استوپ درب شیشه سکوریت

استوپ درب شیشه سکوریت یکی از قطعات مهم شیشه سکوریت است که در هنگام نصب کردن درب شیشه ای روی این استوپ قرار می گیرد. شاید تا قبل از این، استوپ درب کاربرد چندانی نداشت، اما امروزه با ایجاد تغییرات در نحوه طراحی و کارکرد این یراق آلات، می توان از آن ها در اجرای بهتر درب های شیشه ای استفاده کرد. درب شیشه ای به کمک قطعه استوپ، نسبت به قبل نرم تر، روان تر، راحت تر و با ایمنی بیشتری باز و بسته می شود. اصولا در داخل استوپ درب شیشه سکوریت از نوعی روغن خاص استفاده می کنند. این روغن باعث می شود تا استوپ در تمامی فصول سال و در شرایط مختلف آب و هوایی کار خود را به خوبی انجام دهد و درب ها بدون هیچ مشکلی به راحتی باز و بسته شوند. استوپ ها دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه مطلب به معرفی آن ها می پردازیم. برای دریافت آموزش تنظیم استوپ شیشه سکوریت و یا ارتباط با کارشناسان مربوطه و انجام تنظیمات شما می توانید با شماره های درج شده در سایت مجموعه سازو کار تماس بگیرید. شما عزیزان می توانید قیمت در شیشه سکوریت را از ساز وکار استعلام کنید. پارتیشن شیشه ای اداری یکی از انواع پارتیشن های شیشه ای است که بسیار پر کاربرد است. 

استوپ درب شیشه سکوریت

انواع استوپ شیشه سکوریت

انواع استوپ شیشه سکوریت از نظر ساخت و نوع کاربرد به دو استوپ توکار و استوپ روکار دسته تقسیم می شوند. در این بخش به توضیح این دو گروه از استوپ می پردازیم و با ویژگی ها و نحوه کار هر یک به صورت مجزا آشنا می شویم.

  • استوپ روکار شیشه سکوریت: همان‌طور که از اسم این نوع استوپ مشخص است. نحوه نصب و اجرای آن به صورت روکار و بدون نیاز به کندن زمین است. در واقع اگر در شرایطی امکان قرار دادن استوپ در زمین وجود نداشته باشد به این نوع استوپ، استوپ روکار شیشه سکوریت می گویند. این استوپ ها خود، به دو گروه مجزا استوپ روکار سبک و سنگین تقسیم می شوند. انتخاب هر یک از این دو نوع استوپ، بستگی به شرایط فیزیکی درب از جمله ابعاد، وزن درب و چگونگی باز و بسته شدن آن دارد. پارتیشن شیشه ای یکی از نمونه های بسیار مناسب برای استفاده و نصب استوپ روکار در آن است.
  • استوپ توکار شیشه سکوریت: برای نصب و اجرای اصولی این نوع استوپ، نیاز به حفر زمین است. به دلیل قرارگیری استوپ توکار داخل زمین، مقاومت و استحکام آن نسبت به نوع روکار بیشتر است. آن دسته از درب هایی که بسیار پر اصطهلاک، سنگین و در واقع پر تردد هستند، بهترین گزینه برای نصب این نوع استوپ هستند.

انواع استوپ شیشه سکوریت

تعمیر استوپ شیشه سکوریت

بعد از گذشت مدت زمانی از نصب و اجرای استوپ این قطعه نیاز به تعمیر دارد. بهترین اقدام ممکن این است که برای تعمیر استوپ شیشه سکوریت، به نمایندگی که محصول را از آن تهیه کرده اید، مراجعه کنید و درخواست اعزام نیرو کنید. نیروهای متخصص این حوزه، آشنایی کاملی نسبت به خرابی ها و مشکلات استوپ شیشه دارند و در کمترین زمان ممکن به صورت کاملا حرفه ای، عملیات تعمیر را انجام می دهند. یکی از مجموعه های معتبر که در زمینه نصب، اجرا و تعمیر استوپ شیشه سکوریت فعالیت می کند، نمایندگی سازوکار است که با تجربه بسیار بالا بهترین خدمات ممکن را به مشتریان خود ارائه می کند. شما می توانید تنها از طریق مراجعه به سایت سازو کار مشکلات خود را با مسئولین مجموعه در میان بگذارید.

استپ شیشه سکوریت چیست

استپ شیشه سکوریت چیست؟

اگر بخواهیم یک توضیح قابل درک و عامیانه از استوپ شیشه سکوریت خدمت شما ارائه دهیم باید اشاره کنیم که استوپ شیشه سکوریت به یراق آلاتی اطلاق می شود که هنگام نصب و اجرا درب شیشه ای روی آن قرار می گیرد. در واقع کاربرد و هدف اصلی استوپ شیشه سکوریت باز و بسته شدن ایمن و آسان درب ها است. در گذشته استپ ها قطعاتی بودند که اجرای آن‌ها بسیار سخت بود و مشکلاتی را ایجاد می کرد، اما امروزه این قطعات متناسب با استاندارد هایی تولید شده‌اند و مشکلات گذشته را حل کرده‌اند‌. همانطور که گفتیم استوپ شیشه سکوریت در انواع گوناگون و متنوعی طراحی و تولید شده است و هر یک از آن‌ها متناسب با ساختاری که دارد در زمینه‌های مختلفی به کار گرفته می شود. یک دسته بندی کلی که می‌توان برای استوپ ها انجام داد که تقسیم آن‌ها به دو نوع روکار و توکار است. احتمالاً شما هم با شنیدن نام این دو به نحوه اجرای آن‌ها پی برده اید. به عبارت دقیق تر در اجرای استوپ شیشه سکوریت روکار همانطور که از نامش مشخص است نیازی به کندن زمین نیست و آن را روی شیشه سکوریت اجرا می کنند، این در حالی است که در اجرای استوپ شیشه سکوریت توکار باید زمین حفر شود و از آنجا که داخل زمین قرار می‌گیرد استحکام و مقاومت بسیار بالایی را دارد.

استپ شیشه سکوریت چیست؟

نحوه نصب استپ شیشه سکوریت

استوپ شیشه سکوریت یک دستگاه بدون برق است و نحوه نصب و اجرای آن به این صورت است که شیشه ها روی آن تعبیه می شوند و درب ها پس از باز شدن به طور اتوماتیک بسته خواهند شد‌، به همین خاطر است که گاهی اوقات به این درب ها خود برگردان نیز گفته می شود. شما با نصب استوپ شیشه سکوریت می توانید تاثیر مستقیمی را روی حرکت نرم و روان درب خود بگذارید. همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم متناسب با این‌که استوپ شیشه سکوریت توکار باشد یا روکار نحوه نصب و اجرای متفاوتی دارد. نحوه نصب استوپ شیشه سکوریت توکار به این صورت است که به جاسازی بر روی زمین نیاز دارد، به این منظور که در محل نصب متناسب با ابعاد قوطی استوپ زمین را برش می دهند، سپس قوطی را در زمین قرار می‌دهند و پس از آن استپ در داخل قوطی جاساز می‌شود، در واقع اگر نتوانیم استوپ شیشه سکوریت را در زمین جاساز کنیم، می بایست از استوپ روکار استفاده نماییم. نحوه نصب این استوپ ها به این صورت است که مستقیماً روی درب اجرا می شوند که خود آن‌ها را نیز به دو دسته استوپ روکار سبک و استوپ روکار سنگین تقسیم بندی می کنند.

نحوه نصب استپ شیشه سکوریت

مزایای استپ شیشه سکوریت

شما با به کار بردن استوپ شیشه سکوریت می‌توانید امنیت شیشه ها و محل مورد استفاده را تضمین کنید، چرا که یکی از مزایای استوپ شیشه سکوریت این است که درب‌های شما را به شکل کاملاً نرم، ایمن و آسان باز و بسته می کند. داخل محفظه استوپ را با نوعی روغن پر کرده اند، ممکن است برای شما خوانندگان عزیز این سوال پیش بیاید که علت این امر چیست؟. در واقع پر کردن محفظه استپ با روغن تاثیر منفی نوسانات دمایی را بر حرکات روان درب خنثی می‌کند و این یکی از مزایای استوپ شیشه سکوریت به شمار می رود، چرا که گرما و سرمایه فصول مختلف سال می توانند حرکت نرم و روان درب های شما را دچار مشکل کنند. در مناطقی که رطوبت هوا بسیار بالاست و یا این‌که درب ها همواره در برابر شستشو قرار می گیرند، برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل استوپ فضای داخلی آن را با استفاده از گریس یا پارافین پر می کنند. این کار یکی دیگر از مزیت های استوپ شیشه سکوریت به شمار می رود، چون از زنگ زدگی و خراب شدن واشر های داخلی جلوگیری به عمل می آورد.

مزایای استپ شیشه سکوریت

معایب استپ شیشه سکوریت

به جرات می‌توان گفت با وجود مزایای بیشماری که استوپ شیشه سکوریت دارد، معایب آن هرگز به چشم نمی آید. اگر بخواهیم به معایب استوپ شیشه سکوریت اشاره کنیم می توان گفت که اگر شما استوپ شیشه ‏ای توکار را برای درب های خود انتخاب کنید ممکن است در نصب و اجرای آن با مشکلاتی مواجه شوید. قطعاً با توضیحاتی که خدمت شما ارائه شد می دانید که نصب و اجرای استوپ شیشه سکوریت توکار به نسبت کار سخت و دشواری است، از این رو توصیه می شود این کار را به افراد متخصص و کاربلد بسپارید تا هیچ گونه اختلالی در روند کار شما ایجاد نشود.

معایب استپ شیشه سکوریت

قیمت استپ شیشه سکوریت

قیمت استوپ شیشه سکوریت با توجه به برند تولید کننده آن و همچنین نوع و ساختاری که دارد تعیین می شود. البته کاربرد استوپ ها نیز در تعیین قیمت آن‌ها بی تاثیر نیست، به عنوان مثال هر یک از استپ های روکار و توکار قیمت های متفاوتی دارند. قیمت استوپ شیشه سکوریت به صورت روزانه و حتی لحظه ای تغییر می کند، از این رو اگر شما هم می‌خواهید از قیمت به روز شده آن‌ها مطلع شوید، پیشنهاد می‌کنیم از وبسایت ساز و کار دیدن نمایید. متخصصان و کارکنان مجموعه ما قیمت های واقعی استوپ شیشه سکوریت را هر چند ساعت یکبار به روز می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان و مشاوران زبده فروش ما در ارتباط باشید تا شما را از راهنمایی کنند.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید