شیشه ضد حریق

شیشه های ضد حریق (به انگلیسی Fire-rated glass)، شیشه هایی هستند که در برابر حرارت آتش تا درجه دمایی مشخصی مقاومت کرده و ار انتشار دود ناشی از آتش و حریق به فضاهای مجاور پیشگیری می کند. این شیشه ها در مقابل حریق ایستادگی بالایی دارند و براحتی شکسته نمی شود. شیشه های ضد حریق می تواند تا 1600 درجه در برابر حرارت مقاومت کند این درحالی است که شیشه های سکوریت تا 500 درجه و شیشه های معمولی نهایتا تا 250 درجه در مقابل حرارت و آتش مقاومت می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شیشه هی ضد حریق با کارشناسان سازوکار در ارتباط باشید.

شیشه ضد حرارت

چند مدل "شیشه ضد حرارت" موجود است

شیشه های ضد حریق در چهار گروه دسته بندی می شوند:

  • شیشه های سرامیکی: شیششه های سرامیکی با داشتن ویژگی مقاومت بالا در برابر شوک حرارتی، از شیشه های ضد حریق می باشد که برای ساخت ظروف غذا، موتور اتومبیل و مواردی از این دست از آن استفاده می شود.
  • شیشه های سیمی: این شیشه ها متداول ترین شیشه های ضد حریق در بازار می باشند که در آزمون های تست آتش، امتیاز 45 را کسب نموده اند. می توان از این شیشه ها به عنوان جایگزین شیشه سکوریت استفاده نمود.
  • دیوارهای شفاف: این شیشه ها در گره شیشه های نشکن حرارتی قرار گرفته اند و تحمل بالایی در مقابل حرارت دارند.
  • شیشه سکوریت: شیشه های سکوریت یکی از پرکاربردترین شیشه هایی است که این روزها در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. از این شیشه ها به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و ضربه برای مواردی مثل درب شیشه ای، پارتیشن های شیشه ای، پنجره و ... استفاده می شود. شیشه های سکوریت در آزمون ضد حریق بودن، موفق به کسب امتیاز 20 دقیقه شده است.

چند مدل "شیشه ضد حرارت" موجود است  

دلیل استفاده از شیشه نشکن حرارتی

شیشه یکی از مصالح ساختمانی است که باید از نظر ایمنی در سطح کیفی بالایی قرار داشته باشد. در هنگام بروز آتش سوزی در محیط های بسته، نحوه پراکندگی حریق و چگونگی کنترل آن، ارتباط مستقیمی به ورودی ها و خروجی های محیط دارد و از آن جا که شیشه های نصب شده در پنجره و درب ها می توانند راه ورود هوا و خروج آتش را مسدود کنند، اهمیت بالایی در این زمینه دارند. حال اگر شیشه های استفاده شده در ساختمان مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشند و دچار شکستگی و فروریختن نشوند، تامین اکسیژن آتش با مشکل مواجه شده و می توان راحت تر حریق را کنترل نمود. شیشه های ضد حریق در حالت عادی شفافند اما پس از قرارگیری در معرض آتش تبدیل به اجسام مستحکم و مات شده که با کمینه نمودن میزان انتقال دما از طریق شیشه، فرصت کافی را در اختیار ساکنین قرار می دهد تا از ساختمان خارج شوند. از دیگر ویژگی هایی که باعث استفاده از شیشه های ضد حریق در ساختمان می شود، می توان به صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره نمود. شیشه های نشکن حرارتی قابلیت حفظ دمای محیط را دارند و از خروج گرما و سرما از محیط جلوگیری می کنند.

دلیل استفاده از شیشه نشکن حرارتی  

شیشه نسوز قیمت

با توجه به ویژگی هایی که برای شیشه های نشکن حرارتی یا همان شیشه های نسوز بیان شد، ضرورت استفاده از آن برای ارتقا ایمنی ساختمان مشخص گردید. این شیشه های به دلیل فرایند ساخت متفاوتی که نسبت به سایر انواع شیشه دارند و همچنین ویژگی های منحصربفردشان، دارای قیمت بالاتری نسبت به شیشه های معمولی و حتی سکوریت دارند اما با اینحال هزینه هایی که برای تامین امنیت بیشتر صرف می شود همیشه ارزش داشته و از پرداخت آن هیچ گاه پشیمان نخواهید شد. شیشه نسوز قیمت متفاوتی در ابعاد و اندازه های مختلف دارد لذا شما عزیزان می توانید برای تهیه انواع شیشه نسوز و اطلاع از قیمت آن با کارشناسان سازوکار در تماس باشید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید