شیشه خم نود درجه

در زمان های گذشته شیشه ها فقط به صورت صاف و تخت وجود داشتند و کسی تصوری از شیشه خم شده نداشت، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی شیشه ها در طرح ها و شکل های مختلفی تولید می شوند. شیشه های خم نوعی از شیشه های مدرن هستند که معروف ترین نوع آن شیشه خم نود درجه نام دارد. برای تولید این نوع شیشه ابتدا شیشه ای با ضخامت و ابعاد مشخصی برش داده می شود، پس از آن شیشه در قالب فلزی با درجه زاویه نود درجه گذاشته و در کوره قرار داده می شود. در ادامه مقاله با انواع شیشه خم بیشتر آشنا خواهید شد.

شیشه خم نود درجه

شیشه خم 90 درجه سکوریت یا نشکن

متداول ترین جنس برای ساخت شیشه خم نود درجه شیشه سکوریت است. شیشه های سکوریت مستحکم ترین نوع از شیشه هستند و به عنوان شیشه های نشکن نیز معروف شده اند. به دلیل مقاومت زیادی که شیشه های سکوریت نسبت به شیشه های دیگر دارند، از آن ها بیشتر از هر نوع دیگر شیشه در صنایع و ساخت و سازهای مختلف استفاده می شود. تمامی شیشه های خم نود درجه به طور پیش فرض نیمه سکوریت هستند. برای تبدیل کردن آن‌ها به شیشه های کاملا سکوریت، باید شیشه ها در کوره های صنعتی قرار بگیرند.

شیشه خم 90 درجه سکوریت یا نشکن

شیشه خم 90 درجه لمینت

در صورتی که در طی انجام یک پروژه ابعاد شیشه ها بیشتر از اندازه استاندارد در نظر گرفته شده باشد و برای نصب آن ها روش بدون فریم به کار رفته باشد، باید از شیشه جنس لمینت استفاده کرد. برای ساخت شیشه های خم جنس لمینت باید دو قطعه شیشه خم به یک اندازه ساخته شود. پس از آن دو قطعه شیشه را باید به وسیله لایه پی وی بی به یکدیگر چسباند و بدین صورت شیشه خم نود درجه لمینت تولید می شود.

شیشه خم 90 درجه سکوریت یا نشکن

شیشه خم 90 درجه دوجداره

در برخی پروژه ها هدف اصلی تولید شیشه هایی است که از تلف شدن انرژی جلوگیری کند و میزان آلودگی صوتی را کمتر کند. برای ساخت این گونه شیشه ها باید از شیشه های خم نوع دو جداره استفاده کرد. هنگام ساخت این نوع شیشه خم باید دو قطعه شیشه خم با اندازه یکسان آماده کرد. پس از آن اسپیسرهای فلزی که مواد ضد عفونی کننده در آن وجود دارد در میان شیشه ها قرار داده می شود و در نهایت گاز آرگون بین شیشه ها تزریق می شود.

شیشه خم 90 درجه دوجداره


شیشه خم 90 درجه هوشمند

شیشه خم هوشمند جدیدترین نوع از شیشه های خم است. این نوع شیشه از طریق جریان برق عمل می کند و می تواند به وسیله آن از حالت مات به شفاف و برعکس تغییر کند. از این نوع شیشه در برخی کشورها از جمله آلمان، ایتالیا و فرانسه استفاده می شود. برای کسب آگاهی بیشتر از انواع شیشه های خم و سفارش یا خرید آن می توانید به وب سایت ساز و کار مراجعه کنید. پارتیشن شیشه ای دو جداره در ساز و کار موجود است.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید