طراحی داخلی شیشه برای دیوار

برای این که اهمیت استفاده از شیشه در طراحی داخلی دیوارها را به خوبی لمس کنید، کافی است نگاهی به تصویر بالا بیندازید. همان طور که می بینید، فضای عکس بالا اتاق نشیمنی است که مطابق با سلیقه فرد یا طراح داخلی با رنگ های گرم و تیره دکور شده است. با این وجود چرا این فضا کوچک و دلگیر به نظر نمی رسد؟
تصور کنید که به جای دیوار شیشه ای که فضای نشیمن و غذاخوری را از هم جدا کرده است، دیواری گچی بود که جلوِ دید را می گرفت. در این صورت فضای دلنشین و گرم تصویر بالا، تبدیل به اتاق‌های مجزا، اما دلگیر و تنگ و تاریک می شدند.
در این مطلب از سازوکار می خواهیم درباره همین موضوع صحبت کنیم: درباره اهمیت طراحی داخلی شیشه برای دیوار و امکانات بی نظیری که این طراحی در اختیار ما قرار می دهد. با ما همراه باشید.

طراحی داخلی شیشه برای دیوار 

مزایای استفاده از شیشه برای دیوار

استفاده از دیوارهای شیشه ای این روزها در بین طراحان داخلی و مشتریان محبوب و رایج شده است. این میزان استقبال گسترده از دیوارهای شیشه ای حتما باید دلیلی داشته باشد. اجازه بدهید نگاهی به مهم ترین مزایای استفاده از شیشه برای دیوار بیندازیم تا با این سبک طراحی بیشتر آشنا شویم:

تفکیک کردن فضاها در خانه، اداره، رستوران و کلا در هر مکانی که نیاز به داشتن بخش هایی مجزا وجود دارد، ضروری است. این کار در گذشته و به شکل سنتی با استفاده از دیوارهای آجری، چوبی و ... انجام می شد؛ کاری که اگرچه نیاز ما را به تفکیک فضاها برآورده می کرد، اما اتاقی بزرگ و پرنور را به بخش هایی کاملا مجزا، کوچک تر و با نور کمتر تبدیل می کرد. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از شیشه به عنوان دیوار این است که تفکیک فضاها را در عین حفظ نور محیط و بزرگ نشان دادن هر یک از اتاق های جدید انجام می دهد.
از طرف دیگر دیوار شیشه ای مقاومت دمایی بالایی دارد و (درصورتی که از شیشه های مناسب یا پارتیشن شیشه ای استفاده کنید) می تواند در فصل های مختلف سرما و گرمای محیط را کنترل و به جلوگیری از هدررفت انرژی کمک کند.
پارتیشن اداری شیشه ای همچنین می تواند به عنوان عایق صدا عمل و از شما در برابر آلودگی های صوتی (به خصوص در فضاهای اداری) محافظت کند.
از دیگر مزایای استفاده از شیشه برای دیوار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استحکام بالا
  • زیبایی محیط
  • قابلیت شست و شوی آسان
  • مقاومت در برابر عوامل محیطی مثل رطوبت، گرما، سرما و ...
  • نصب سریع و آسان
  • قیمت مناسب نسبت به جداکننده هایی مانند دیوارهای آجری، چوبی و ...
  • امکان نصب به صورت ثابت و متحرک
  • وزن سبک
  • امکان ایجاد طرح ها و نقش های مختلف روی شیشه
  • افزایش نور طبیعی در محیط و صرفه جویی در مصرف برق
  • و ...

مزایای استفاده از شیشه برای دیوار
 

شیشه بجای دیوار

حالا که با مزایای استفاده از شیشه به جای دیوار آشنا شدیم، نوبت به آن می رسد تا ببینیم در چه صورت می توان از شیشه به جای دیوار استفاده کرد.
شیشه سکوریت مناسب ترین گزینه برای استفاده به عنوان دیوار در طراحی داخلی است. اما چرا؟
به این نکته دقت کنید که با وجود تمام مزایای استفاده از شیشه به عنوان دیوار، این کار می تواند به لحاظ ایمنی خطرناک باشد. دیوار شیشه ای زیبایی را تصور کنید که جلوه ای بی نظیر را هم برای محیط به وجود آورده و از هر نظر خیره کننده است. ناگهان سانحه ای رخ می دهد و دیوار شیشه ای فرو می ریزد. حتی تصور خسارت های مالی و جانی ناشی از شکستن شیشه های معمولی هم وحشتناک است.
برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاق ناخوشایندی باید در طراحی داخلی تان از شیشه هایی استفاده کنید که نشکن باشند.

شیشه های سکوریت این مشکل را بر طرف کرده اند.

با استفاده از شیشه سکوریت می توانیم پارتیشن های شیشه ای یا دیوارهای شیشه ای زیبا و ایمنی بسازیم که در صورت وقوع حادثه کمترین خسارت را به دنبال داشته باشند و از جان افراد محافظت کنند.
گروه تولیدی-صنعتی سازوکار با ساخن دیوارهای شیشه ای ایمن و باکیفیت این امر را محقق کرده است. متخصصان ما با طراحی به روز ترین دیوارهای شیشه ای در طرح های متنوع و با جدیدترین مدل های شیشه سکوریت این امکان را برای شما فراهم می کنند تا از شیشه به جای دیوار استفاده و فضایی شیک، بزرگ، پرنور و دلنشین را ایجاد کنید.
برای سفارش انواع دیوار و پارتیشن های شیشه ای در طرح های دلخواه و گفت و گو با کارشناسان طراحی داخلی سازوکار پیرامون به روز ترین طراحی داخلی شیشه برای دیوار با شماره شرکت تماس بگیرید یا با ما در شبکه های اجتماعی سازوکار در ارتباط باشید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید