نصب شیشه ساختمانی

اجرا و نصب شیشه ساختمانی مستلزم هماهنگی بین سازنده پنجره و پیش ساخته آن است. دقت و حفاظت مناسب در طول فرآیند آماده سازی محل قرار گیری شیشه، جای گذاری شیشه و نصب دقیق آن بر روی پیش ساخته مهم است. چنان که مراحل نصب شیشه ساختمانی به درستی پیش نروند، ممکن است آسیب جدی به پیش ساخته (محل جای گذاری شیشه) و شیشه و قاب شما وارد شود.
برای نصب شیشه ساختمانی می بایست از بطانه ها، نوارهای پلاستیکی، یراق آلات و ابزارهای ضروری دیگر مناسب استفاده کرد. سایز پیچ ها و لوازم متصل کننده به نوع قاب شیشه بستگی دارد، برای مثال قاب های چوبی به فاصله 20 سانتی متری از پیچ ها احتیاج دارند. زهوار یا بطانه به هنگام نصب شیشه ها باید به کار روند، در غیر این صورت شیشه ها محکم در جای خود فیکس نمی شوند و احتمال شکستن آن ها وجود دارد. پس از جای گذاری شیشه، تمیزکاری انجام می شود و نصب شیشه ساختمانی به پایان می رسد. فاصله استاندارد بین شیشه تا قاب بهتر است 2 تا 3 میلی متر باشد. پیش از اینکه شیشه در قاب خود قرار بگیرد، رنگ آستر آن می بایست خشک شده باشد و هیچ گرد و غباری نباید وجود داشته باشد. برش شیشه ها یا سوراخ کردن آن ها به هنگام نصب، به کمک تیغه الماس یا ابزارآلاتی دیگر انجام می شوند. هنگام نصب شیشه ساختمانی دقت داشته باشید که اگر شیشه شما طرح دار است، روی طرح دار آن را به سمت بیرون قرار دهید. درمورد شیشه های ساختمانی و نصب آن ها باید به مواردی توجه کرد که در این مقاله به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نکات مهم درمورد شیشه های ساختمانی

نکات مهم درمورد شیشه های ساختمانی

  • شیشه های ساختمانی را باید براساس کاربرد مورد استفاده قرار داد. برای مثال شیشه های دوجداره برای پنجره و شیشه های با قطعات کوچکتر برای قسمت های در و یا ویترین مورد استفاده قرار می گیرند.
  • در نصب هر نوع از شیشه ساختمانی باید از کیفیت شیشه مورد استفاده اطمینان پیدا کنید. به طور مثال شیشه های دو جداره برای وجود گاز بین لایه ها باید تست شوند و در هنگام نصب چسب بین لایه ها باید به طور کامل چسبانده شود.
  • قبل از اینکه شیشه های ساختمانی را نصب کنید از مراکز معتبر نسبت به سفارش و خرید شیشه اقدام نمایید. این مورد برای اطمینان از کیفیت و دوام شیشه های به کار برده شده در ساختمان ضروری است.
  • ایمنی شیشه ها یکی از مواردی است که قبل از نصب باید به آن ها دقت نمود. لبه های شیشه ها حساس ترین قسمتی است که ممکن از دچار آسیب و صدمه شود . در هنگام کار کردن با شیشه های ساختمانی از سلامت لبه های آن اطمینان حاصل پیدا کنید.
  • در نصب انواع شیشه به برخی از موارد مثلا انتخاب یراق آلات با کیفیت توجه کنید.
  • شیشه های ساختمانی در انبار یا در محل نصب باید با احتیاط و دقت بالایی مراقیت شوند برای این منظور از شاسی و الوارهای مخصوص استفاده می شود.
  • شیشه های ساختمانی به دلیل شکننده بودن نیازمند دقت در حمل و نقل می باشند. در میان شیشه های ساختمانی برخی از شیشه ها مانند شیشه سکوریت دارای دوام و کیفیت بهتری است و احتمال شکستن کمتری دارند اما این نوع از شیشه ها لبه های حساس تری نسبت به انواع دیگر دارند که در صورت آسیب دیدن موجب فرو ریختن کل شیشه خواهد شد.
  • به طور معمول شیشه های ساختمانی باید در کارگاه و کارخانه بریده شوند. بریدن شیشه در محل نصب و بدون مهارت موجب شکستن آن خواهد شد.

نکات مهم درمورد شیشه های ساختمانی

نکات مهم درباره نصب شیشه های ساختمانی

  • از مهم ترین مواردی که هنگام نصب شیشه باید به آن دقت نمود اتصال درست قطعات شیشه به هم می باشد. این کار باید توسط افراد ماهر انجام شود در غیر این صورت شیشه دچار شکستگی و فرو ریختن خواهد شد.
  • نصابی که به نصب شیشه های ساختمانی اقدام می نماید باید لباس مخصوص و با ایمنی بالا داشته باشد.
  • زیر ساز شیشه های نصب شده باید به درستی انجام شود تا عملیات نصب به درستی انجام شود.
  • برخی از شیشه های ساختمانی که دارای یک سطح مشجر می باشند را باید به گونه ای نصب نمود که قسمت طرح دار آن به سمت بیرون از خانه یا ساختمان باشد.
  • استفاده از بطانه برای نصب شیشه ها توسط نصاب به درستی انجام شود. این مقدار نباید کم یا زیاد استفاده شود.
  • زهواری که در چارچوب در و پنجره ها وجود دارد باید به گونه ای باشد که در صورت آسیب دیدن یا تعویض بتوان آن ها را به راحتی تعویض نمود.

حمل شیشه ساختمانی

حمل شیشه ساختمانی

شیشه های ساختمانی می توانند مساحت بسیار بزرگی داشته باشند و در معرض خطر شکستن قرار داشته باشند، به همین دلیل باید به طور تخصصی حمل و جابه‌جا شوند. برای حمل شیشه ساختمانی به طور معمول، شیشه با استفاده از یک سه پایه فلزی یا چوبی با نوارهای لاستیکی حمل می شود که در آن پانل شیشه ای با یک خط کش فلزی و یک لاستیک که بین خط کش و پانل نصب شده است، نگه داشته می شود. شیشه های بزرگ با استفاده از سه پایه هایی که به اندازه کافی با پلاستیک حباب دار پیچیده شده اند حمل می شوند. همچنین هنگام حمل شیشه ساختمانی باید ایمنی کارمندان یا همکاران خود را در نظر بگیرید. شیشه تیز یا شکسته می تواند آسیب های جدی را به افراد وارد کند. در انبارها، شیشه ساختمانی بیشتر با بالابرها و جرثقیل های سقفی جابجا می شوند. ترولی های چرخ دار با سه چرخ یا چهار چرخ نیز به دلیل حفظ و نگه داری ثابت شیشه بسیار پرکاربرد است. ابزار بالابر وکیوم شیشه ای روشی عالی برای جابجایی پانل های شیشه ای بزرگ و سنگین تر هستند. آنها به صورت دستی از آسیب دیدن شیشه ها جلوگیری می کنند. هنگام استفاده از بالابرهای تک مدار، باید شیشه ها را با تسمه های ایمنی بیشتر ایمن کنید. با این حال، بالابرهای شیشه ای دو مدار به پشتیبانی اضافی نیاز ندارند. هنگام استفاده از بالابرهای وکیومی، مطمئن شوید که از آن‌ها به درستی استفاده می کنید. این دستگاه باید در حد وزن محصول باشد و ابعاد مشخص شده را داشته باشد. برای حمل شیشه ساختمانی با ایمنی کامل می توانید با تیم آریا سازوکار تماس بگیرید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظر شما چیه؟  
اجرای شیشه ساختمانی جدا یکی از سخت ترین و حساس ترین بخش های ساخت و ساز محسوب میشه . اگر تجربه و دقت و همینطور ابزار مناسب برای این کار وجود نداشته باشه نتیجه اش میتونه فاجعه باشه مثل افتادن شیشه روی رهگذرها یا ترک برداشتن شیشه و ...
کاملا درست میگید دوست عزیز اجرای شیشه ساختمانی یکی از سخت ترین بخش های ساخت و ساز محسوب میشه

سوالات متداول نصب شیشه ساختمانی

نصب شیشه ساختمانی چگونه است؟

برای نصب شیشه ساختمانی می بایست از بطانه ها، نوارهای پلاستیکی، یراق آلات و ابزارهای ضروری دیگر مناسب استفاده کرد. سایز پیچ ها و لوازم متصل کننده به نوع قاب شیشه بستگی دارد. زهوار یا بطانه به هنگام نصب شیشه ها باید به کار روند، در غیر این صورت شیشه ها محکم در جای خود فیکس نمی شوند و احتمال شکستن آن ها وجود دارد. 

نصب شیشه ساختمانی را می توانیم خودمان انجام دهیم؟

به طور معمول شیشه های ساختمانی باید در کارگاه و کارخانه بریده شوند. بریدن شیشه در محل نصب و بدون مهارت موجب شکستن آن خواهد شد. همچنین برای نصب و اتصال محکم آن باید افراد با تجربه و با مهارت نصب شیشه را انجام دهند.