نحوه چسب زدن شیشه دوجداره

یکی از مهمترین موارد در دوجداره کردن شیشه، استفاده از چسب خوب هنگام نصب شیشه ها است. در واقع نحوه چسب زدن شیشه دوجداره از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که باعث می شود تا پنجره دوجداره به عنوان یک عایق حرارتی مناسب و با کیفیت بسیار بالا عمل کند. چسب های پنجره دوجداره در انواع مختلفی مانند سیلیکونی، ماستیک و... عرضه می شوند و علاوه بر نصب شیشه، به منظور آب بندی و عایق کاری این نوع پنجره ها نیز به کار برده می شوند. برای زدن چسب به شیشه دوجداره از تفنگ های مخصوصی استفاده می شود و بایستی قبل از عملیات چسب زدن، فشار و میزان خروجی چسب از تفنگ را بررسی و روی کاغذ امتحان کرد.

چسب زدن شیشه دوجداره

ویژگی چسب زدن شیشه دوجداره

بهترین چسب شیشه دوجداره وظیفه درزگیری بین شیشه و اسپیسر یا فاصله اندازه قاب، جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و رطوبت بین دو شیشه و حتی عایق بندی بزرگترین ابعاد شیشه دوجداره را بر عهده دارد. در واقع انواع چسب ها مانند چسب های سیلیکونی، پلی اورتان، پلی سولفاید و... بایستی از خروج گاز آرگون از شیشه جلوگیری کنند.
نحوه چسب زدن شیشه دوجداره نیز بایستی به گونه ای باشد تا بازدهی شیشه دوجداره به حداکثر برسد و شیشه خاصیت خود را حفظ کند. در واقع اگر چسب به درستی برای درزگیری و عایق بندی تزریق شود، پنجره دوجداره خاصیت و ویژگی های خود را در مدت زمان بیشتری حفظ می نماید.
چسب مورد استفاده در شیشه های دوجداره بایستی دارای ویژگی هایی مانند مقاومت برشی، خشک شدن در کمترین زمان و قابلیت استفاده در دماهای مختلف باشد. در واقع این چسب باید در شرایط آب و هوایی مختلف، مقاومت مناسبی داشته باشند و در مقابل اشعه های خورشید مانند اشعه UV دچار تغییر حالت نشود.
علاوه بر این چسب هایی که در درزگیری و عایق بندی پنجره دوجداره به کار برده می شود، باید دارای انعطاف پذیری مناسبی باشند. همچنین در مقابل فشار و دما دچار تغییر حالت نشوند. قابلیت چسبندگی چسب نیز بایستی به گونه ای باشد که به سطح مورد نظر چسبیده و جدا نشود.

ویژگی چسب زدن شیشه دوجداره  

روش استفاده از چسب شیشه دوجداره

قبل از استفاده از چسب شیشه بایستی با نحوه چسب زدن شیشه دوجداره آشنایی کامل داشت. پیش از زدن چسب باید دقت کرد که سطح مورد نظر کاملا تمیز بوده و عاری از هر گونه گرد و غبار باشد. علاوه بر این سطح مورد نظر بایستی کاملا خشک باشد تا چسب به راحتی بر آن چسبیده شود.
نحوه چسب زدن شیشه دوجداره معمولا به دو صورت دستی و اتوماتیک انجام می شود. در هر دو روش چسب بایستی به گونه ای تزریق شود که یکدست بوده و ضخامتی در حدود 4 میلیمتر داشته باشد. علاوه بر این هنگام تزریق چسب، باید به این موضوع توجه کرد که درجه حرارت محیط مناسب و مطلوب باشد که این نکته می تواند بر روی کیفیت کار نهایی تاثیر بسیاری داشته باشد.
در روش اتوماتیک برای چسب زدن، میزان و حجم چسب خروجی در دستگاه قابل تنظیم است. در واقع این دستگاه ها برای انواع چسب ها با غلظت های مختلف قابل استفاده هستند و نسبت به روش های دستی، راحت تر انجام می شود. سازو کار به عنوان نمایندگی شیشه دوجداره ارائه دهنده این محصول در ابعاد و ضخامت های مختلف است.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید