ضخامت شیشه سکوریت

شیشه سکوریت نوعی از شیشه است که در مقایسه با شیشه معمولی 4 برابر مقاوم تر می باشد. این شیشه ها معمولا در مکان های پر رفت و آمد که احتمال بروز حادثه و آسیب دیدن عابران وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرند. در ساخت شیشه های سکوریت از فناوری خاصی استفاده می شود که باعث افزایش مقاومت آن می شود. برای تولید سکوریت، شیشه خام را داخل کوره های خاصی می کنند و تحت حرارت قرار می دهند و سپس با کاهش ناگهانی آن باعث ایجاد لایه ای مقاوم و سخت در سطح شیشه می شوند. این نوع از شیشه ها در هنگام شکستن به یکباره فرو ریخته و به تکه های بسیار ریزی تبدیل می شوند که احتمال آسیب رسیدن به افراد را بدلیل تیز نداشتن لبه های تیز در خرده های شیشه، پایین ترین حد ممکن خواهد بود. شیشه های سکوریت معمولا بهترین گزینه برای استفاده در مکان های عمومی و ساختمان های تجاری و اداری می باشد. برای تهیه انواع شیشه سکوریت در ضخامت های مختلف به سایت ساز و کار مراجعه نمایید.

ضخامت شیشه سکوریت

ضخامت های مختلف شیشه سکوریت در بازار

شیشه های سکوریت در بین عموم مردم به شیشه های نشکن معروف می باشند اما در حقیقت شکنندگی از ویژگی های ماده ای با نام شیشه است و برای شکستن شیشه های سکوریت در شرایط عادی نیاز به اعمال فشار بیشتر و ضربات سنگین تر می باشد. پس در حقیقت این باور که شیشه های سکوریت، نشکن هستند باوری غلط است که در بین مردم رواج پیدا کرده است.
شیشه های سکوریت در ضخامت های مختلف قابل سفارش و تولید می باشند. در مورد ضخامت شیشه های سکوریت این نکته قابل ذکر است که با افزایش ضخامت شیشه، مقاومت در برابر ضربه و تحمل فشار آن افزایش می یابد. شیشه های سکوریت با ضخامت های گوناگون، کاربردهای مختلفی خواهند داشت که با توجه به محل نصب و ویژگی های مورد انتظار از شیشه نصب شده باید مناسب ترین ضخامت را برگزید. همچنین شیشه های سکوریت با ضخامت های مختلف در رنگبندی متنوع عرضه می شود و این از دلایل محبوبیت این نوع از شیشه در میان مصرف کنندگان می باشد.
شیشه سکوریت معمولا با ضخامت بین 4 تا 20 میلیمتر تولید می شوند. شیشه سکوریت با ضخامت کمتر از 8 معمولا برای کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا شیشه سکوریت با ضخامت بین 8 تا 10 میلیمتر، پر مصرف ترین ضخامت در این دسته می باشد و برای مصارفی مثل شیشه بالکن، پارتیشن، درب های اتوماتیک و ... مورد استفاده قرار می گیرد. شیشه های با ضخامت بالاتر برای مکان هایی که شیشه در معرض حرارت بالا قرار دارد و ایمنی و مقاومت بیشتری از شیشه انتظار می رود مثل شیشه بخاری، شومینه، دیگ بخار و... کاربرد دارد. شما عزیزان می توانید انواع درب شیشه سکوریت را از ساز وکار سفارش دهید 

ضخامت های مختلف شیشه سکوریت در بازار

استفاده از شیشه سکوریت در کجا اهمیت بیشتری دارد

در هر جایی که نیاز به استفاده از شیشه باشد و میزان مقاومت شیشه در برابر فشار، ضربه و حرارت اهمیت بالایی داشته باشد و همچنین امنیت افراد در محیط استفاده شده از شیشه اولویت داشته باشد، استفاده از شیشه سکوریت ضرورت پیدا می کند. البته زمان انتخاب شیشه سکوریت برای کاربرد خاص باید ضخامت آن را با توجه به کاربرد، مشخص نمود. برخی از موارد کاربرد شیشه سکوریت با ضخامت های مختلف عبارتند از:

  • استفاده از شیشه در لوازم خانگی مثل یخچال، سولاردم، اجاق گازو ..
  • شیشه پنجره های ساختمان
  • درب های شیشه سکوریت
  • استفاده در نرده های شیشه ای و بالکن و ...

استفاده از شیشه سکوریت در کجا اهمیت بیشتری دارد

ضخامت شیشه سکوریت رنگی

شیشه سکوریت رنگی با ضخامت های مختلف و در رنگبندی های متنوع با توجه به نیاز بازار تولید و به بازار عرضه می شود. برخی از رنگ های پرکاربرد شیشه های سکوریت در ضخامت های مختلف، عبارتند از:

  • شیشه سکوریت دودی
  • شیشه سکوریت سفید
  • شیشه سکوریت آبی
  • شیشه سکوریت سبز
  • شیشه سکوریت برفی و ..
نظرات خود را با ما در میان بگذارید