شیشه پایان کار چیست؟

در چک لیست ساخت یک سازه، امنیت واحد ها و طبقات در اولویت قرار می گیرد. طبق ضوابط جدید سازمان آتش نشانی ساختمان سازان موظف هستند که در ابتدای ورودی هر طبقه به منظور افزایش امنیت، شیشه پایان کار قرار دهند. بعد از نصب شیشه پایان کار، مجوز اتمام کار به ساختمان داده می شود. پس نتیجه گیری می کنیم که با یک تیر دو نشان هدف گیری می شوند: دریافت این مجوز و افزایش امنیت ساختمان. در ادامه این مقاله به طور کامل شیشه های پایان کار را شرح می دهیم. با ساز و کار همراه باشید.

شیشه دود بند

شیشه پایان کار که بیشتر به شیشه دود بند معروف هستند، از نوع شیشه های سکوریت اند که بعضا با برچسب های گوناگون به رنگ های متفاوت در می آیند. این شیشه ها در وهله اول وظیفه ایجاد امنیت و جلوگیری از پخش شدن آتش میان طبقات را دارند. متاسفانه در اثر آتش سوزی یک واحد آپارتمان، آتش زبانه می کشد و موجب می شود که به دیگر طبقات هم سرایت کند. در صورت عدم نصب این شیشه ها، خسارت وارده هر لحظه افزایش می یابد و ممکن است به حدی برسد که تلاش برای جبران بی فایده شود. شیشه های دودبند ضخامتی حدود 10 میلی متر دارند و علاوه بر جلوگیری از گسترش آتش سوزی، مقاومت زیادی در برابر ضربه و فشار دارند. متاسفانه تعدادی از افراد سعی در دور زدن قوانین را دارند و قصد دارند که با روشی از نصب این شیشه ها شانه خالی کنند. آن ها صرفا هزینه نصب شیشه های پایان کار را می بینند و ارزشی برای امنیت جان خود و بقیه افراد ساکن در ساختمان را قائل نمی شوند. باید یادآوری شود که مهم ترین دلیل استفاده از شیشه های دود بند ایجاد امنیت در ساختمان است. شاید نصب آن ها هزینه زیادی به بار بیاورد، که در اینصورت باید گفت که این هزینه برای حفظ سلامتی افراد و افزایش ایمنی محیط کار یا زندگی پرداخت می شود. آریا سازوکار ارائه دهنده شیشه دودبند با کیفیت بالا و قیمت مناسب است. برای اطلاع از قیمت شیشه دودبند با کارشناسان فروش آریا سازوکار تماس بگیرید. 

شیشه دود بند

موارد استفاده شیشه پایان کار

در بخش ابتدایی مقاله، شیشه های دودبند یا پایان کار را معرفی کردیم. در ادامه قصد داریم که در مورد کاربرد این شیشه ها بیشتر صحبت کنیم. مشخص شد که این کالا برای جلوگیری از سرایت آتش به طبقات دیگر نصب می شود. اما این همه ماجرا نیست. این شیشه ها سکوریت هستند و ضخامت بیشتری نسبت به شیشه های معمولی دارند. این ضخامت سبب می شود که سختی شیشه افزایش یابد و در برابر فشار و ضربه پایدار باشد. علاوه بر این موضوع، مقاومت دمایی نیز بالا می رود. این مطلب به این معناست که شیشه های دود بند تحمل دمای 250 و 80- درجه سانتی گراد را دارند و امکان شکسته شدن آن ها بسیار پایین است. شیشه های پایان کار طوری نصب می شوند که معمولا عبور هوا مسدود می شود. این ویژگی در سرمای زمستان و گرمای طاقت فرسای تابستان بسیار مفید است. در زمستان از ورود هوای سرد به طبقه و در تابستان از ورود هوای گرم جلوگیری می کند و اجازه نمی دهد که انرژی به همین راحتی اتلاف شود. علاوه بر انرژی، ورود صوت و گرد و غبار نیز محدود تر می شود. این نکته قابل گفتن است که برای راحتی باز و بسته شدن آن ها، از یراق نرم و با کیفیت استفاده می شود تا هنگام خروج اضطراری مشکلی به وجود نیاید. همچنین شیشه ای که برای باز و بسته شدن انتخاب می شود باید عرض مناسبی داشته باشد تا حین ورود و خروج مشکلی ایجاد نشود.

موارد استفاده شیشه پایان کار

قیمت شیشه پایان کار

مجموعه ساز و کار تولید کننده انواع شیشه، شیشه سکوریت و پنجره است. این شرکت با داشتن سابقه بیش از یک دهه، توانسته است که با عرضه محصولات مرغوب، نظر مخاطبان زیادی را جلب کند. ساز و کار با ارائه مقرون به صرفه ترین کالا های ساختمانی، رتبه در خوری میان تولیدکنندگان دریافت کرده است. فروشگاه ساز و کار از راحت ترین امکانات برخوردار است و با یک جستجوی ساده محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای سفارش شیشه های دود بند یا پایان کار با ساز و کار همراه باشید و یک خرید امن را با ما تجربه کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید