رنگ مناسب برای نرده بالکن

بخشی از پروژه ساختمان سازی، فضای باز است که در آپارتمان ها و فضاهای دوبلکس به شکل بالکن طراحی می شود. رنگ آمیزی نرده های بالکن اهمیت زیادی دارد چون انتخاب یک رنگ مناسب ممکن است قدری گیج کننده باشد. انتخاب رنگ نرده بالکن براساس سلیقه شخصی، یک راه حل است. یعنی شما می خواهید که رنگ نرده چه حالتی را برانگیزد مثلا حالت دریایی، روستایی، کلاسیک یا مدرن. برای تهیه انواع سیستم های الحاقی از جمله نرده، حفاظ پنجره و غیره می توانید به سازوکار مراجعه نمایید.

رنگ مناسب برای نرده ها

برای انتخاب رنگ مناسب می توان به رنگ های موجود در منطقه اطراف نگاه کرد که باید نمونه های رنگی را در نور طبیعی بررسی کرد. نور مستقیم خورشید بهترین نور است که در روز و عصر، رنگ نرده نمونه را باید زیر آن مشاهده کرد. چشم، رنگ را در سطوح عمودی، سطح افقی و منحنی به صورت متفاوت درک می کند. اگر قرار است رنگ روی یک سطح عمودی اعمال شود، حتماً نمونه را روی یک سطح عمودی نگاه کنید. با این کار می توانید دید بهتری نسبت به شکل ظاهری رنگ داشته باشید.
اینکه رنگ نرده با رنگ خانه و با روکش در و پنجره چه قدر مطابقت داشته باشد نیز به سلیقه شخصی بستگی دارد. می توان از رنگ های متضاد برای تأکید یا جلب توجه روی نرده استفاده کرد و نرده را به یک نقطه کانونی تبدیل کرد. رنگ های مشابه باعث می شود ستون های نرده با خانه ترکیب شوند.

رنگ مناسب برای نرده ها

بهترین رنگ برای نرده بالکن

در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب گزینه های رنگ نرده بالکن در نظر بگیرید:

  • برای انتخاب بهترین رنگ باید کیفیت، دوام و مشخصات آن را در نظر گرفت تا در برابر عوامل طبیعی از جمله بارندگی، آفتاب و وزش باد مقاومت خوبی داشته باشد.
  • رنگ های تیره به طور کلی با منظره جنگل بهتر ترکیب می شوند و در برابر آب برجسته می شوند. رنگ های روشن تر با نمای اقیانوس و دریاچه بهتر ترکیب می شوند.
  • رنگ های منفعل یا خنثی برای نرده بالکن، یک احساس آرامش بخش به فضای بیرون می بخشند.
  • رنگ نقره ای، سفید و استیل بیشتر سبک دریایی یا مدرن را نشان می دهند.
  • رنگ های قهوه ای و سبز می توانند حالت روستایی تری داشته باشند و با فضای باغ و حیاط پشتی بهتر ترکیب شوند.
  • رنگ سفید برای نرده بالکن بیشتر یک انتخاب به سبک کلاسیک است که زیبایی های متنوع خود را دارد. این انتخاب مخصوصاً برای بالکن های یک شهر ساحلی و یا اگر خانه شما دارای نمای سفید است، مناسب می باشد؛ به طوری که رنگ نرده، سبک موجود را برجسته می کند.
  • رنگ مشکی یک انتخاب جسورانه و مدرن است که در چند سال اخیر به سرعت به یک انتخاب محبوب تبدیل شده است. رنگ مشکی تقریباً با هر دکوراسیونی تطابق دارد و تصویری زیبا و مدرن از طراحی سنتی را ارائه می دهد.
  • نرده بالکن قهوه ای تیره: اگر ایده نرده تیره را دوست دارید اما رنگ مشکی با سلیقه شما سازگار نیست، یک قهوه ای تیره ممکن است راه حل مناسبی باشد. قهوه ای شاه بلوط هنوز هم ظرافت و سادگی رنگ سیاه را بدون سختی ارائه می دهد. بعضی از افراد ممکن است فکر کنند که رنگ سیاه بیش از حد مبهم یا خشن است، بنابراین قهوه ای تیره برای کسانی که می خواهند نرده های ملایم تری داشته باشند یک انتخاب عالی است.

می توانید مطالب مربوط به شیشه بالکن را نیز در سازو کار مطالعه کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید