نصب درب اتوماتیک شیشه ای

نصب درب اتوماتیک شیشه ای به عنوان خدمتی ارائه شده در بسیاری از فروشگاه های بزرگ و مغازه ها دیده می شود. این خدمات موثر باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی می شود. شرکت سازوکار یکی از ارائه دهنده های سرویس نصب درب اتوماتیک شیشه ای می باشد که می تواند از خدمات این شرکت بصورت مستمر استفاده کنید. شیشه ساتینا یکی از انواع شیشه های مات است که می توان از آن ها در دکوراسیون استفاده کرد. برای اینکه از روند نصب انواع درب اتوماتیک با خبر شوید در ادامه برای شما توضیحات مختصری در مورد آموزش نصب درب اتوماتیک شیشه ای ارائه می دهیم. 

برای تنظیم درب اتوماتیک شیشه ای باید با نحوه کار و تنظیم آن آشنا باشید و بدانید که این درها به دو حالت اتوماتیک و دستی قابل باز و بسته شدن هستند. پس جای هیچ نگرانی ندارد که در هنگام رفتن برق ترسی برای بسته شدن درب اتوماتیک داشته باشید. مسلما افراد مبتدی و نا آشنا توانایی کار با درب اتوماتیک را ندارند و در هنگام استفاده باعث خرابی و از کار افتادن درب می شود. در صورتی که با اجزا و قطعات درب اتوماتیک شیشه ‌ای آشنا شوید بدون هیچ گونه مشکلی می توانید آن را تنظیم کنید. برای جلوگیری از ضرر و زیان‌ های احتمالی، بهتر است که کار نصب و تنظیم درب های ورودی به خصوص نوع شیشه ای را به دست متخصصین در زمینه نصب و تعمیر درب اتوماتیک بسپارید. 

درب های اتوماتیک از دو قسمت مکانیکی و اپراتور تشکیل شده که بخش اپراتور شامل الکتروموتور، چشم الکترونیکی و برد الکترونیکی است و سیستم مکانیکی شامل غلتک، ریل، تسمه می باشد. فریم درب اتوماتیک از جنس های مختلفی ساخته می شود که بنا به نیاز مشتری قابلیت سفارشی سازی را دارد. از مهمترین فریم درب اتوماتیک می توانیم به فلزهای آلومینیوم، آهن و استیل اشاره کنیم. در هنگام تولید درب اتوماتیک به جای شیشه می توانید از چوب، کامپوزیت، سنگ استفاده کنیم. درب شیشه سکوریت ایمنی بسیار بالایی دارد و علاوه بر آن بسیار زیبا است.

آموزش نصب درب اتوماتیک

آموزش نصب درب اتوماتیک در سایت ها و اموزشگاه های مختلفی ارائه می گردد. برای سفارش و نصب درب اتوماتیک ابتدا بهتر است با ساختار و عملکرد این این درب ها آشنا شویم. برای آشنایی با ساز و کار درب اتوماتیک با ما در این مطلب از سایت ساز و کار همراه شوید.عملکرد درب اتوماتیک بدین گونه است، با حرکت عابرین هنگام ورود یا خروج ، ابتدا توسط سنسورهای چشمی شناسایی می شوند، سپس به اپراتور فرمان صادر می شود و این فرمان به برد های پردازش کننده باکس کنترل منتقل می شوند و در آخر فرمان به موتور الکترونیکی دستگاه می رسد تا درب اتوماتیک باز شود. در  انتها پس رسیدن لت متحرک به آخر مسیر ریل درب، عابرین می توانند از درب  اتوماتیک عبور کنند.

سوال مهمی که همیشه قبل از نصب درب اتوماتیک شیشه ای از خود باید پرسید این است : کدام درب اتوماتیک برای ما مناسب تر است؟

  • اگر عرض دیوار جانبی کوچکتر از عرض ورودی باشد باید از درب اتوماتیک تلسکوپی استفاده کنید.
  • اگر در کنار نصب درب اتوماتیک دیوار جانبی وجود دارد می توانید از درب اتوماتیک کشویی استفاده کنید.
  • مکان هایی که با جمعیت زیادی رو به رو است می توان از درب اتوماتیک بریک اوت استفاده کرد این درب همانند درب اتوماتیک اسلایدینگ می باشد.
  • درب اتوماتیک مثلثی مربوط به فضاهایی است که زاویه دار باشد و قابلیت نصب در این گوشه ها را دارد. در این حالت درب برقی با توجه به زاویه محل نصب درب ساخته می شود.
  • مکان هایی که با فضای قوسی یا دایره ای مواجه است و نمای آنها به صورت منحنی یا دوار است به صورت کرو روبروی یکدیگر استفاده می شود.

نحوه نصب درب اتوماتیک شیشه ای

در صورتی که می خواهید با نحوه نصب درب اتوماتیک شیشه ای آشنا شوید باید با یک سری قواعد آشنا باشید تا بدون هیچ گونه مشکلی بتوانید درب اتوماتیک شیشه ای را نصب کنید. آشنایی با فنون جوشکاری، برق و الکترونیک و ابزارهای اندازه گیری از جمله متر و تراز از مهمترین شروطی است که باید یک نصاب درب با آن آشنا باشد. با استفاده از ابزار متر باید عرض و ارتفاع دهنه ای که می خواهید درب اتوماتیک را نصب کنید را اندازه گیری کنید. سپس برای محاسبه ارتفاع لت های ثابت 220 را از 3/5 سانت کم می کنیم و برای محاسبه عرض هر لت متحرک 304 را بر 4 تقسیم میکنیم عدد بدست آمده را  به عنوان عرض پروفیل  با ارتفاع جمع  می کنیم. در آخر با استفاده موتور جوش می توانید هنگامی که درب را در جایگاه نصب قرار دادید قسمت های ستونی را جوش دهید.

راهنمای نصب اپراتور شیشه ای در مدل های مختلف در آموزشگاه ها و آموزش های آنلاین وجود دارد.اگرچه برای آموزش استفاده و نصب درب اتوماتیک شیشه ‌ای دوره ‌های زیادی ارائه می شود اما باید توجه کنید که به هر کسی که این دوره ‌ها را گذرانده است اعتماد نکنید زیرا نصب چنین درب هایی نیاز به تجربه در گذر زمان و آشنایی با تکنیک های مختلف نصب دارد. نصب و اجرای انواع درب اتوماتیک یک کار کاملاً تخصصی است که باید توسط افراد حرفه ای و با تجربه انجام شود زیرا تجربه کاری و چالش هایی که شاید با آن رو به رو شوید را می توانند قبل از وقوع چالش بر طرف کنند. اگر قصد نصب درب اتوماتیک شیشه‌ ای را دارید بهتر است با شرکت سازوکار تماس بگیرید همکاران ما به شما کمک می کنند تا بتوانند مناسب ترین درب اتوماتیک را خریداری کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید