شیشه دودبند | اجرای "دودبند" ساختمان جهت تایید آتشنشانی

آتش سوزی در واحد های آپارتمانی و نشت دود به دیگر واحد ها یکی از معضلاتی بود که باعث خفگی در واحد های دیگر و سرایت آتش به مکانی دیگر می شد. برای رفع این معضل شهرداری و آتش نشانی با وضع قوانینی نصب دود بند در ساختمان هایی که امکان نشت دود و آتش سوزی به واحد های دیگر در آن ها وجود دارد را الزامی کرده اند. بدون نصب دودبند در ساختمان های مربوطه پایان کار ساختمان ها به صاحبان ملک داده نمیشود.

دودبند چیست؟

شاید در وهله اول ساخت و استفاده از دود بندها هزینه بیهوده تلقی شود و کارآیی خاصی در ساختمان نداشته باشد، اما اهمیت وجود دود بند زمانی خود را نشان می دهد که ساختمان دچار حریق شود. نقشی که دود بند در امنیت ساختمان و واحد های مرتبط به هم دارد به حدی است که اجرای دودبند باید توسط آتش نشانی مورد تایید قرار گیرد.
در ساختمان های چند واحدی بعد از اینکه یک واحد دچار حریق می شود، با منتشر شدن گاز های سمی امکان خفگی و آسیب دیدن برای افراد ساکن در واحد های دیگر نیز به وجود می آید.
دودبند ها با استفاده از ابزار و تجهیزات خاصی در ساختمان ها اجرا می شوند. علاوه بر دودبند های ساخته شده در بین واحد های ساختمانی، امکان دودبند کردن درب و پنجره ها نیز وجود دارد. ساختمان هایی که در طبقات آن ها چندین واحد وجود دارد، حتما باید از دودبند استفاده کنند. یکی از مواردی که علاوه بر حفظ امنیت در زیبایی ساختمان نیز نقش خواهد داشت استفاده از شیشه دودبند است.

دودبند چیست؟

شیشه دودبند چیست؟

همان گونه که از نام آن پیداست، شیشه دودبند به منظور جلوگیری از انتشار دود و آتش به واحد های دیگر به کار می رود. استفاده از شیشه دودبند به منظور جلوگیری از آتش سوزی شاید این سوال را به وجود آورد که چگونه شیشه می تواند در برابر حرارت بالای آتش سوزی مقاومت کند؟
در بین انواع شیشه هایی که وجود دارند، شیشه سکوریت یکی از مقاوم ترین و با دوام ترین انواع آن محسوب می شود. این نوع شیشه در کوره هایی با دمای بسیار بالا قرار می گیرند و بعد از آن دچار شوک دمایی می شوند. این مرحله باعث استحکام بی نظیر شیشه سکوریت شده و آن را برای مصارفی که در آن به شیشه هایی با استحکام بالا نیاز است، مناسب می کند.
شیشه های سکوریت علاوه بر مقاومت بالا به دلیل سطح صیقلی زیبایی بی نظیری را در فضای ساختمان ایجاد می کنند.
شیشه های دودبند سکوریت دارای ضخامت های متفاوتی می باشند که بسته به نوع ساختمان از انواع ضخامت های آن استفاده می شود.

قیمت درب شیشه ای دودبند | قیمت شیشه دودبند

با توجه به این که برای تایید ساختمان از طرف آتش نشانی نیاز به شیشه دودبند است، نصب و اجرای شیشه دودبند اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. از آنجا که شیشه دودبند از جنس شیشه سکوریت یا شیشه های نشکن هستند و با کیفیت های متفاوتی تولید می شوند، قیمت این شیشه ها متفاوت است. شیشه های دودبند به دلیل نقش امنیتی ای که در ساختمان های بلند بخصوص برج ها ایفا می کنند باید دارای کیفیت مطلوبی باشند و برای نصب آن ها نیز از یراق آلات مخصوص و مرغوب استفاده شود. این موضوع باعث افزایش قیمت درب های شیشه ای دودبند نسبت به دیگر انواع آن می باشد.
عوامل بسیاری هستند که باعث می شوند قیمت شیشه ثابت نباشد که برخی از این عوامل کیفیت، میزان ضخامت شیشه، جنس یراق آلات نصب شده روی درب شیشه دودبند، چگالی شیشه سکوریت و ابعاد شیشه هستند. هرچه در متراژ بالاتری استفاده شود و درب بزرگتر باشد، قیمت نهایی بیشتر نیز خواهد داشت. البته ناگفته نماند که شیشه هایی که وارداتی هستند بر اساس نوسانات ارز نرخ ثابتی ندارند و قیمت بیش تری به نسبت شیشه های تولید داخل کشور هستند و تا حدودی مقرون به صرفه نیستند. البته انتخاب شیشه بستگی به خود شما دارد. شما می توانید به میزان بودجه مدنظر خود شیشه مناسبی را انتخاب کنید. نحوه محاسبه قیمت شیشه دودبند بر اساس نوع شیشه، کیفیت شیشه و ابعاد ساختمان شما است. به دلیل این که شیشه های دودبند باید کیفیت و مقاومت بالایی داشته باشند، نباید هنگام خرید قیمت آن مدنظر باشد. آریا سازوکار اجرا کننده بهترین شیشه دودبند برای ساختمان های شما است. قیمت شیشه دودبند در سازوکار مناسب است. شما می توانید بهترین و باکیفیت ترین شیشه دودبند را با نازلترین قیمت و کیفیتی بالا با کمک تیم آریا سازوکار داشته باشید. برای کسب اطلاعات درباره قیمت شیشه دودبند با کارشناسان فروش آریا سازوکار تماس بگیرید.

قیمت درب شیشه ای دودبند | قیمت شیشه دودبند

دلایل ضرورت استفاده از درب های شیشه دودبند ساختمان جهت آتش سوزی

استفاده از درب های شیشه دودبند در ساختمان های تجاری و مسکونی الزامی می باشد. درب اطفا حریق و یا دودبند از جمله اقدامات پیشگیرانه در مواجه با آتش سوزی در ساختمان ها است.

  • اولین و مهم ترین ضرورت استفاده از دودبند در ساختمان، نقش امنیت و ایمنی آن برای جلوگیری از انتشار حریق است.
  • درب های شیشه ای دودبند می توانند به عنوان عایق صوتی و حرارتی نیز عمل کنند.
  • آلودگی و ذرات گرد و خاک از درب های شیشه ای دودبند عبور نمی کند.
  • فضای داخلی با استفاده از دودبند شیشه ای روشن تر می شود.
  • با استفاده از درب های شیشه ای به عنوان دودبند، زیبایی ساختمان بیشتر خواهد شد.

دلایل ضرورت استفاده از درب های شیشه دودبند ساختمان جهت آتش سوزی

استفاده از درب شیشه دودبند مطابق با مقررات ساخت و ساز

با توجه به مقرارات و قوانین مربوط به ساخت و ساز، محل نصب شیشه های دودبند توسط طراحان و کارشناسان مربوطه تعیین می شود. درب شیشه دودبند به راحتی نصب می شود. و اندازه گیری آن قبل از سفارش و ساخت انجام می گیرد.
تعیین موقعیت، اندازه گیری های لازم، سفارش و نصب درب شیشه دودبند در کمترین زمان توسط شرکت های ارائه دهنده این محصولات امکان پذیر است. 

مشخصات فنی درب شیشه دودبند

استفاده از درب شیشه دودبند در مکان هایی مانند بین طبقات در ساختمان های بلند یا بین آسانسور و راه پله نصب می شود.
نوع شیشه استفاده شده، سکوریت با ضخامت های متفاوتی می باشد که متداولترین نوع آن شیشه سکوریت ۱۰ میلیمتری است.
مقاومت شیشه سکوریت دودبند تا درجه حرارت ۲۵۰ درجه سانتی گراد و سرمای منفی ۸۰ درجه است.
درب شیشه دودبند دارای دو در است که درب بزرگ خودبرگردان و درب کوچک به صورت هرزگرد تولید می شود.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول شیشه دودبند

چرا از شیشه سکوریت به عنوان شیشه دودبند استفاده می شود؟

شیشه سکوریت به علت فرایند انبساط و انقباضی که روی آن انجام می شود، مقاومت بالایی دارد، در نتیجه  به عنوان شیشه دودبند استفاده می شود تا در هنگام حریق نشکند و در صورت شکست آسیبی به افراد نرسد.

مزایای نصب شیشه دودبند در ساختمان چیست؟

شیشه دودبند در ساختمان هنگام بروز آتش در یک طبقه از ساختمان از بروز آتش در طبقات دیگر جلوگیری می کند، جلوگیری از خفگی افراد در ساختمان و در نتیجه جلوگیری از خسارت بیشتر به ساختمان می شود.