تحمل وزن شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت نوع مقاومی از شیشه هستند که در بخش های مختلف ساختمان از آن‌ها استفاده می شود. این شیشه ها در انواع مختلف تولید و ارائه می شوند و استفاده هر نوع از آن‌ها وابسته به شرایط محیطی است، به عنوان مثال در مواقعی که شیشه های سکوریت در فضاهای بیرونی بکارگرفته می شوند و یا از آن‌ها برای ساخت سطوح و پله ها استفاده می شود، باید انواع مقاوم تر این محصول مورد استفاده قرار گیرد تا توانایی تحمل فشارهای وارده را داشته باشد. شیشه های نصب شده در فضاهای خارجی باید توانایی مقاومت در برابر طوفان های احتمالی را داشته باشند. در غیر این صورت احتمال بروز حوادث جبران ناپذیر بسیار بالا خواهد بود. این عامل که تحت عنوان تحمل وزن در شیشه های سکوریت مورد سنجش قرار می گیردکه در ادامه مطلب بیشتر در این باره صحبت می کنیم. ریل شیشه سکوریت را می توانید با بهترین جنس و متریال از ساز و کار خریداری کنید. 

تحمل وزن شیشه سکوریت

تحمل وزن شیشه سکوریت چیست

تحمل وزن در شیشه های سکوریت به عنوان یک مشخصه و معیار مقاومت این متریال محسوب می شود، یعنی میزان تحمل یک شیشه در برابر فشارهای محیطی به عنوان شاخص تحمل وزن شناخته می شود و پارامتری است که بیان کننده مقدار مقاومت آن است، مثلا وزنی که شیشه های ایستاده قادر به تحمل آن به عنوان تکیه گاه هستند و یا وزن هایی که شیشه های نصب شده در کف می توانند تحمل نمایند، بیان کننده مقدار مقاومت آن‌ها است. تحمل وزن در شیشه های سکوریت با ضخامت آن‌ها ارتباط مستقیم دارد. واضح است که قابلیت های شیشه های 4 میل سکوریت به هیچ وجه با شیشه های 10 میل برابری ندارد. ضخامت بیشتر، وزن بیشتر و مقاومت بالاتری را به دنبال خواهد داشت. محاسبه قیمت شیشه سکوریت را در این مقاله از سایت ساز و کار شرح داده ایم.

تحمل وزن شیشه سکوریت چیست

به چه دلیل باید میزان تحمل وزن شیشه سکوریت را بداینم

همانطور که گفته شد، شیشه های سکوریت در ضخامت ها و انواع گوناگون به بازار عرضه می شوند. برای انتخاب نوع درست این متریال که هم کارایی لازم را تأمین نماید و هم هزینه های اضافه را برای تکمیل پروژه در پی نداشته باشد، باید میزان تحمل وزن شیشه به دقت محاسبه و مشخص شود. فرض کنید برای ساختن پله هایی با استفاده از شیشه سکویت این عامل در نظر گرفته نشوند و صرفا با توجه به ذهنیات فرد مجری، انتخاب ضخامت شیشه صورت گیرد. اگر شیشه های منتخب ضخامت کافی نداشته باشند، بروز فاجعه انسانی در زمان استفاده از پله ها حتمی خواهد بود و چنانچه شیشه ها بسیار ضخیم انتخاب شوند، هزینه های اجرایی پروژه بی سبب بالا خواهد رفت که هر دو مورد غیر قابل قبول است و باید از بروز آن جلوگیری شود، از این رو لازم است با تکیه بر دانش افراد خبره، ضخامت شیشه ها و مقدار قدرت تحمل وزن در آنها، به دقت تعیین گردد. شما عزیزان می توانید قیمت شیشه سکوریت اردکان را در وب سایت آریا سازوکار مشاهده کنید.

به چه دلیل باید میزان تحمل وزن شیشه سکوریت را بداینم

نحوه محاسبه تحمل وزن شیشه سکوریت چگونه است

امروزه استفاده از شیشه های سکوریت به دلیل زیبایی و مقاومت بالای آن‌ها رواج زیادی یافته است و شاهد حضور این المان در بخش های مختلفی از سازه ها نظیر بالکن ها و تراس، بام ها، پله ها و موارد دیگری از این دست هستیم. این شیشه ها مقاومت چهار برابری نسبت به دیگر شیشه های موجود در بازار دارند. دلیل این امر هم در پروسه منحصر به فرد ساخت این متریال نهفته است، چرا که این نوع شیشه تحت حرارت زیاد به شکل مذاب درمی آید و سپس به سرعت سرد می شود، در نتیجه درونی ترین بخش شیشه سکوریت، در طی این فرآیند به فرم کششی تبدیل می شود و سطوح بیرونی نیز بسیار متراکم تر از دیگر انواع شیشه می شود. حاصل تولید با این روش، محصولاتی ایمن است که مقاومت خوبی در برابر ضربه و فشارهای وارده پیش بینی نشده دارد. اجرای این فرآیند بر وزن شیشه های حاصل نیز اثر می گذارد. مراحل ساخت شیشه سکوریت در سایت آریا سازوکار قرار داده شده است. هر اطلاعاتی که می خواهید را در سایت سازوکار درباره شیشه سکوریت دریابید.
به طور کلی وزن شیشه های سکوریت حاصل ضرب چگالی آن بر حسب گرم بر سانتی متر مکعب در ضخامت شیشه بر حسب میلی متر است. البته برای محاسبه دقیق وزن هر قطعه شیشه ای ساخته شده تحت فرآیند ساخت سکوریت، باید عدد فوق را در عرض و ارتفاع قطعه نیز ضرب نمود. با توجه به اینکه مقدار چگالی هر جسم وابسته به جرم آن است، لذا چگالی های متفاوتی برای شیشه های سکوریت در نظر گرفته می شود. در اغلب مواقع چگالی شیشه های سکوریتی در حدود 2.42 تا 2.52 متغیر است. با توجه به مطالب ذکر شده وزن تقریبی یک شیشه سکوریت چهار میلی متری 10 کیلوگرم خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحمل وزن شیشه سکوریت با شماره های درج شده در سایت سازو کار با کارشناسان آن در ارتباط باشید. آریا سازوکار در زمینه عرضه شیشه سکوریت در اصفهان فعالیت دارد. برای اطلاع از قیمت شیشه سکوریت اصفهان به سایت سازوکار مراجعه کنید.

وزن مخصوص شیشه سکوریت

وزن شیشه

یکی از مواردی مهمی که خریداران باید از آن اطلاع داشته باشند، وزن شیشه است. وزن شیشه را نسبت به ضخامت، ابعاد و نوع آن تعیین می کنند، به همین خاطر در همه شیشه ها مقدار یکسانی نیست. برآورد وزن شیشه قبل از حمل آن اطلاعات مناسبی را برای حمل و جا به جایی آن می دهد، همچنین میزان فشاری که شیشه روی فریم وارد می کند را مشخص می کند. دانستن چنین اطلاعاتی پیش از خرید بسیار سودمند است. در ادامه جدولی از وزن شیشه در ضخامت های مختلف برای شما ارائه دادیم.

ضخامت وزن هر متر مربع
2 میلیمتر 5 کیلوگرم
4 میلیمتر 10 کیلوگرم
6 میلیمتر 15 کیلوگرم
8 میلیمتر 20 کیلوگرم
10 میلیمتر 25 کیلوگرم
12 میلیمتر 30 کیلوگرم

محاسبه آنلاین وزن شیشه

وزن شیشه از طریق حاصل ضرب طول، عرض، ضخامت هر متر مربع شیشه در چگالی ان است. طبق این فرمول با داشتم طول و عرض و ضخامت شیشه می توان به راحتی وزن هر شیشه ای را به دست آورد. چگالی شیشه برای با 2.5 است که برای محاسبه وزن هر شیشه این عدد ثابت است، بنابراین فرمول محاسبه وزن شیشه برابر است با:
وزن شیشه بر حسب کیلو گرم= طول x عرض x ضخامت بر حسب میلیمتر x چگالی شیشه ( 2.5)
آریا سازوکار با محاسبه آنلاین وزن شیشه کار شما را بسیار راحت کرده است. شما با ارائه پارامتر های ذکر شده در سایت آریا سازوکار به صورت آنلاین می توانید وزن شیشه را محاسبه کنید.

محاسبه آنلاین وزن شیشه

وزن مخصوص شیشه چقدر است

برای محاسبه وزن مخصوص شیشه اصولا ضخامت را در چگالی شیشه ضرب می کنند و با توجه به ضخامت های مختلف شیشه، وزن مخصوص شیشه در هر متر مربع با توجه به نوع شیشه و ضخامت آن است. فرمول وزن مخصوص شیشه مانند فرمول ارائه شده بالا است. با داشتن پارامتر ها وزن مخصوص شیشه را محاسبه کنید.

وزن مخصوص شیشه چقدر است

وزن مخصوص شیشه سکوریت 

شیشه سکوریت طی فرایندهای خاصی به تولید می رسد و از شیشه های بسیار محکم در برابر هر گونه ضربه و فشاری است. برای ساخت شیشه سکوریت ابتدا آن را در کوره با دمای 625 درجه سانتی گراد قرار داده و سپس به طور سریع آن را سرد می کنند. طی این عملیات ها تبدیل به شیشه سکوریت یا نشکن می شود و فشارهای 770 کیلوگرم الی 1462 کیلوگرم بر متر مربعی که به آن وارد می شود سطح آن را شکل می دهد. از آنجایی که چگالی شیشه سکوریت بسیار زیاد است، نمی توان به راحتی آن را شکست. هر چند که مقاومت آن ها در برابر ترک خوردن و شکستن بالا است، اما اگر شکسته شوند هم چندان خطری ندارند و به افراد آسیب نمی زنند. چگالی شیشه های سکوریت به طور کلی مشابه شیشه های معمولی است. چگالی شیشه 2500 کیلوگرم بر متر مکعب است که حدود یک سوم چگالی فولاد است. شیشه سکوریت با برش شیشه معمولی آنیل شده به اندازه مورد نیاز، و سپس طی حرارت تا حدود 700 درجه، ذوب شده و سپس به طور سریع و یکنواخت سرد می شود (معمولاً شیشه 5-6 میلی متری به مدت 240 ثانیه در دمای 700 درجه سانتیگراد حرارت داده می شود و به مدت 150 ثانیه سرد می شود). وزن مخصوص شیشه سکوریت بدین صورت محاسبه می شود.

شما می توانید با بهترین قیمت شیشه اردکان را از سازوکار تهیه کنید

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظر شما چیه؟  
یعنی اگه یه شیشه سکوریت وزن مخصوص شیشه سکوریت رو نداشته باشه اصل نیس؟

سوالات متداول تحمل وزن شیشه سکوریت

تحمل وزن شیشه سکوریت چیست؟

تحمل وزن در شیشه های سکوریت به عنوان یک مشخصه و معیار مقاومت این متریال محسوب می شود، یعنی میزان تحمل یک شیشه در برابر فشارهای محیطی به عنوان شاخص تحمل وزن شناخته می شود و پارامتری است که بیان کننده مقدار مقاومت آن است.

وزن مخصوص شیشه سکوریت چقدر است؟

چگالی شیشه سکوریت 2500 کیلوگرم بر متر مکعب است که حدود یک سوم چگالی فولاد است. شیشه سکوریت با برش شیشه معمولی آنیل شده به اندازه مورد نیاز، و سپس طی حرارت تا حدود 700 درجه، ذوب شده و سپس به طور سریع و یکنواخت سرد می شود (معمولاً شیشه 5-6 میلی متری به مدت 240 ثانیه در دمای 700 درجه سانتیگراد حرارت داده می شود و به مدت 150 ثانیه سرد می شود).