مضرات پنجره های upvc


پنچره های upvc نوعی جدید از پنجره هایی می باشند که با استفاده از پلیمر و ورق های گالوانیزه (به منظور ایجاد استحکام) به وجود آمده اند، این پنجره ها حاصل پیشرفت در علم و تکنولوژی بوده و می دانیم علیرغم مزایای که دارند، همواره داری معایب و مضراتی می باشند، در این مقاله به صورت کلی این تکنولوژی شرح داده می شود و معایب و مضرات پنجره های UPVC مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

ساختار کلی پنجره های upvc

همان طور که در شکل زیر قابل مشاهده می باشد ساختار پنجره های upvc از قسمت های متفاوتی به وجود آمده است. قسمت اصلی این پنچره ها از پلیمر ساخته شده است و از فلز گالوانیزه به منظور ایجاد استحکام کافی بهره برده شده است، شیشه های مورد استفاده در این نوع پنجره ها به صورت دو جداره می باشند تا حداقل تبادل حرارتی را با محیط بیرونی داشته باشد، ماده رطوبت گیر نقش مهمی دارد و رطوبت موجود را جذب می کند تا قابلیت گاز بین دو شیشه استفاده شده حفظ گردد. قسمت های مهم دیگرکه در عملکرد مناسب این پنجره ها موثر می باشند نوع کیفیت یراق های استفاده شده در مونتاژ و نصب آنها می باشد.

ساختار کلی پنجره های upvc

معایب و مضرات پنجره های UPVC

به صورت کلی می توان از معایب و مضرات پنجره های upvcموارد زیر بیان کرد:

  • عدم کیفیت مناسب مواد استفاده شده در این نوع پنجره ها سبب می شود عمر مفید آنها به شدت کاهش یابد و اگر در معرض تابش مستقیم خورشید باشند در زمان بسیار کوتاهی رنگ و ساختار اصلی خود را از دست می دهند.
  • در صورت عدم استفاده از ورق گالوانیزه با ضخامت مناسب در ساختار این پنجره ها، مقاومت و استحکام کافی نداشته و در صورت وارد شدن نیروی اندک دچار شکستگی شده و در مواردی در صورت بروز تندباد قسمتی از پنجره از محل خود جدا می شود.
  • مواد استفاده شده اصلی در ساخت این نوع پنجره ها، پلیمر و مواد نفتی می باشند که قابلیت تجدید پذیری کمی دارند و در صورت رها شدن در طبیعت، مشکلات زیست محیطی زیادی ایجاد می کنند.
  • از جمله معایبی که از دید مشتری نسبت به این نوع پنجره ها وارد می شود، قیمت بالای آنها (تا دو برابر) در مقایسه با پنجره های فلزی و چوبی می باشد.
  • در صورتی که قسمتی از این پنجره ها شکسته شود، قابلیت تعمیر ندارد و باید کل پنجره تعویض گردد.
  • پلیمر مورد استفاده در ساخت این نوع پنجره ها بسیار حساس بوده و در صورت باران های اسیدی و استفاده از شوینده های خاص، ایجاد گازهای مضر و سمی می کند و به همین دلیل باید برای تمیز کردن این پنجره ها بسیار دقت کرد.
  • یراق مورد استفاده در این پنجره ها نقش به سزایی در عملکرد مناسب این سازه ها دارند که در بعضی موارد به منظور کاهش هزینه ها (معمولا یراق های مورد استفاده دارای قیمت بالایی می باشند) از تجهیزات ارزان قیمت استفاده می کنند و این امر سبب می شود عمر مفید این پنجره ها کاهش یافته و کارآیی کافی را نداشته باشند.

با پیشرفت علم و تکنولوژی همواره شاهد اختراع و ساخت مواد و لوازم جدید می باشیم که سبب می شوند انرژی را ذخیره کرده و از هدر رفت آن جلوگیری شود، اما از بزرگترین معایب تکنولوژی های جدید همچون پنجره های UPVC عدم سازگاری با طبیعت است که ضایعات آنها سبب ایجاد مشکلات زیستی شده و همواره باید این موارد را مد نظر قرار داد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید