انواع شیشه ساختمانی

شیشه یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی به شمار می‌رود. این متریال شفاف در حالت عادی دارای ساختار مولکولی نامنظم است، اما هنگامی که در دمای بالا حرارت داده می‌شود، به صورت مایع درآمده و قابل شکل‌گیری در فرم‌های مختلف است. شیشه با این که شکننده است، اما مقاومت زیادی در برابر زنگ‌زدگی و مواد شیمیایی مانند اسیدها و بازها دارد. امروزه انواع شیشه ساختمانی برای مصارف گوناگونی همچون ساخت درب، پنجره و اشیاء تزئینی به کار می‌رود. در این مقاله از ساز و کار با ما همراه باشید که با انواع این مصالح ساختمانی و مزایا و کاربرد هر یک از آن‌ها آشنا شوید. برای ثبت سفارش و استعلام قیمت شیشه در انواع مختلف با کارشناسان ساز و کار تماس بگیرید.

انواع شیشه ساختمانی


انواع شیشه ساختمانی چیست؟

امروزه نه تنها انواع مختلف شیشه ساختمانی در دسترس است، بلکه راهکارهایی نیز برای تزئین آن وجود دارد. در ساختمان‌سازی با توجه به نوع کاربرد و توجه به ملاحظاتی نظیر عایق صوتی، حرارتی، زیبایی بصری، استحکام و امنیت نوع مناسب شیشه انتخاب می‌شود. برخی از انواع شیشه ساختمانی و همچنین ویژگی‌های آن‌ها در ادامه مطرح شده است.

  • شیشه رنگی: برای تولید شیشه‌های رنگی یک سری مواد شیمیایی را به مواد اولیه ساخت شیشه اضافه می‌کنند، برای مثال اکسید مس برای ایجاد رنگ قرمز و اکسید کبالت برای درست کردن رنگ آبی کاربرد دارد. از این نوع شیشه‌ها برای تزئین بخش‌های مختلف ساختمان استفاده می‌شود.
  • شیشه دوجداره: شیشه دوجداره از دو صفحه شیشه تشکیل شده است که به صورت موازی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. فاصله بین این دو لایه با گاز یا مواد مخصوصی پر می‌شود. اگر به دنبال محصولی با خاصیت عایق بودن بسیار خوب در برابر صوت و هوا هستید، شیشه‌های دوجداره انتخاب مناسبی به شمار می‌روند. این نوع شیشه‌ها به دلیل عدم انتقال گرما و سرمای محیط بیرون به داخل دمای اتاق را در حد متعادل نگه می‌دارند. شیشه‌های دوجداره برای ساخت انواع درب و پنجره کاربرد دارند.
  • شیشه نشکن: شیشه نشکن از دو یا سه لایه شیشه به هم چسبیده در اثر فشار و حرارت به وجود می‌آید. این شیشه‌ها پس از خرد شدن به اطراف پراکنده نمی‌شوند، که این امر به دلیل استفاده از لایه نایلون بین لایه‌های شیشه است. شیشه نشکن برای ساخت شیشه خودروها، ویترین مغازه‌ها و مکان‌هایی با امنیت بالا کاربرد دارد، همچنین این نوع شیشه که به شیشه ضدگلوله نیز معروف است، به دلیل چند لایه بودن از عبور سروصدا و انرژی فرابنفش جلوگیری می‌کند.
  • شیشه ضد آتش یا پیرکس: برای این‌که شیشه به خاصیت ضد آتش بودن مجهز شود، اکسید بوریک را به مواد اولیه ساخت آن می‌افزایند، همچنین میزان سیلیس موجود در ترکیبات این نوع شیشه نسبت به شیشه‌های معمولی بیشتر است، از این شیشه‌ها در مکان‌هایی که در معرض حرارت هستند، مانند بخاری‌ها و شومینه‌ها استفاده می‌شود.

انواع شیشه ساختمانی چیست

  • شیشه رفلکس: در شیشه رفلکس به عنوان یکی از انواع شیشه ساختمانی یک پوشش منعکس‌کننده نور روی سطح شیشه قرار داده می‌شود. این شیشه‌ها علاوه بر بازتاب نور تاثیر مهمی در کاهش حرارت دارند. از این شیشه‌ها برای نماکاری ساختمان استفاده می‌گردد، زیرا در این صورت داخل ساختمان قابل رویت نیست و تصویری از محیط اطراف روی شیشه منعکس می‌شود. البته شیشه‌های رفلکس در شب خاصیت برعکسی دارند، یعنی به راحتی می‌توان داخل ساختمان را از پشت آن‌ها مشاهده کرد. در صورتی که از این نوع شیشه استفاده کنید، میزان حرارت ناشی از نور خورشید در ساختمان به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.
  • شیشه کریستال: برای افزایش درخشندگی شیشه مقداری اکسید سرب به آن اضافه می‌کنند. شیشه‌های کریستالی در دسته شیشه‌های سیلیکاتی قرار دارند که میزان سختی بسیار کم از ویژگی‌های مهم آن‌ها محسوب می‌شود. این نوع شیشه‌ها با قابلیت تراش خوردگی مناسب برای ساخت ظروف مختلف کاربرد دارند.
  • شیشه سکوریت: شیشه سکوریت یا شیشه میرال در اثر حرارت دادن و سرد شدن ناگهانی شیشه ساخته می‌شود. این شیشه‌ها در اثر شکستن به قطعات ریزی تبدیل می‌گردند که لبه‌های تیزی ندارند. شیشه سکوریت عمدتا برای شیشه درب‌های اتومبیل و ویترین مغازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع شیشه‌ها بر حسب ضخامت، ابعاد، مات یا شفاف بودن و میزان مقاومت در برابر حرارت به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. شیشه سکوریت شیمیایی یکی از انواع آن است که در تولید آن به جای فرآیند حرارتی از فرآیند شیمیایی استفاده می‌گردد.
  • شیشه لمینت : شیشه لمینت از چند لایه از موادی تشکیل می‌شود که در ساخت شیشه‌های معمولی استفاده می‌گردد، از این رو وزن و ضخامت شیشه‌های لمینت نسبت به انواع معمولی بیشتر است، همچنین این نوع شیشه‌ها میزان گرمای کمتری را از خود عبور می‌دهند. این مدل شیشه برای ساخت آکواریوم، پل‌های شیشه‌ای و مواردی مشابه به کار می‌رود.
  • شیشه خم: شیشه خم همانطور که از نام آن مشخص است، ظاهری قوسی شکل دارد که برای اجرای انواع پروژه‌های معماری مناسب است. این شیشه‌ها به دلیل ایجاد هارمونی زیبا جذابیت خاصی را به محیط می‌بخشند.
  • شیشه تاشو: شیشه تاشو یا آکاردئونی یکی دیگر از انواع شیشه ساختمانی است که امکان جمع شدن به یک طرف را دارد، به همین دلیل این نوع شیشه گزینه‌ای مناسب برای فضاهایی مانند بالکن، آلاچیق و بهارخواب است.
  • شیشه با خاصیت تمیزکنندگی خودکار: فتوکالیستی و هیدروفیلی بودن از جمله ویژگی‌های قابل توجه این شیشه‌های خاص به حساب می‌آیند. این نوع شیشه گرد و غبار به خود نگرفته و همیشه ظاهری تمیز خواهند داشت، بنابراین نگهداری و استفاده از آن‌ها بسیار راحت است. شیشه هوشمند یکی از به روزترین شیشه ها است که با فناوری های نوین ساخته شده است.

 انواع شیشه ساختمانی چیست؟

هر نوع شیشه ساختمانی برای چه مصرفی است؟

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی امکان استفاده از شیشه در ساخت سازه‌های مختلف وجود دارد. این امکان علاوه بر زیبایی حداکثر نور و زاویه دید را برای محیط مورد نظر به ارمغان می‌آورد. شیشه سکوریت در شیراز را می توانید با قیمت مناسب از سایت ما نیز تهیه کنید.
شیشه به منظور مصارف گوناگونی در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بخش قبل به موارد استفاده هر یک از انواع شیشه ساختمانی شرح داده شده است. برخی از این موارد مصرف این مصالح ساختمانی عبارتند از:

  • درب شیشه‌ای
  • نرده شیشه‌ای
  • انواع مختلف پارتیشن شیشه‌ای
  • نما و سقف شیشه‌ای
  • کف شیشه‌ای
  • ویترین فروشگاهی
  • کابین دوش شیشه‌ای

در حال حاضر انواع میز، صندلی، آینه، اشیاء دکوراتیو و هزاران وسیله دیگر با استفاده از شیشه ساخته می‌شود. این اشیاء علاوه بر زیبایی و شفافیت خود نور را منعکس کرده و در تامین روشنایی اتاق نقش موثری دارند، همچنین شیشه ساختمانی مصالحی مناسب برای این است که فضای درونی خانه را با محیط بیرون مرتبط سازید که این امر در بزرگتر دیده شدن فضا بسیار تاثیرگذار است. سازوکار ارائه دهنده انواع شیشه ساختمانی است. شما می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت سازوکار با کارشناسان آن در ارتباط باشید و اطلاعات بیشتری کسب کنید. شیشه ساختمانی را از سازوکار بخرید. انواع شیشه بالکن را می توانید در سایت آریا سازوکار مشاهده کنید.

عکس شیشه ساختمانی

شیشه فلوت (Float Glass)

عکس شیشه ساختمانی

شیشه نشکن (Shatterproof Glass)

عکس شیشه ساختمانی

شیشه لمینت (Laminated Glass)

عکس شیشه ساختمانی

شیشه اکسترا تمیز (Extra Clean Glass)

عکس شیشه ساختمانی

شیشه کروماتیک (Chromatic Glass)

عکس شیشه ساختمانی

شیشه رنگی (Tinted Glass)

عکس شیشه ساختمانی

شیشه سکوریت (Toughened Glass)

عکس شیشه ساختمانی

بلوک های شیشه ای (Glass Blocks)

عکس شیشه ساختمانی

شیشه آنیل شده (Annealed Glass)

عکس شیشه ساختمانی

شیشه ضد حرارت (Heat Strengthen Glass)

عکس شیشه ساختمانی

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول انواع شیشه ساختمانی

انواع شیشه ساختمانی چیست؟

شیشه رنگی، شیشه دوجداره، شیشه نشکن، شیشه رفلکس، شیشه کریستال، شیشه کریستال، شیشه سکوریت، شیشه لمینت، شیشه خم، شیشه تاشو، شیشه با خاصیت تمیزکنندگی خودکار، شیشه ضد آتش یا پیرکس و... از انواع شیشه ساختمانی هستند که با بالاترین کیفیت در سایت ساز و کار به فروش می رسند.

قیمت انواع شیشه ساختمانی در ساز و کار چه قدر است؟

سازوکار ارائه دهنده انواع شیشه ساختمانی است و افزون بر اینکه درجه یک هستند با قیمت مناسب و اقتصادی به فروش می رسند. شما می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت سازوکار با کارشناسان آن در ارتباط باشید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.