تفاوت pvc و upvc چیست؟

بخش زیادی از ساختمان های نوساز را که مشاهده می کنید از در و پنجره های دوجداره بهره می برند. این روزها برای ساخت این در و پنجره ها می توان از متریال مختلفی استفاده کرد. معمولا پروفیل های pvc و upvc به عنوان محبوب ترین و پرکاربردترین متریال در ساخت پنجره های دوجداره مورد استفاده قرار می گیرند. بخش زیادی از افراد تفاوت پروفیل های pvc و upvc را نمی دانند. جالب است بدانید این افراد تصور می کنند کیفیت و ساختار پروفیل های pvc و upvc کاملا مشابه هم است. بررسی تفاوت های pvc و upvc نشان می دهد که هر کدام از آنها با استفاده از نوعی مواد اولیه خاص، ساخته می شوند. در نگاه اول ظاهر پروفیل های pvc و upvc شاید تفاوت چندانی نداشته باشد.
با این حال بررسی تخصصی پی وی سی و یو پی وی سی نشان می دهد که تفاوت فراوانی از نظر کیفیت خواهند داشت. علاوه بر این، پروفیل های pvc و upvc از نظر قیمت نیز با هم تفاوت هایی دارند. مهمترین سوال برای کاربران این است که کیفیت پنجره های دوجداره upvc بهتر است یا پنجره هایی که از پروفیل pvc ساخته شده اند؟ با ما همراه باشید تا با ارائه مطالبی، شما را نسبتا با این پروفیل ها آشنا کنیم تا بتوانید برای انتخاب خود، آگاهانه تر عمل کنید. همچنین لیست تولیدکنندگان upvc را می توانید در سایت آریا سازوکار مشاهده کنید.

مقایسه pvc و upvc

مقایسه pvc و upvc

همانگونه که می دانید هنگامی که صحبت از متریال پروفیل pvc و upvc می شود، بخش زیادی از افراد ذهنشان به سمت صنایعی مانند ساخت لوله کشیده می شود. با این حال باید بدانید که استفاده از پروفیل های pvc و upvc در ساخت در و پنجره دوجداره به شکل گسترده مدنظر قرار گرفته است. بررسی و مقایسه پروفیل pvc و upvc نشان می دهد که هر کدام از آنها دارای ویژگی های خاص خود هستند. هنگامی که مبحث مقایسه pvc و upvc را بررسی می کنیم، در نخستین گام کیفیت و دوام هر کدام از این پروفیل ها را می توانیم مد نظر قرار دهیم. با توجه به انعطاف پذیری بالای پروفیل pvc از آن در زمینه های مختلفی مانند تولید لوله و پارچه استفاده می شود.
در طرف مقابل پروفیل upvc انعطاف پذیری بالایی ندارد. این نوع پروفیل سخت و محکم بوده و می‌تواند برای تولید درب و پنجره دوجداره بسیار مناسب باشد. از دیگر مواردی که با مقایسه پروفیل pvc و upvc می توانیم به آن دست پیدا کنیم، قیمت مناسب تر پروفیل pvc به شمار می رود. کیفیت و استحکام بالای پروفیل upvc در برابر شرایط مختلف موجب شده است که از قیمت بالاتری در مقایسه با رقیب خود یعنی pvc برخوردار باشد. پروفیل های upvc برای نصب در مکان هایی که در معرض آتش و آب قرار می گیرند بسیار کاربردی تر هستند. اگر قصد استفاده از این پروفیل ها برای تولید در و پنجره را دارید، توصیه ما به شما بهره گیری از پروفیل upvc است.
نوع متریال به کار رفته برای تولید پروفیل pvc به شکلی بوده که در برابر نور خورشید و اشعه ماورا بنفش مقاومت کافی را ندارد و خیلی زود با تغییر رنگ مواجه می شود. به همین علت استفاده از آن برای پنجره و در مشکل جدی ایجاد می کند. در طرف مقابل، پروفیل های upvc با کیفیت و مقاومت بسیار بالا می‌توانند در تولید در و پنجره و در هر شرایطی به کار گرفته شوند.

مقایسه pvc و upvc با یکدیگر

مقایسه pvc و upvc با یکدیگر

هنگامی که در ساخت پنجره دوجداره از پروفیل upvc استفاده می شود، به واسطه بهره مندی از اکسید تیتان ها مشاهده می شود که در هر شرایط جوی و در برابر بارش شدید نیز همچنان می تواند کیفیت خود را حفظ کند. به همین علت در اقلیم های مختلف و در هر شرایط آب و هوایی مشاهده میکنید که از پروفیل upvc برای ساخت در و پنجره دوجداره استفاده شده است. اگر بخواهیم مقایسه ای بین طول عمر پروفیل pvc و upvc انجام دهیم نیز به نکات جالبی برخورد می کنیم. معمولا گفته می‌شود که در و پنجره های دوجداره upvc با طول عمر به مراتب بیشتری نسبت به در و پنجره های pvc تا سی سال می توانند عمر کنند.
در عین حال باید بدانید نگهداری مطلوب از در و پنجره های یو پی وی سی مدت زمان کارایی و طول عمر آنها را نیز به خوبی افزایش می‌دهد. درب های upvc در چنین شرایطی مقاوم و بادوام هستند. بررسی و مقایسه پروفیل upvc و pvc از نظر امنیت نیز نشان می‌دهد که درب های upvc نسبت به درب های pvc بسیار ایمن تر خواهند بود. بهره گیری از هسته فولاد گالوانیزه در درب های upvc کمک می کند که بتوان با استفاده از سیستم قفل بادوام، یک ورودی بسیار ایمن برای خود ایجاد کرد. مقاومت بالای پروفیل upvc در برابر فرسایش شیمیایی موجب شده است علاوه بر تولید درب و پنجره دوجداره با استفاده از آن در ساخت لوله های پلاستیکی نیز بتوانند عمل کنند.
در هر حال اگر قصد انتخاب یک پروفیل برای ساخت در و پنجره را دارید، توصیه ما به شما بهره گیری از پروفیل upvc خواهد بود. با وجود قیمت بالاتر این پروفیل، بد نیست بدانید که با نصب درب و پنجره های دوجداره از این متریال اطمینان خواهید داشت علاوه بر زیبایی خاصی که برای ساختمان خود فراهم می کنید، کیفیت و طول عمر بالایی را از آن مشاهده خواهید کرد.

موارد مصرف pvc و upvc چیست؟

موارد مصرف pvc و upvc چیست؟

با توجه به شرایطی که عنوان کردیم، بدون تردید می توانید با کاربردهای پروفیل upvc و pvc و موارد مصرف به آنها آشنایی کامل به دست آورید. نوع متریال پروفیل pvc به شکلی است که با استفاده از انعطاف پذیری بالای این پروفیل می‌تواند برای تولید انواع لوله و کابل های عایق از آن بهره برد. علاوه بر این، امروزه در ساخت اسباب بازی و در صنعت نساجی برای تولید پارچه نیز از پروفیل های pvc بهره می‌برند. در طرف مقابل، مقاومت بی نظیر پروفیل upvc و کیفیت بالای آن موجب شده است که در ساخت در و پنجره دوجداره به عنوان بهترین پروفیل از آن نام برده شود. این نوع پروفیل در لوله کشی نیز می تواند کیفیت خود را نشان دهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ساخت در و پنجره های pvc و upvc می توانید با کارشناسان ما در مجموعه سازوکار ارتباط داشته باشید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید