شیشه برقی

استفاده از شیشه برقی برای منزل، برای محل کار، برای کافه، رستوران، هتل و اماکن دیگر باعث می‌ شود تا افراد هنگام استفاده از بالکن احساس بسیار بهتری داشته باشند و جذابیت بسیار خاصی برای این اماکم به دنبال داشته باشد. به خصوص که بالکن شیشه ای برقی دارای مزیت ها و آپشن های بسیار بیشتری نسبت به نوع معمولی نیز است.
بالکن شیشه ای از شیشه نشکن سکوریت و یا لمینت تولید شده است و هم از نوع شفاف و هم از نوع طرح دار قابلیت اجرا دارد. استفاده از بالکن شیشه ای نه تنها باعث زیباسازی فضا و جذابیت بسیار زیاد هنگام مکان مورد نظر میشود، بلکه مزایای بسیار بیشتر دیگری نیز دارد که در ادامه مقاله بیشتر به آنها خواهیم پرداخت. اگر شما نیز تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید با ما همراه باشید. همچنین در صورتی که علاقه مند به کسب اطلاعات در رابطه با پارتیشن شیشه ای حمام و انواع پارتیشن هستید می توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید. همچنین مزیت های بالکن شیشه ای ریلی را می توانید در سایت ساز و کار مطالعه کنید.

بالکن شیشه ای برقی چیست

شیشه برقی چیست؟

شیشه برقی یا همان شیشه هوشمند، نوعی شیشه است که با اعمال جریان الکتریکی می‌توان خاصیت شفافیت آن را تغییر داد. این شیشه‌ها از فناوری PDLC (پلیمر پراکنده کریستال مایع) استفاده می‌کنند. در این فناوری، لایه‌ای از کریستال مایع در میان دو صفحه شیشه‌ای قرار می‌گیرد. بدون اعمال جریان الکتریکی، این کریستال‌ها به صورت تصادفی قرار گرفته و شیشه مات می‌شود. اما با اعمال جریان الکتریکی، کریستال‌ها جهت‌گیری پیدا می‌کنند و شیشه شفاف می‌شود. بنابراین شیشه برقی یا هوشمند، شیشه‌ای است که با فشردن یک دکمه یا سوئیچ می‌توان آن را از حالت شفاف به مات و برعکس تغییر وضعیت داد.

انواع شیشه برقی

شیشه‌های هوشمند با توانایی تنظیم خواص نوری، حرارتی و الکتریکی خود، امکان مدیریت هوشمندانه روشنایی، گرما و مصرف انرژی ساختمان را فراهم می‌کنند. این شیشه‌ها با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، امکانات و قابلیت‌های تازه‌ای را در اختیار معماران و طراحان قرار داده‌اند تا بتوانند ساختمان‌هایی با بهره‌وری و کارایی بالاتر طراحی و ساخته شود.  انواع شیشه‌های برقی/هوشمند عبارتند از:

  • شیشه‌های الکتروکروماتیک: این شیشه‌ها با اعمال جریان الکتریکی قادر به تغییر رنگ و تنظیم میزان شفافیت هستند.
  • شیشه‌های ترموکرومیک: این شیشه‌ها با تغییر دما واکنش نشان داده و می‌توانند بین حالت جذب و انعکاس نور تغییر وضعیت دهند.
  • شیشه‌های فوتوکرومیک: این شیشه‌ها با قرار گرفتن در معرض اشعه ماورابنفش تیره می‌شوند.
  • شیشه‌های گازوکرومیک: این شیشه‌ها با قرار گرفتن در معرض گاز هیدروژن رنگ آن‌ها تغییر می‌کند.
  • شیشه‌های کریستال مایع: این شیشه‌ها حاوی مایع کریستالی هستند که با اعمال جریان الکتریکی می‌توان وضعیت شفاف/مات آن‌ها را تنظیم کرد.
  • شیشه‌های نانوسیمی: این شیشه‌ها حاوی آرایه‌های نانوسیمی هستند که می‌توانند نور خورشید را جذب و ذخیره کنند.
  • شیشه‌های خودتمیزشونده: این شیشه‌ها پوششی دارند که باعث می‌شود آلودگی‌ها به سطح آن‌ها نچسبد.

بالکن شیشه ای برقی چیست

بالکن شیشه ای برقی نوعی شیشه نشکن است که بنا به سفارش و درخواست مشتری می تواند از نوع سکوریت یا لمینت باشد. تفاوت بین شیشه سکوریت و لمینت در مقاومت آن است. در واقع شیشه های سکوریت نوعی از شیشه های مقاوم هستند که در برابر ضربات و فشارها بسیار زیاد مقاوم بوده و به راحتی نمی شکنند. در صورت وارد آمدن ضربه های بسیار زیاد به این شیشه‌ ها نیز شما شاهد شکستن آنها همچون شیشه های معمولی نخواهید بود. و هنگام خرد شدن تکه های تیز و برنده تولید نمی کنند و هیچ خطر جانی برای ساکنین نخواهند داشت. اما شیشه های لمینت نوعی از شیشه هستند که در برابر زلزله، گلوله و ضربات بسیار محکم نیز مقاومت می کنند و تحت هیچ شرایطی دچار شکستگی نمی شوند. بالکن شیشه ای تاشو از زیباترین مدل های بالکن های شیشه ای هستند و در مقاله موجود در سایت آریا سازوکار می توانید از مزیت های آن بیشتر مطلع شوید.
بنابراین نوع شیشه بالکن بنا به درخواست مشتری می تواند متغیر باشد. در نهایت این بالکن ها با استفاده از شیشه های ذکر شده ساخته می شوند و توسط یک ریموت کنترلی قابلیت باز و بسته شدن دارند. به عبارتی شما به راحتی می توانید با فشار دادن دکمه ریموت بالکن خود را به صورت عرضی و یا به صورت طولی بازی کرده و مجدد در هنگام نیاز آن را ببندید. این کنترل باعث می شود تا شما بالکن خود را هم از ورود باد و باران و گرد و خاک محافظت کنید و هم اینکه از فضای بیرون به راحتی استفاده کرده و دید مناسب داشته باشید. از طرفی شیشه های سکوریت به دلیل امنیت بسیار بالا و قفل مخصوصی که دارند امنیت منزل شما را نیز تامین می کنند.

مصارف بالکن شیشه برقی

مصارف بالکن شیشه برقی

بالکن شیشه برقی به راحتی در تمام اماکن بالکن دار قابل استفاده خواهد بود. این بالکن ها می توانند در آپارتمان های کوچک، در ویلا های بزرگ، در اماکن مسکونی، اداری و تجاری، در هتل ها، کافه ها، رستورانها و تالارها مورد استفاده قرار بگیرند. بالکن شیشه ای برای اماکن تجاری، رستوران ها، هتل ها و کافه ها می تواند درآمد زایی این اماکن را به طور چشمگیری بالا ببرد. زیرا استفاده از این بالکن برای مشتری بسیار جذاب خواهد بود و قطعا مشتری تمایل خواهد داشت که یک روز بارانی را در داخل یک بالکن شیشه ای در یک کافه دنج بگذراند، یا اینکه تماشای جاذبه های شهری از ارتفاع با حفظ ایمنی برای خانواده ها بسیار جذاب خواهد بود. همچنین استفاده از این بالکن ها در منازل نیز بسیار رونق دارد و امروزه صنعت ساختمان سازی مدرن از شیشه های نشکن سکوریت و لمینت در این زمینه استفاده های بسیار زیادی کرده است. شیشه سکوریت بالکن یکی از بهترین و مستحکم ترین انواع شیشه ها برای استفاده در بالکن است.

قیمت بالکن شیشه ای برقی

قیمت بالکن شیشه ای برقی بستگی به فاکتورها و عوامل مختلفی دارد.
اولین عامل تاثیرگذار بر قیمت این محصول نوع شیشه است. همانطور که در ابتدای مقاله نیز برای شما توضیح دادیم، شیشه های مورد استفاده در بالکن در نوع سکوریت و لمینت هستند، که قطعا شیشه های لمینت قیمت بسیار بیشتری دارند. از طرفی شیشه های سکوریت نیز خود دارای درجه بندی کیفی متفاوتی هستند، که از لحاظ مقاومت شفافیت و امنیت متفاوت بوده و هر کدام دارای قیمت های مختص خود هستند.

قیمت بالکن شیشه ای برقی

عامل دیگری که در قیمت بالکن شیشه ای برقی تاثیرگذار خواهد بود متراژ شیشه ها است.
همچنین نوع یراق آلات، قفل ها و اتصالات بالکن شیشه ای برقی نیز در قیمت گذاری آن تاثیر گذار هستند.
البته ناگفته نماند که نحوه خرید شما نیز در تعیین قیمت بالکن شیشه ای کاملا موثر خواهد بود. در واقع اگر شما خرید خود را از شرکت های معتبر که این محصول را به صورت مستقیم عرضه می‌ کنند انجام بدهید، قطعا قیمت های مناسب تری برای آن پرداخت خواهید کرد. بنابراین هنگام تصمیم برای خرید حتما نسبت به مرکز خرید خود نیز اطلاعات کافی به دست آورید.

مزایا و معایب بالکن شیشه ای برقی

قطعا مزیت های بالکن شیشه ای بسیار زیاد هستند و اولین و تنها عیبی که می‌ توان برای آن در نظر گرفت قیمت بالای آن است. حتما شما برای خرید بالکن شیشه ای و نصب آن قیمت بسیار بالاتری نسبت به متریال و مواد معمولی از جمله نرده و آجر باید پرداخت کنید. اما این افزایش قیمت به جذابیتی که به ساختمان خود می دهید می ارزد. اگر شما بتوانید این هزینه را پرداخت کنید حتما رضایت خاطر بسیار زیادی برای شما به دنبال خواهد داشت. در مورد مزایای بالکن شیشه ای می توان به موارد متعددی اشاره کرد که ما در ادامه آن ها را به صورت لیست وار برای شما بیان کرده ایم:

مزایا و معایب بالکن شیشه ای برقی

  • استفاده از نور طبیعی خورشید
  • ایمنی بیشتر ساختمان
  • استفاده از هوای آزاد در صورت نیاز و در صورت باز کردن بالکن
  • مقاوم در برابر ورود سر و صدا، گرد و خاک، حشرات و باد و باران
  • مقاوم در برابر ضربه و شکستگی
  • قابلیت تمیز کاری آسان قسمت بیرونی شیشه از داخل بالکن حتی در طبقات بالا

مزایا و معایب بالکن شیشه ای برقی

علاوه بر مزایای ذکر شده شما به راحتی می توانید در یک روز پاییزی و بارانی در داخل بالکن خود بنشینید چای گرم خود را میل کرده و از بارش باران نیز لذت ببرید. همچنین در فصول گرم سال نیز می توانید به راحتی بالکن برقی خود را باز کرده و از تابش مستقیم نور آفتاب لذت ببرید و حمام آفتاب بگیرید. در صورتی که قصد بالکن شیشه ای برقی را داشتید می توانید از طریق وب سایت بزرگ فروشگاهی آریا سازوکار اقدام کنید.

 

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید