استخر شیشه ای | قیمت ساخت استخر شیشه ای با بهترین کیفیت

شنا کردن در استخر یکی از بهترین و هیجان انگیزترین تفریحاتی است که افراد به آن علاقه دارند. این نوع تفریح مخصوصا در فصل های گرم سال می تواند بسیار دلچسب باشد. حال اگر در یک محیط تفریحی شامل یک استخر شیشه ای زمان خود را سپری کنید، قطعا نتیجه ای دلچسب تر خواهد داشت. ساخت استخر شیشه ای یکی از فناوری های پرطرفداری است که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. استخر شیشه ای را می توان در شکل های مختلفی ساخت. جذابیت این استخرها باعث می شود تا فضایی لاکچری و آرامش بخش برای افراد ایجاد کند. برای ثبت سفارش انواع پارتیشن شیشه ای با کارشناسان ساز و کار تماس بگیرید.

به این ترتیب، اگر به دنبال تلطیف فضای باغ یا منزل خود هستید و قصد دارید زیبایی آن را چندین برابر کنید، ما به شما استفاده از انواع استخر شیشه ای را پیشنهاد می دهیم. استخر شیشه ای را می توان در ارتفاع بالا و حتی در تراس خانه بنا کرد. به همین دلیل، احداث استخر شیشه ای و آب بندی آن باید به صورت کاملا مهندسی و حساب شده انجام گیرد. زیرا هر گونه بی دقتی، سهل انگاری و یا ساخت غیراصولی می تواند عوارض مالی و جانی جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع استخر شیشه ای پرداخته و شرایط ساخت آن را بیان کنیم. همچنین، خواهیم دید که چه فاکتورهایی بر قیمت استخر شیشه ای تاثیرگذار خواهند بود. برای اطلاع از قیمت سقف شیشه ای مثل سقف شیشه ای استخر می توانید با کارشناسان مجموعه سازوکار در ارتباط باشید. 

از استخرهای شیشه ای چه می دانید؟ 

استخر شیشه ای در ارتفاع؛ همه چیز درباره ساخت استخر شیشه ای روی برج یا بالای پشت بام

ساخت استخر شیشه‌ای بالای برج یا روی پشت بام یک پروژه فوق‌العاده جذاب و فرهنگی است که در زمینه معماری و مهندسی بازار بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این پروژه‌ها همچنین به عنوان یک نماد از زندگی شهری لوکس و فضایی منحصر به فرد برای ساکنان و بازدیدکنندگان شناخته شده‌اند. ساخت استخر شیشه‌ای در ارتفاعات بالا نیاز به یک طراحی دقیق و مهندسی پیچیده دارد. این استخرها معمولا از مواد شیشه‌ای و سازه‌های فلزی مقاوم استفاده می‌کنند تا به وزن آب و تغییرات دمایی مقاومت کافی داشته باشند. استفاده از مواد با کیفیت بالا از جمله شیشه‌های مقاوم در برابر تغییرات دما و شدت نور، اهمیت بالایی دارد. طراحان باید با در نظر گرفتن افزونگی ساختار و نیز مشکلات ایمنی مرتبط با استفاده از استخر در ارتفاعات، به بهترین شکل ممکن این پروژه را اجرا کنند. یکی از چالش‌های مهم در ساخت استخرهای شیشه‌ای، حفظ ایمنی و استحکام ساختار است.

استخر شیشه ای در ارتفاع؛ همه چیز درباره ساخت استخر شیشه ای روی برج یا بالای پشت بام

استفاده از سیستم‌های تقویت و پشتیبانی مکانیکی، به همراه مطالعات دقیق برای ایمنی ساختار، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. علاوه بر این مسائل مربوط به سیستم‌های گرمایش و سرمایش، تهویه مطبوع و مدیریت آب نیز نقش مهمی در اجرای یک استخر شیشه‌ای در ارتفاعات بالا ایفا می‌کنند. این سیستم‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که در شرایط مختلف آب و هوا به بهترین شکل عمل کنند. در نهایت مدیریت هزینه‌ها و زمانی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است تا پروژه به بهترین نحو و با استفاده از منابع بهینه اجرا شود. این پروژه‌ها به دلیل جذابیت ویژه‌ای که دارند، می‌توانند به عنوان نمادهایی از نوآوری و زندگی لوکس شهری شناخته شوند. برای اجرای استخر شیشه ای در ارتفاع به تیم متخصص آریا سازوکار اعتماد کنید. تبم متخصص آریا سازوکار با در نظر گرفتن سلیقه شما و استفاده از بهترین متریال شیشه استخر شیشه ای را روی برج یا پشت بام شما اجرا خواهند کرد. برای کسب اطلاعات با کارشناسان آریا سازوکار تماس بگیرید.

استخر شیشه ای در ارتفاع؛ همه چیز درباره ساخت استخر شیشه ای روی برج یا بالای پشت بام

از استخرهای شیشه ای چه می دانید؟ 

یک استخر شیشه ای عبارت است از ایجاد یک سازه شیشه ای با کف، سقف، پنجره یا دیوارهای شیشه ای که زیبایی خاصی به محیط می دهد. استخر شیشه ای را می توان در قسمت های مختلف یک ساختمان پیاده سازی کرد. استخر شیشه ای در تراس، استخر شیشه ای در حیاط، استخر شیشه ای در باغ، استخر شیشه ای در پشت بام از موارد کاربرد این نوع استخرهای جذاب به حساب می آیند. 

استخر شیشه ای با استفاده از شیشه سکوریت یا شیشه های نشکن لمینت ساخته می شود. شیشه لمینت عبارت است از دو لایه شیشه سکوریت که به کمک حرارت به یکدیگر چسبیده اند. مقاومتی که این نوع شیشه ها در مقابل ضربه از خود نشان می دهند، چیزی حدود 5 برابر شیشه های معمولی است. در ساخت استخرهای شیشه ای معمولا از نرده های استیل نیز استفاده می شود. این کار علاوه بر افزایش ایمنی محیط استخر، جذابیت آن را نیز افزایش خواهد داد. استخر شیشه ای می تواند به صورت استخر کف شیشه ای، استخر با دیوار شیشه ای، استخر تمام شیشه ای، استخر شیشه ای پنجره ای و استخر نما شیشه ای ساخته شود.

این که کدام یک از انواع استخرهای شیشه ای برای یک محیط ایمن تر و جذاب تر است، به نظر مصرف کننده و کارشناسان این امر بستگی خواهد داشت.

استخر سقف شیشه ای 

استخر سقف شیشه ای 

اجرای سقف شیشه ای برای استخر به کمک شیشه هایی با ایمنی و مقاومت بالا امکان پذیر است. برای اجرای استخر سقف شیشه ای می توان از دو روش اصلی استفاده نمود. در روش اول، ابتدا باید یک فریم یا چارچوب فلزی برای آن تهیه کرد. سپس، شیشه هایی که با ضخامت مناسبی در نظر گرفته شده اند، با دقت بر روی این چارچوب نصب خواهند شد. نصب شیشه ها بر روی فریم فلزی کاری بسیار حساس است و باید با احتیاط انجام گیرد. در غیر این صورت می تواند عوارض جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

در روش دوم ساخت استخر سقف شیشه ای، شیشه هایی که قرار است در سقف به کار بروند، به صورت اسپایدری نصب می گردند. ساخت استخر شیشه ای به روش اسپایدری حساسیت و هزینه بالاتری نسبت به استخرهای چارچوب دار خواهند داشت. در هر حال برای ساخت استخر سقف شیشه ای، باید از شیشه های لمینت نشکن استفاده نمود. این شیشه ها عمدتا با ضخامت های سه لایه یا چهار لایه انتخاب می شوند تا ایمنی و کیفیت لازم را فراهم سازند. انواع استخرهای سقف شیشه ای عبارت اند از:

  • استخر سقف شیشه ای با سقف تخت
  • استخر سقف شیشه ای با سقف شیروانی
  • استخر سقف شیشه ای با سقف گنبدی
  • استخر سقف شیشه ای با سقف هیپ
  • استخر سقف شیشه ای با سقف شیب دار

استخر نما شیشه ای 

استخر نما شیشه ای 

یکی از انواع استخرهای شیشه ای که در منزل یا هر محیط دیگری می توان آن را اجرا کرد، استخر نما شیشه ای است. در ساخت این نوع استخر، دیوارهایی با ارتفاع مشخص در نظر گرفته می شوند. بخشی از آب استخر در پشت دیوارهای یاد شده مشخص است و جلوه زیبایی به استخر خواهد داد. دیوارهای استخر نما شیشه ای نیز از شیشه سکوریت نشکن یا لمینت ساخته می شوند. معمولا برای ایمنی بیشتر این شیشه ها، نرده های استیل نیز در نمای شیشه ای آن به کار می رود.

ساخت استخر نما شیشه ای مخصوصا در ارتفاعات بالا (برای مثال در پشت بام یک برج یا ساختمان بلند) جلوه زیبایی به محیط خواهد داد. همچنین، ساخت این نوع استخرها به دلیل فضای لاکچری که ایجاد می کنند، تاثیر بسزایی بر قیمت ساختمان خواهد داشت.

قیمت استخر شیشه ای چگونه محاسبه می شود؟ 

قیمت استخر شیشه ای چگونه محاسبه می شود؟ 

برای ساخت استخر شیشه ای باید از مواد اولیه مرغوب و ایمن استفاده شود. هزینه ساخت استخر شیشه ای به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. برخی از مهم ترین فاکتورهای اصلی که بر قیمت استخر شیشه ای تاثیرگذار هستند عبارت اند از:

  • ابعاد استخر
  • ابعاد شیشه
  • تعداد لایه های شیشه
  • ضخامت شیشه به کار برده شده
  • جنس و کیفیت شیشه
  • تجهیزات مورد نیاز برای ساخت استخر شیشه ای

هزینه نصب شیشه ها و سقف استخر شیشه ای (در صورت نیاز) را نیز باید در تخمین قیمت استخر شیشه ای در نظر گرفت. زیرا نوع سقف بر قیمت نهایی استخر شیشه ای تاثیرگذار است. برای مثال، سقفی که به صورت اسپایدری طراحی می شود قیمتی به مراتب بالاتر از سقف شیشه ای چارچوب دار خواهد داشت. 

نوع استخر شیشه ای نیز بر تعیین هزینه های ساخت آن اثر می گذارد. برای مثال، استخر سقف شیشه ای، استخر کف شیشه ای، استخر تمام شیشه ای و استخر شیشه ای پنجره ای در حجم مواد مورد نیاز با یکدیگر تفاوت دارند. همچنین، ضخامت شیشه ها برای ساخت این نوع استخرها با یکدیگر متفاوت هستند. به این ترتیب، طبیعی است که قیمت انواع استخر شیشه ای نیز با یکدیگر فرق داشته باشند. در هر حال، می توانید با سپردن اجرای استخر شیشه ای به تیم معتبر ساز و کار، از ایمنی استخر و قیمت مناسب آن مطمئن باشید.

طراحی و اجرای انواع استخرهای سقف شیشه ای و نما شیشه ای توسط ساز و کار

طراحی و اجرای انواع استخرهای سقف شیشه ای و نما شیشه ای توسط ساز و کار

شرکت ساز و کار یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات در زمینه طراحی و اجرای استخرهای شیشه ای به حساب می آید. این شرکت با استفاده از مواد با کیفیت و شیشه های با مقاومت بالا توانسته است طرح های استخری زیادی را با کیفیت عالی پیاده سازی نماید. ایجاد انواع استخر سقف شیشه ای و استخر نما شیشه ای با بهترین و لوکس ترین نماها از توانایی های تیم ساز و کار به حساب می آیند. این شرکت قادر است ساخت استخرهای شیشه ای را با مناسب ترین قیمت برای مصرف کننده اجرا نماید. از خدمات دیگر شرکت ساز و کار می توان به اجرای پارتیشن های شیشه ای ثابت و متحرک اشاره نمود. 

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظر شما چیه؟  
باسلام من طراح ومجری ویلادرمشهد هستم ویک ویلا بااستخردرپشتبام باکف شیشه ای طراحی کردم ممنونم اگه بتونم راهنمایی وهمکاری داشته باشیم