سوراخکاری شیشه سکوریت

برای سوراخکاری شیشه سکوریت پیش از هر نکته دیگری باید بدانید که شیشه سکوریت شیشه مرغوبی است که عملیات سوراخکاری را نمی‌توان روی آن انجام داد، اما نگران نباشید برای هر چیزی راهی وجود دارد. در ادامه این مقاله به لوازم موردنیاز سوراخکاری شیشه، روش‌ها و دلایل آن می‌پردازیم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شیشه سکوریت مات می توانید با سازوکار در ارتباط باشید. 

آیا می‌توان روی شیشه سکوریت عملیات سوراخکاری انجام داد؟

پیش از هر چیزی ذکر این نکته ضروری است که شیشه‌های سکوریت را پس از ساخت نمی‌توان سوراخکاری کرد. اگر شیشه سکوریت شما کاملاً خالص باشد، نمی‌توانید هیچ گونه جا سازی روی آن داشته باشید. هر گونه تلاش برای این کار منجر به پودر شدن شیشه خواهد شد. برای ایجاد هر گونه سوراخ یا جا ساز روی شیشه سکوریت باید پس از سرد شدن این کار را انجام داد. در این نوع شیشه، شیشه پس از نرم شدن تحت فشار قرار می‌گیرد. زمانی که شیشه پس از نرم شدن تحت فشار قرار می گیرد، از ایجاد هر گونه سوراخ یا جاساز روی شیشه جلوگیری می‌کند، همچنین این فشار موجب می‌شود شیشه سکوریت به شیشه امن شهرت پیدا کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شیشه‌های سکوریت زمانی اتفاق می‌افتد که این شیشه شکسته می‌شود. شیشه‌های معمولی خرد شده و به تکه‌های تیز و درشت تقسیم می‌شوند، اما شیشه‌های سکوریت به قطعات پودری تبدیل می‌شود، اما فرو نخواهد ریخت. تنها زمانی که به این شیشه ضربه وارد شود، فرو خواهد ریخت. با این حال تنها یک نوع شیشه سکوریت وجود دارد که می‌توان عملیات سوراخکاری را روی آن انجام داد. این شیشه، شیشه‌‌ای فوق العاده نازک است که در لوازمی همانند تلفن‌های همراه به کار گرفته می‌شود. این شیشه، شیشه سکوریت شیمیایی است که کاربرد چندانی ندارد. قیمت شیشه سکوریت دیجی کالا در سازوکار ارائه شده است.

آیا می‌توان روی شیشه سکوریت عملیات سوراخکاری انجام داد؟

نحوه صحیح سوراخکاری شیشه سکوریت

درباره شیشه‌های دیگر عملیات سوراخکاری ساده است. کافی است مته مناسب را انتخاب کنید. بهترین مته برای این کار، مته الماسه است. با این حال هر چقدر هم که مته خوبی انتخاب کرده باشید، باید مطمئن شوید که مته روی شیشه که صیقلی است سر نمی‌خورد. برای جلوگیری از این مشکل شیشه را در محلی نصب کنید که تثبیت شده باشد. برای این‌که بتوانید عملیات سوراخکاری را به بهترین شکل ممکن صورت دهید، بهتر است یک تکه مقوا روی قسمتی که می‌خواهید سوراخکاری کنید نصب شود. نکته دیگری که هنگام سوراخکاری شیشه باید به آن توجه داشته باشید، مکان سوراخکاری است. بهتر است سوراخکاری چندان به لبه شیشه نزدیک نباشد. بهتر است حداقل ۴. ۳ اینچ از لبه‌ها فاصله داشته باشید. بهتر است در ابتدای کار سرعت دریل را در حالت کند قرار دهید. این کار عملیات سوراخکاری را ساده‌تر می‌کند. زمانی که گودی کمی روی شیشه ایجاد کردید، مقوا را بردارید. اینجاست که می‌توانید سرعت دریل را تا ۴۰۰ دور در دقیقه افزایش دهید، اما به هیچ عنوان از این عدد تجاوز نکنید، چرا که ممکن است علائم سوختگی را اطراف جاساز بیشتر کند. با این حال اگر به دنبال بهترین سوراخکاری روی شیشه هستید، نیاز به یک ماده خنک کننده دارید. بهتر است پشت شیشه اسفنج مرطوب قرار دهید و از آب یا روغن مناسب نیز می‌توانید استفاده کنید. خنک کننده می‌تواند از ترک خوردن یا خرد شدن شیشه جلوگیری کند. فشار مته برای سوراخ شدن شیشه کافی است، از این رو بهتر است فشار بیشتری وارد نکنید. فشار بیشتر موجب داغ شدن شیشه و ترک خوردن آن می‌شود.

نحوه صحیح سوراخکاری شیشه سکوریت

ابزار مناسب سوراخکاری شیشه سکوریت

ابزار مناسب سوراخکاری شیشه بسته به نوع سوراخکاری که انجام می‌دهید، متفاوت است. اگر از روشی که در بالا به آن اشاره کردیم استفاده کنید، مته و دریل از اهمیت بالایی برخوردار خواهند بود. یکی دیگر از روش‌های سوراخکاری شیشه، سوراخکاری با استفاده از دستگاه لیزر است. دستگاه سوراخکاری شیشه CNC یکی از دستگاه‌هایی است که با دقت و سرعت بالا عمل سوراخکاری شیشه را انجام می‌دهد. استفاده از این دستگاه روی شیشه سکوریت ممکن نیست، اما برای سوراخکاری شیشه‌های بزرگ با سرعت و تعداد بالا مناسب است. دستگاه لول زنی و سوراخکاری یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های برش و سوراخکاری شیشه سکوریت در ابعاد کوچک است. دقت این دستگاه بسیار بالاست، از سوی دیگر می‌تواند شیشه‌های با ضخامت ۱۰ میل و کمتر را سوراخکاری کند. گردبر شیشه یکی دیگر از دستگاه‌هایی است که به کمک آن می‌توان برای برش گرد شیشه استفاده کرد. این دستگاه روی شیشه سکوریت به خوبی کار نمی‌کند، اما یکی از بهترین انتخاب‌ها برای برش گرد شیشه به شمار می‌رود. توجه داشته باشید که گردبرها بهتر است در بازه‌های زمانی کوتاه مدت تمیز شوند.
ایمنی همیشه مهم‌تر از کار است. عینک ایمنی یکی از لوازمی است که هنگام سوراخکاری شیشه باید از آن استفاده کنید. عینک از چشمان شما در برابر ذرات قدرتمند شیشه که به هوا پرتاب می‌شوند محافظت می‌کند. سنجاق، گیره، چسب یا هر وسیله دیگری که بتواند شیشه را در جای خود ثابت نگه دارد لازم می‌شود، چرا که هر گونه تغییر در محل شیشه می‌تواند مشکل ساز شود. بتونه لوله کشی یکی از لوازمی است که در سوراخکاری اکثر شیشه‌ها به کار شما نمی‌آید. با این حال اگر به دنبال یک سوراخکاری دقیق روی شیشه‌های خاص همانند سکوریت هستید، لازم است این ماده را نیز در لیست خرید خود قرار دهید. برای این‌که کنترل بهتری روی دریل داشته باشید می‌توانید از لوازم مختلفی استفاده کنید، پیشنهاد ما مقوا یا درب بطری است. این وسایل چون حرکت مته را نشان می‌دهند، بهترین انتخاب هستند، با این حال از لوازم دیگری نیز می‌توان استفاده کرد.

ابزار مناسب سوراخکاری شیشه سکوریت

دلایل سوراخکاری شیشه سکوریت

هنگام طراحی داخلی ممکن است یک اشتباه محاسباتی کوچک موجب بی‌استفاده شدن شیشه‌‌ای باشد که خریداری کرده اید، در این حالت به منظور کاهش هزینه‌ها می‌توانید از سوراخکاری شیشه استفاده کنید. به طور کلی طراحی داخلی نیازمند شیشه در ابعاد و اشکال متفاوت است. ممکن است بخواهید برای زیباسازی منزل خود از شیشه‌های سوراخ شده و آویزان استفاده کنید. در این حالت می‌توانید از سوراخکاری شیشه با استفاده از دریل بهره مند شوید. کاردستی‌های بسیاری هستند که با سوراخ کردن شیشه سروکار دارند. ممکن است بخواهید یکی از این کاردستی‌ها را درست کنید. اگر به گوشه درب‌های شیشه‌‌ای نگاه کرده باشید، سوراخی به اندازه‌های مختلف دارند که درب را به چهارچوب متصل کرده است. برای افزودن این اتصالات لازم است شیشه سکوریت را سوراخ کنید. سوراخکاری شیشه سکوریت تنها در شرایط خاص ممکن است، با این حال یک استثنا کوچک درباره زمانی است که شیشه به تازگی از کوره خارج شده و می‌خواهد به بخش سردسازی منتقل شود. در این حالت می‌توان به سادگی شیشه سکوریت را نیز سوراخ کرد. البته تنها در صورتی که تجهیزات سوراخکاری شیشه سکوریت را در اختیار داشته باشید. سازو کار این مطلب را برای شما آماده کرده است تا بتوانید درباره سوراخکاری شیشه سکوریت اطلاعات کسب کنید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان سازوکار در ارتباط باشید. در سایت آریا سازوکار تمام مراحل ساخت شیشه سکوریت، سوراخکاری، برشکاری و... شیشه سکوریت قرار داده شده است تا شما بتوانید اطلاعات بیشتری درباره شیشه سکوریت کسب کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول سوراخکاری شیشه سکوریت

می‌توان روی شیشه سکوریت عملیات سوراخکاری انجام داد؟

شیشه‌های سکوریت را پس از ساخت نمی‌توان سوراخکاری کرد. اگر شیشه سکوریت شما کاملاً خالص باشد، نمی‌توانید هیچ گونه جا سازی روی آن داشته باشید. هر گونه تلاش برای این کار منجر به پودر شدن شیشه خواهد شد.

چه زمانی بهتر است سوراخکاری شیشه سکوریت را انجام داد؟

رای ایجاد هر گونه سوراخ یا جا ساز روی شیشه سکوریت باید پس از سرد شدن این کار را انجام داد. در این نوع شیشه، شیشه پس از نرم شدن تحت فشار قرار می‌گیرد. زمانی که شیشه پس از نرم شدن تحت فشار قرار می گیرد، از ایجاد هر گونه سوراخ یا جاساز روی شیشه جلوگیری می‌کند، همچنین این فشار موجب می‌شود شیشه سکوریت به شیشه امن شهرت پیدا کند.