نصب شیشه ضد گلوله خودرو

نصب شیشه ضد گلوله برای فضاهای مختلف امکان پذیر است. شیشه های ضدگلوله نوعی شیشه هستند که از سه یا چهار لایه شیشه که به وسیله ی طلق اکنیتی پلیمر پی وی بی پوشانده شده اند، تشکیل شده اند. گلوله زمانی که به لایه ی اول برخورد می کند، لایه طلق در برابر رد شدن آن مقاومت می کند. برای نصب شیشه ضد گلوله می توانید انواع شیشه ضد گلوله ایرانی و خارجی را از مراکز معتبر خریداری کنید. شیشه ضد گلوله بیشتر در نماهای اسپایدر، در بانکها، جواهر فروشی ها، طلافروشی ها و مراکز امنیتی به کار می رود. البته در مواقع حساس و مجاز می توان شیشه ضد گلوله خودرو نیز به کار برد. قیمت خرید شیشه ضد گلوله برای ساختمان و خودرو متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید. برای انواع خودروها از جمله پژو پارس، دنا، سمند و غیره می توانید شیشه ضد گلوله را به کار ببرید. عموماً ست کامل برای خودروها انجامی می دهند که شامل شیشه های جلو، عقب و شیشه های کنار ماشین می باشد. برای دیگر خودروهای خارجی نیز می توان شیشه های ضد گلوله با قیمت های مناسب تهیه کرد.

نصب شیشه ضد گلوله خودرو

استانداردهای بین المللی برای نصب شیشه ضد گلوله

دو استاندارد مرجع برای شیشه ضد گلوله وجود دارد. این استانداردها بر اساس آزمون های واقعی در شرایط محیطی کاملا واقعی برآورد شده اند. آدرس این دو استاندارد EN 1063 برای تست شیشه ها در ساختمان ها و EN 1522-1523 برای تست شیشه هایی که در پنجره ها، درها و غیره قرار می گیرند، می باشد. اگر قصد نصب شیشه ضد گلوله برای خودرو را دارید، باید یکی از این دو استاندارد، ترجیحا استاندارد EN 1063 را تهیه کنید.

نصب شیشه ضد گلوله خودرو

ضخامت شیشه های ضدگلوله

این ضخامت را بر اساس نوع اسلحه ای که امکان شلیک به داخل ماشین دارد، تعیین می کنند. بعنوان مثال برای اسلحه ی Rifle ضخامت شیشه 23 میلیمتر و برای کلاشینکف این مقدار به 85 میلیمتر می رسد. در حالت کلی، تست های زیادی برای آزمون مقاومت نصب شیشه ضد گلوله انجام می شود. اما قدرت سلاح های سرد با هم متفاوت است. برای همین استاندارد نهایی و مشخصی برای همه وجود ندارد. اما تست BS EN 356 تستی است که به میزان تقریبی، مقاومت شیشه ها در برابر حملات ناگهانی را محک می زند.
نصب شیشه ضد گلوله با ضخامت های مختلف امکان پذیر است. شیشه های ضد گلوله را کلاس بندی کرده اند و هر کلاس ویژگی های خاص خود از جمله ضخامت، مقاومت و مقدار نیروی قابل تحمل را دارند. طبقه بندی کلاس شیشه ها بر اساس نیروی وارد شده در زیر آمده است:

  • کلاس P1A: سه بار پرتاب از 1.5 متری، ضخامت 6.8میلیمتر، نیروی 16 کیلوگرم بر متر مربع
  • کلاس P2A: سه بار پرتاب از 3 متری، ضخامت 6.8میلیمتر، نیروی 16 کیلوگرم بر متر مربع
  • کلاس P3A: سه بار پرتاب از 6 متری، ضخامت 9.2میلیمتر، نیروی 21 کیلوگرم بر متر مربع
  • کلاس P4A: سه بار پرتاب از 9متری، ضخامت 9.5میلیمتر، نیروی 21 کیلوگرم بر متر مربع
  • کلاس P5A: نه بار پرتاب از 9 متری، ضخامت 10.3میلیمتر، نیروی 22 کیلوگرم بر متر مربع

نصب شیشه ضد گلوله خودرو

موارد نصب شیشه ضد گلوله در خودروها

خودروهای نظامی، خودرو افراد مهم، خودروهای دولتی و دیپلمات ها و همچنین موزه ها از شیشه ضد گلوله استفاده می کنند. برای همین تمام تولیدی ها و کسانی که قصد نصب شیشه ضد گلوله را دارند، باید مجوزهای مربوطه را از پلیس و سازمان های مرتبط دریافت کنند. شیشه های ضدگلوله به نام های دیگری مانند شیشه های ضد سرقت و یا ضد اغتشاش نیز نام برده می شود.

 نصب شیشه ضد گلوله خودرو

نکات مهم در نصب شیشه ضد گلوله

حتما از شرکت های معتبر و دارای مجوز، خرید خود را انجام دهید. در ساخت شیشه های ضدگلوله باید از طلق پی وی بی باکیفیت استفاده شده باشد. شیشه هایی که بعد از مدت کوتاه یکساله تغییر رنگ می دهند و رنگ آنها به سمت ماتی و سبزی می رود، نوع مرغوبی نیستند. برای همین بهتر است ابتدا از کیفیت محصولی که خریداری می کنید، اطمینان حاصل کنید. این نوع شیشه ها بسته به محلی که استفاده می شوند، بسیار حساس هستند و باید کیفیت مواد سازنده ی آنها بسیار بالا باشد. در کنار اینها آزمون های مقاومت را باید به درستی طی کرده باشند. برای همین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نصب شیشه ضد گلوله خودرو، می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید