شیشه رفلکس یکی از پرتقاضا‌ترین انواع شیشه رنگی در بازار می‌باشد. در واقع شیشه انعکاسی، شیشه آینه ای رنگی است که در ساخت آن از آلیاژ‌‌ فلزات استفاده شده که باعث تغییر در خواص شیشه شده و سطح آن با یک پوشش منعکس کننده‌ی نور و حرارت پوشانده می‌شود. نتیجه‌ی پوشاندن سطح شیشه با انعکاس دهنده‌ی نور این است که از خارج به شیشه رفلکس نگاه کنیم، تصویر خود را در آن مانند آینه می‌بینیم. بنابراین دیدن محیط داخلی ساختمان یا فضای مورد نظر از بیرون ممکن نیست. این در صورتی است که اگر از داخل به بیرون پنجره نگاه کنیم، شیشه کاملا شفاف و محیط بیرون به وضوح قابل مشاهده است. البته این اتفاق در روز و زمانی که نور خورشید در آسمان مشاهده می شود، رخ می‌دهد. در هنگام تاریکی استفاده از چراغ‌های داخل ساختمان، باعث می شود نور محیط داخلی بر محیط بیرون غلبه کند و این ویژگی برعکس عمل می‌کند. یعنی محیط درونی از بیرون کاملا قابل مشاهده خواهد بود. به همین دلیل اگر در منازل مسکونی از شیشه رفلکس برای پنجره‌ها استفاده کرده‌اید؛ توصیه می‌شود که شب‌ها پرده‌ها را به صورت کامل ببندید تا محیط خانه از بیرون قابل مشاهده نباشد. البته در آپارتمان‌ها و ارتفاع‌های زیاد این مشکل وجود ندارد و احتمال دیده‌ شدن کم‌تر است. مجموعه ساز و کار ارائه کننده انواع شیشه دوجداره رفلکس و ساده است. شما می توانید با اطمینان خاطر پروژه های خود را به این مجموعه بسپارید. 

طریقه نصب شیشه رفلکس

ویژگی های شیشه رفلکس

شیشه رفلکس با انعکاس نور خورشید، حرارت ناشی از آن را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. به همین دلیل نیاز به دستگاه‌های خنک کننده در فصل‌های گرم سال کم‌تر می‌شود. این موضوع تأثیر مهمی در کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه‌های مربوط به آن دارد.
شیشه‌های رفلکس بخش قابل توجهی از طیف‌های گوناگون نور را منعکس می‌کنند و در کنترل ورود و خروج نور نقش قابل ملاحظه‌ای را ایفا می‌کنند. قیمت شیشه های رفلکس به دلیل ساختار متفاوت آن از شیشه‌های معمولی بیشتر است.

شیشه رفلکس دارای رنگ‌های متنوعی است که در ادامه آن‌ها را نام برده‌ایم.

  • رفلکس آبی کلاسیک
  • رفلکس طلایی
  • رفلکس خاکستری
  • رفلکس مسی
  • رفلکس سبز
  • رفلکس نقره‌ای
  • رفلکس برنزی
  • رفلکس دودی


انتخاب رنگ شیشه رفلکس با توجه به سلیقه شما انجام می‌شود.

استفاده از شیشه رفلکس در نمای ساختمان‌ها جلوه‌ی فوق‌العاده‌ای به آن می‌دهد.
چرا شیشه رفلکس نصب کنیم؟
نصب شیشه رفلکس می‌تواند مزایای بسیاری برای شما به دنبال داشته باشد.
این نوع شیشه به علت دارا بودن تنوع رنگي بالا، طرفداران بسیار زیادی دارد. استفاده از شيشه رفلكس در نمای ساختمان‌‌ها زيبایی آن‌ها را دوچندان می‌نماید.

ویژگی های شیشه رفلکس

کاربرد شیشه رنگی رفلکس در محیط بازجویی

در اتاق‌های مخصوص بازجويي از متهمان از شيشه رفلكس استفاده می‌شود. زیرا در اين حالت پليس با قرار گرفتن در ناحيه تاریک‌تر، توسط متهم كه در ناحيه روشن قرار گرفته است، قابل مشاهده نیست و متهم با نگاه کردن به شیشه آینه ای تنها قادر به مشاهده تصوير خود است.
استفاده برای بالکن ساختمان‌ها
شیشه رفلکس از جمله پر‌کاربرد‌ترین انواع شیشه برای بالکن ساختمان‌ها می‌باشد. به گونه‌ای که به آن شیشه رفلکس بالکن نیز می‌گویند.

انواع شیشه رفلکس و طریقه نصب شیشه

شیشه‌های رفلکس به دو نوع تک جداره و دو‌ جداره تقسیم می‌شوند. به طور کلی ساخت شیشه‌های دو جداره، اختراعی با تاثیری شگرف در کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی به شمار می‌رود و مانع از آلودگی صوتی می شود. شیشه‌های رفلکس دو‌ جداره از یک شیشه ساده و یک شیشه رفلکس تشکیل می‌شوند. جداره‌ی شیشه‌ی رفلکس در این نوع شیشه‌ها به سمت بیرون قرار می‌گیرد که مانع از هدر رفتن انرژی می شود. بر اساس محاسباتي كه تا کنون صورت گرفته، ميزان نور و حرارتی که از شيشه‌های دوجداره آینه ای عبور می‌کند، به ترتیب برابر ۶۱ درصد و ۶۳ درصد است. میزان انتقال نور در رنگ‌های مختلف شیشه‌های دو جداره رنگی متفاوت است. به عنوان مثال بیشترین میزان انتقال نور مربوط به شیشه دوجداره نقره‌ای است. در واقع شیشه رنگی نقره‌ای از لحاظ عبور نور، کارایی مابین زجاج ساده و رفلکس دارد. شیشه آینه ای دوجداره نقره‌ای برای کار شدن در کنار سنگ با نمای سفید انتخاب بسیار مناسبی است. این رنگ از شیشه رفلکس که بیشترین بازتاب نور را دارد، می‌تواند نور را به  طور کامل به داخل ساختمان هدایت کند و از این نظر مناسب‌ترین انتخاب برای به کار رفتن در نمای ساختمان‌ها باشد.
طریقه‌ی نصب شیشه رنگی و به خصوص نوع دو جداره‌ی آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و باید برای این کار از کارشناسان و افراد متخصص در این زمینه کمک گرفت. هزینه‌ی نصب این محصولات شیشه رنگی رفلکس معمولا از هزینه‌ی نصب شیشه‌های معمولی بیشتر است که بر اساس تجهیزاتی که در نصب آن به کار می رود بستگی دارد. معمولا هزینه‌های نصب بر اساس متر مربع محاسبه خواهد شد و فاکتور آن به مشتری تحویل داده می‌شود. قیمت این نوع از شیشه‌ها به عوامل مختلفی چون ضخامت و ساختار آن‌‌‌‌ها و همچنین ضمانت‌های پس از فروش آن‌ها بستگی دارد. برخی از انواع شیشه رفلکس دو‌جداره با گاز آرگون پر شده‌اند که این مدل شیشه‌ها گران‌تر هستند.

انواع شیشه رفلکس و طریقه نصب شیشه

مزایای شیشه دو جداره رفلکس

  • حفظ حریم داخل خانه هنگام روز
  • مقاومت در برابر اشعه‌های رادیواکتیو
  • کاهش ورود گرما در فصل تابستان
  • زیبایی و تنوع رنگ


لازم به ذکر است که این نوع شیشه دارای مزایای فراوانی است که می تواند زیبایی نمای ساختمان شما را دو چندان کند.

مزایای شیشه دو جداره رفلکس

هزینه نصب شیشه رفلکس

نصب شیشه رفلکس یک فرآیند متنوع است که تحت تاثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. در زیر به برخی از عوامل تعیین کننده در قیمت نصب شیشه رفلکس اشاره خواهیم کرد:

  • متراژ شیشه: متراژ یعنی مساحت شیشه که نیاز به نصب دارید. هرچه متراژ بزرگتر باشد، هزینه نصب نیز بیشتر خواهد بود.
  • نوع شیشه رفلکس: شیشه‌های رفلکس با انواع مختلفی موجودند و هر کدام قیمت متفاوتی دارند. نوع شیشه رفلکسی که انتخاب می‌کنید تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی دارد.
  • ضخامت شیشه: شیشه‌های رفلکس با ضخامت‌های مختلفی عرضه می‌شوند. شیشه‌های ضخیمتر معمولا گران‌تر هستند و نیاز به نصب ویژگی‌های خاصی دارند.
  • اندازه شیشه: ابعاد دقیق شیشه که باید نصب شود نیز در تعیین قیمت تاثیر دارد. اگر نیاز به شیشه‌های بزرگتر یا شیشه‌های سفارشی دارید، هزینه بیشتری را باید در نظر بگیرید.

هزینه نصب شیشه رفلکس

  • اشکال هندسی روی شیشه: اگر شیشه دارای اشکال هندسی خاصی باشد یا نیاز به برش و اندازه‌گیری دقیق داشته باشد، این عوامل نیز به قیمت اضافه خواهند شد.
  • حمل و نقل: هزینه حمل و نقل شیشه تا محل نصب نیز باید در نظر گرفته شود. این هزینه معمولا بر اساس فاصله و ابعاد شیشه محاسبه می‌شود.
  • بازبینی محل نصب: برخی مواقع ممکن است نیاز به بازبینی محل نصب باشد تا اطمینان حاصل شود که شرایط مناسبی برای نصب شیشه وجود دارد. این بازبینی نیزهزینه اضافی ایجاد می‌کند.
  • نیاز به تجهیزات و متعلقات: برای نصب شیشه ممکن است نیاز به تجهیزات و متعلقات خاصی باشد که هزینه‌های دیگری را به همراه دارد.

با توجه به این عوامل متنوع، کارشناس نصب شیشه رفلکس پس از مشاهده سفارش و دریافت اطلاعات دقیقتر می‌تواند یک قیمت حدودی را برای نصب شیشه رفلکس اعلام کند، بنابراین برای دریافت قیمت نهایی دقیق، توصیه می‌شود با یک کارشناس آریا سازوکارتماس بگیرید و اطلاعات دقیق تر کسب کنید.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید