فر، هود و...
  • شیشه جان پناه
  • استخر های شیشه ای و ...

مزایای شیشه سکوریت

ویژگی های شیشه سکوریت چیست و چگونه می توان آن را تشخیص داد؟

  • شیشه سکوریت آرم استاندارد دارد.
  • هیچ گونه پستی بلندی یا موجی روی شیشه سکوریت مشاهده نمی شود. 
  • این شیشه می تواند دمای غیر مستقیم تا 250 درجه سانتی گراد را تحمل کند.
  • رنگ شیشه سکوریت همیشه ثابت می ماند و تغییر رنگ ندارد.
  • ابعاد شیشه دقیقا همان ابعاد موردنیاز می شود.

معایب شیشه سکوریت

شیشه سکوریت دو عیب اصلی دارد، اولی آنکه هر گونه تغییراتی باید پیش از سکوریت شدن شیشه انجام شود. اگر شیشه سکوریته شود، دیگر امکان هیچگونه اعمال تغییراتی بر روی آن وجود ندارد. بنابراین ابعاد شیشه، ایجاد حفره بر روی شیشه و مواردی از این دست باید اول بر روی شیشه اعمال شوند و سپس شیشه تحت عملیات سکوریت شدن قرار بگیرد. از دیگر عیب های شیشه سکوریت این است که پس از خرید امکان فروش آن نیست، مگر اینکه کسی دقیقا شیشه سکوریت با ابعاد شیشه شما نیاز داشته باشد.

شیشه سکوریت یعنی چه؟

بهترین شیشه سکوریت برای من چیست؟

اغلب شیشه های سکوریت شبیه هم هستند، اما تفاوت بارز آن ها، تولید کننده شیشه نشکن است. یک تولید کننده خارجی برای تبلیغ شیشه های سکوریتش، چند هزار دلار درون یک جعبه شیشه ای قرار می دهد و آن جعبه را درون شلوغ ترین خیابان می گذارد تا نشان دهد ایمنی شیشه هایش تا چه حد بالا است و مردم به راحتی می توانند به آن اعتماد کنند. آریا سازوکار یکی از برترین تولید کنندگان شیشه سکوریت است که با به کارگیری بهترین متریال ها و پیشرفته ترین دستگاه ها توانسته است شیشه سکوریت بسیار مقاومی را تولید و به مصرف کنندگان تحویل دهد. لازم است ابعاد مدنظرتان را تحویل دهید و شیشه سکوریت مناسب خود را تحویل بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

بهترین شیشه سکوریت برای من چیست؟

شیشه سکوریت یعنی چه؟

شیشه سکوریت به شیشه ای اطلاق می شود که استحکام آن از شیشه های معمولی تا چندین برابر بیشتر است و در زمان شکستن به قطعات کوچک غیر برنده تبدیل می شود، این خاصیت در مواردی کاربرد دارد که ایمنی افراد حاضر در اطراف شیشه در هنگام شکستن، استحکام و مقاومت در برابر ضربه و حرارت، مد نظر باشد. در حقیقت شیشه های سکوریت می توانند تا 300 درجه سانتیگراد حرارت را تحمل کنند در حالی که این عدد برای شیشه های معمولی برابر با 60 درجه است. در ساختمان ها از شیشه سکوریت به عنوان شیشه دودبند استفاده می شود تا در هنگام آتش سوزی از انتشار آتش جلوگیری کند. شیشه سکوریت، شیشه ای است که طی عملیات سکوریت کردن و اعمال شوک حرارتی، استحکام و مقاومت آن چندین برابر افزایش می یابد. سکوریت کردن را می توان بر روی شیشه های ساختمانی، رنگی، رفلکتیو و غیره انجام داد. با توجه به موارد ذکر شده می توان گفت شیشه سکوریت همان شیشه مقاوم سازی شده است و موارد کاربرد آن بیشتر در صنایع خودرو سازی، درب های شیشه ای، لوازم خانگی و مواردی از این قبیل است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شیشه سکوریت با کارشناسان سازوکار تماس بگیرید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظر شما چیه؟  
سلام قیمت شیشه سکوریت با ابعاد 85 در 127 سانتیمتر چقدر میشه؟
به نقل از الناز طالبی:
سلام قیمت شیشه سکوریت با ابعاد 85 در 127 سانتیمتر چقدر میشه؟

سلام دوست عزیز، برای دریافت اطلاعات دقیق درباره قیمت شیشه سکوریت به صفحه شیشه سکوریت در منوی شیشه های ساختمانی مراجعه کرده و یا با کارشناسان سازوکار تماس بگیرید.
سلام شیشه سکوریت را می تونم برش بدم و برای جای دیگه استفاده کنم؟ من شنیدم اینکارو نمیشه کرد درسته؟
به نقل از بهرام نورافکن:
سلام شیشه سکوریت را می تونم برش بدم و برای جای دیگه استفاده کنم؟ من شنیدم اینکارو نمیشه کرد درسته؟

سلام دوست عزیز، امکان برش بر روی شیشه های سکوریت پس از انجام عملیات سکوریت کردن وجود ندارد.

سوالات متداول درباره شیشه سکوریت

نحوه ثبت سفارش شیشه سکوریت چگونه است؟

شما می توانید با شماره های درج شده در سایت سازوکار تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما را تا انتهای اجرای پروژه همراهی کنند.

 

بیشتر برای کجاها شیشه سکوریت استفاده می شود؟

درب شیشه ای ساختمان

پارتیشن های اداری، تجاری و یا منازل

کف شیشه ای

نمای شیشه ای در انواع ساختمان

درب های اتوماتیک شیشه ای

استفاده به عنوان شیشه ماشین

شیشه جان پناه

استخر های شیشه ای و ...